Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی گمرک از تخلیه ۴ میلیون تن کالای اساسی تا ۱۱ خردادماه امسال در بنادر خبر داد.

مهرداد جمال ارونقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور، اظهار داشت: طبق آخرین آمار، مربوط به ۱۱ خرداد سال جاری بالغ بر ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که از این میزان بیش از سه میلیون تن کالا در بندر امام خمینی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و امورگمرکی گمرک ایران افزود: مابقی کالاهای اساسی نیز در سایر بنادر مانند شهید رجایی، امیرآباد، شهید باهنر، بوشهر، خرمشهر، نوشهر و فریدونکنار هستند.

وی در مورد عمده اقلام کالاهای اساسی بیان داشت: این کالاها شامل گندم، ذرت، دانه روغنی، جو، شکر، روغن خوراکی و سویا است.

ارونقی با اشاره به اینکه ۱۶ شناور حاوی کالای اساسی در حال تخلیه هستند تصریح کرد: در بندر امام خمینی ۵۵۹ هزار تن ذرت، شکر، دانه‌های روغنی و گندم، بندر انزلی ۵۵۰۰ تن از طریق ۴ شناور و  ۹۷۴۳ تن روغن و ذرت در بندر امیرآباد در حال تخلیه است. بنابراین در مجموع در سه بندر یاد شده ۵۷۴۴۲۷ تن کالا در این ۱۶ فروند در حال تخلیه هستند.

معاون فنی و امورگمرکی با بیان اینکه ۲۱ فروند شناور در لنگرگاه های ۵ بندر مهم کشور منتظر پهلوگیری هستند، افزود:‌ حجم کالاهای این شناورها شامل ۶۶۹ هزار و ۴۲۹ تن ذرت، شکر و دانه های روغنی است که از این تعداد ۵ فروند شامل ۱۸ هزار تن ذرت و جو در بندر انزلی، سه فروند شامل ۱۵۴۷۳۴ تن گندم و روغن در بندر شهید رجایی، ۷۸۰۰ تن جو در بندر نوشهر و یک فروند شناور با ۴ هزار و ۲۷۰ تن روغن و ذرت در بندر امیرآباد در انتظار تخلیه است.

ارونقی با تاکید بر اینکه مشکلی در رابطه با موجودی کالاهای اساسی برای تخلیه و انجام تشریفات گمرکی وجود ندارد، عنوان کرد: به ترتیب ذرت با ۲ میلیون ۳۱۷ هزار تن، جو ۵۸۱ هزارتن، و ۳۴۴ هزارتن رتبه اول تا سوم عمده کالای اساسی محسوب می شوند.

وی افزود:‌ تا زمانی که کالا به گمرک اظهار نشده مسئولیتی برای ترخیص کالا ندارد و پس از دریافت کد رهگیری بانکی می تواند برای انجام تشریفات گمرکی اقدام کند.

معاون فنی گمرک در مورد نحوه ترخیص کالاها نیز خاطرنشان کرد: اقلامی که در صف تامین ارز باشند صرفاً به صورت درصدی قابل خروج از گمرک هستند و امکان ترخیص کالاهایی که در صف تخصیص ارز باشند، وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی گمرک کالاهای اساسی گندم کالاهای اساسی کالای اساسی معاون فنی تن کالا هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای استان‌های های مسافرپذیر سهمیه ویژه‌تری از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود امراللهی با بیان اینکه برای حدود ۱۵ استان مسافرپذیر کشور سهمین اختصاصی از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است، گفت: برای استان‌های شمالی، استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر و همچنین فارس و… اقلام اساسی از جمله مرغ منجمد، شکر، آرد و نظایر اینها تأمین شده است.

وی افزود: هیچ کمبودی در استان‌های مسافرپذیر نداریم و اقلام اساسی نه تنها برای ایام عید، بلکه برای دوماه بعد نیز تأمین شده است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در ایامی که از تعطیلات گذشت از استان‌ها گزارشی از کمبود اقلام اساسی نداشتیم، گفت: امسال بازار آرامش خوبی داشت.

امراللهی تصریح کرد: اگر مردم با گران‌فروشی و تخلفات صنفی مواجه شدند می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند و همکاران ما در ایام تعطیل در طی گشت‌های مشترک بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 739567

دیگر خبرها

  • از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان
  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شد