Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:25:53 GMT

تشکیل شورای هماهنگی مخالفان ولیعهد سعودی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۵۸۱

تشکیل شورای هماهنگی مخالفان ولیعهد سعودی

 السهیمی در ویدیوئی که در یوتیوب خطاب به پارلمان های اسلامی و دولت ها حاشیه خلیج فارس  منتشر کرد مطالبی را درباره تشکیل شورای هماهنگ مخالفان خاندان سعودی برای برکناری محمد بن سلمان، پشت پرده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و مخالف سعودی، توطئه سعودی ها برعلیه قطر و برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور افشا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفته که این شورا از شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برای برپایی دولتی بر اساس قانون اساسی و پارلمان منتخب حمایت می کنند.

این فعال عربستانی با بیان اینکه ۱۷ دولت اسلامی از رویکرد این شورا حمایت می کند ،‌اظهار داشت  که آنها از ملک سلمان می خواهند تا فرزندش را از منصب ولیعهدی عزل کند و شاهزاده احمد بن عبدالعزیز را به جای او منصوب کند.

 حمله به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و قتل خاشقچی

السهیمی در سخنان خود توطئه بعضی از مسئولان سعودی برای هدف حمله قرار دادن میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال و ترتیب دادن انفجارها پیش از مسابقات برای برهم زدن جریان آن را افشا کرد.
وی در این باره افشا کرد که یکی از وکلای نظام سعودی افشا کرد که جام جهانی فوتبال هرگز در قطر در سال ۲۰۲۲ برگزار نخواهد شد و آنها می توانند با چند خودروی بمب گذاری شده در یک کشور کوچک همانند قطر جریان این مسابقات را برهم بزنند.
وی درباره قتل قاشقچی نیز افشا کرد که وی نام یکی از کسانی را که در جریان انتقال جسد خاشقچی دست داشته می داند و آن را به سازمان ملل متحد اطلاع خواهد داد، درحالی که پیش از این در پرونده هایی که در ترکیه و عربستان تشکیل شده نامی از وی ذکر نشده است.

السهیمی با بیان اینکه دستگاه های قضایی و موسسات دینی در عربستان، سیاسی و در خدمت رژیم سعودی از جمله بن سلمان بوده افزود که اگر ملک سلمان بخواهد به صورت موروثی قدرت را به فرزندش انتقال دهد ما برده و بنده و بازیچه دست او نیستیم.

تشکیل شورای هماهنگ مخالفان سعودی

وی معتقد است که شرایط در عربستان خطرناک شده و شهروندان به دنبال تامین معاش خود هستند درحالی که سعودی ها در جنگ یمن  و حمایت از کردها در ترکیه و گروههای مسلح در عراق و سوریه میلیاردها دلار هزینه کرده اند.
این فعال عربستانی تصریح کرد که ولیعهد این کشور عربستان را ویران و روابط آن با باقی کشورها را تخریب کرده و همه علما،فعالان و دهها فلسطینی و مخالفان از جمله شاهزاده های مخالف را بازداشت کرده و ۹۰۰ هزار شهروند عربستانی در خارج از این کشور زندگی می کنند.
وی ضمن بیان اینکه همه مخالفان داخل و خارج این کشور باید متحد شوند از جنبش هایی در میان قبیله های داخل عربستان  ضد سیاست های بن سلمان خبر داد.

مگس های اینترنتی و حملات اینترنتی
السهیمی همچنین افشا کرد که دستگاه رسانه ای سعودی و مگس های اینترنتی (حساب های کاربری جعلی اینترنتی) سعودی اقدام به حمله به برخی کشورهای عربی و برهم زدن ثبات در این کشورها می کنند. او درباره این مساله به شهروندان عربستانی هشدار داد.
وی ضمن بیان اینکه مکه و مدینه تنها اختصاص به ۳۰ میلیون شهروند عربستانی ندارد بلکه متعلق به همه امت اسلامی است، افزود که رسانه های سعودی قدس را به عنوان مساله اول جهان اسلام به رسمیت نمی شناسند.
وی تاکید کرد که وجود قاتلی به نام محمد بن سلمان بعنوان وصی مقدسات اسلامی نه تنها از سوی شهروندان عربستانی بلکه از سوی همه مسلمانان غیر قابل قبول است.

پاتریوت های آمریکایی و حمایت از کاخ های بن سلمان

این فعال عربستانی درباره سامانه پاتریوت مستقر در عربستان نیز افشا کرد که ۷۰ درصد از این سامانه ها طوری نصب شده اند که از کاخ های محمد بن سلمان حمایت می کند و ۳۰ درصد بقیه برای حمایت از حریم هوایی کشور و تاسیسات ملی است.

نیوم برای خدمت به رژیم صهیونیستی
وی درباره پروژه نیوم ولیعهد عربستان نیز گفت که این پروژه برای خدمت به اسرائیل است و به باقی خاک عربستان نیز کشیده می شود و یهودیان را به دژ های خودشان در خیبر و مدینه منوره باز خواهد گرداند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن محمد بن ‌سلمان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن محمد بن سلمان عراق سازمان ملل متحد یمن محمد بن سلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟