Web Analytics Made Easy - Statcounter

 السهیمی در ویدیوئی که در یوتیوب خطاب به پارلمان های اسلامی و دولت ها حاشیه خلیج فارس  منتشر کرد مطالبی را درباره تشکیل شورای هماهنگ مخالفان خاندان سعودی برای برکناری محمد بن سلمان، پشت پرده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و مخالف سعودی، توطئه سعودی ها برعلیه قطر و برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور افشا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفته که این شورا از شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برای برپایی دولتی بر اساس قانون اساسی و پارلمان منتخب حمایت می کنند.

این فعال عربستانی با بیان اینکه ۱۷ دولت اسلامی از رویکرد این شورا حمایت می کند ،‌اظهار داشت  که آنها از ملک سلمان می خواهند تا فرزندش را از منصب ولیعهدی عزل کند و شاهزاده احمد بن عبدالعزیز را به جای او منصوب کند.

 حمله به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و قتل خاشقچی

السهیمی در سخنان خود توطئه بعضی از مسئولان سعودی برای هدف حمله قرار دادن میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال و ترتیب دادن انفجارها پیش از مسابقات برای برهم زدن جریان آن را افشا کرد.
وی در این باره افشا کرد که یکی از وکلای نظام سعودی افشا کرد که جام جهانی فوتبال هرگز در قطر در سال ۲۰۲۲ برگزار نخواهد شد و آنها می توانند با چند خودروی بمب گذاری شده در یک کشور کوچک همانند قطر جریان این مسابقات را برهم بزنند.
وی درباره قتل قاشقچی نیز افشا کرد که وی نام یکی از کسانی را که در جریان انتقال جسد خاشقچی دست داشته می داند و آن را به سازمان ملل متحد اطلاع خواهد داد، درحالی که پیش از این در پرونده هایی که در ترکیه و عربستان تشکیل شده نامی از وی ذکر نشده است.

السهیمی با بیان اینکه دستگاه های قضایی و موسسات دینی در عربستان، سیاسی و در خدمت رژیم سعودی از جمله بن سلمان بوده افزود که اگر ملک سلمان بخواهد به صورت موروثی قدرت را به فرزندش انتقال دهد ما برده و بنده و بازیچه دست او نیستیم.

تشکیل شورای هماهنگ مخالفان سعودی

وی معتقد است که شرایط در عربستان خطرناک شده و شهروندان به دنبال تامین معاش خود هستند درحالی که سعودی ها در جنگ یمن  و حمایت از کردها در ترکیه و گروههای مسلح در عراق و سوریه میلیاردها دلار هزینه کرده اند.
این فعال عربستانی تصریح کرد که ولیعهد این کشور عربستان را ویران و روابط آن با باقی کشورها را تخریب کرده و همه علما،فعالان و دهها فلسطینی و مخالفان از جمله شاهزاده های مخالف را بازداشت کرده و ۹۰۰ هزار شهروند عربستانی در خارج از این کشور زندگی می کنند.
وی ضمن بیان اینکه همه مخالفان داخل و خارج این کشور باید متحد شوند از جنبش هایی در میان قبیله های داخل عربستان  ضد سیاست های بن سلمان خبر داد.

مگس های اینترنتی و حملات اینترنتی
السهیمی همچنین افشا کرد که دستگاه رسانه ای سعودی و مگس های اینترنتی (حساب های کاربری جعلی اینترنتی) سعودی اقدام به حمله به برخی کشورهای عربی و برهم زدن ثبات در این کشورها می کنند. او درباره این مساله به شهروندان عربستانی هشدار داد.
وی ضمن بیان اینکه مکه و مدینه تنها اختصاص به ۳۰ میلیون شهروند عربستانی ندارد بلکه متعلق به همه امت اسلامی است، افزود که رسانه های سعودی قدس را به عنوان مساله اول جهان اسلام به رسمیت نمی شناسند.
وی تاکید کرد که وجود قاتلی به نام محمد بن سلمان بعنوان وصی مقدسات اسلامی نه تنها از سوی شهروندان عربستانی بلکه از سوی همه مسلمانان غیر قابل قبول است.

پاتریوت های آمریکایی و حمایت از کاخ های بن سلمان

این فعال عربستانی درباره سامانه پاتریوت مستقر در عربستان نیز افشا کرد که ۷۰ درصد از این سامانه ها طوری نصب شده اند که از کاخ های محمد بن سلمان حمایت می کند و ۳۰ درصد بقیه برای حمایت از حریم هوایی کشور و تاسیسات ملی است.

نیوم برای خدمت به رژیم صهیونیستی
وی درباره پروژه نیوم ولیعهد عربستان نیز گفت که این پروژه برای خدمت به اسرائیل است و به باقی خاک عربستان نیز کشیده می شود و یهودیان را به دژ های خودشان در خیبر و مدینه منوره باز خواهد گرداند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن محمد بن ‌سلمان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن محمد بن سلمان عراق سازمان ملل متحد یمن محمد بن سلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای

بلومبرگ نوشت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی امروز (چهارشنبه) در یک بیانیه مشترک، صریح و نه چندان معمول، خواستار حداکثر «خویشتنداری» در خاورمیانه شدند تا منطقه از «خطرات جنگ و عواقب وخیم آن» در امان بماند.

به گزارش ایرنا، اظهارات یادشده پس از تماس محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان رئیس‌ امارات متحده عربی بیان شد چراکه به اعتقاد آنها تنش‌ها بعد از حمله متجاوزانه اسرائیل به کنسولگری ایران و پاسخ تنبیهی شنبه‌شب ایران بالا گرفته است.

به گزارش ایرنا، اسرائیل در حال بررسی واکنش مناسب به اولین اقدام نظامی مستقیم به خاک سرزمین‌های اشغالی است حال آنکه تهران اعلام کرده است این پاسخ تنبیهی، واکنش مشروع و استفاده از حق ذاتی «دفاع از خود» است.

خبرگزاری دولتی WAM امارات و خبرگزاری دولتی عربستان سعودی SPA نیز گزارش دادند که این دو رهبر حوزه خلیج فارس طی تماس تلفنی در مورد تحولات خاورمیانه و پیامدهای خطرناک آن بر امنیت و ثبات گفت‌وگو کرده‌اند.

دولت امارات از سال ۲۰۲۰ در دوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با پیوستن به طرح موسوم به «پیمان ابراهیم» روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل دارد، در حالی که فرایند مشابه برای عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و این رژیم به دلیل جنگ در غزه متوقف مانده است.

ایالات متحده، متحدان غربی و کشورهای عربی به اسرائیل هشدار داده‌اند از واکنشی که منطقه را درگیر جنگ تمام‌عیار کند بپرهیزد. ولیعهد عربستان همچنین در تماس تلفنی حاکم قطر در مورد تشدید تنش نظامی گفت‌وگو کرد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستانی‌ها آینده دخیا را نجات می‌دهند
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت