Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:16:55 GMT

مصرف بی رویه، علت تنش آبی در ۲۰ روستای اسفراین

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۴۶۵

مصرف بی رویه، علت تنش آبی در ۲۰ روستای اسفراین

ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسفراین گفت : ۲۰ روستا در این شهرستان با مشکل کم آبی ناشی از مصرف بی رویه مواجه هستند.

محمد فولادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: متاسفانه از اوایل خرداد ماه و با شروع فصل گرما با مشکل جدی تامین آب شرب در ۲۰ روستا مواجه هستیم و پیش بینی می شود که تنش آبی تا پایان فصل گرما ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه این مشکل از مصرف نادرست آب شرب توسط اهالی روستاها نشأت گرفته است، افزود: به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۴۰ لیتر آب تخصیص یافته است که این میزان در فصل گرما به ۲۲۰ لیتر افزایش پیدا می کند، همچنین این مقدار در بعضی از روستا ها به علت مصرف آب شرب در کشاورزی و دامداری به دو برابر می رسد.
به گفته فولادی  علت  این تنش آبی مصرف بی رویه و همچنین مصرف غیر مجاز مردم از آب شرب جهت آبیاری باغات و مصارف دام است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسفراین اعلام کرد: حدود ۱۰ روستا در اسفراین با تانکر سیار تامین آب شرب می شوند.
فولادی اضافه کرد:  مصرف آب شرب برای آبیاری باغات یا به طور کلی مصارف غیر، اشتباه فاحشی است که هر ساله با آن مواجه می شویم.
وی در پایان گفت: کلید حل این مشکل در دستان خود اهالی روستا قرار دارد و هم اکنون چند برابر مصرف عادی برای هر نفر تامین آب می شود و فقط با مصرف درست و اصولی است که می‌توان از قطعی آب شرب جلوگیری کرد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطعی آب اسفراين مصرف بی رویه آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • تامین آب شرب مجتمع جارچلو شهرستان میاندوآب از محل مجتمع ساحل راست
  • تصاویر| مراسم هزار دف در روستای پالنگان