Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر بازارهای شلوغ کرمانشاه و دستفروشان این بازارها شد و گفت: بستن تالارهای عروسی تصمیمی غیرمنطقی است که مراسم عروسی را به خانه‌های کوچک مردم می‌کشاند.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (یازدهم خرداد) مدیریت بحران استان با اشاره به روند افزایشی و وضعیت نامناسب شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه، اظهار کرد: با وجود چنین شرایطی نیاز به تصمیمات استانی داریم که در همین راستا روز گذشته 33 دستورالعمل و پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا در استان تدوین و از امروز به بخش‌های مختلف ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه شلوغی بازار خصوصا در نقاط پرخطر را یکی از معضلات اصلی کرمانشاه دانست که به شیوع بیماری کرونا دامن می‌زند و عنوان کرد: منطقه مسکن یکی از مهمترین این مناطق است که با گذشت سه ماه هنوز نتوانستیم شلوغی بازار این منطقه و دستفروشان آن را ساماندهی کنیم.

بازوند گفت: مشابه همین وضعیت در برخی نقاط دیگر شهر از جمله بازار پرنده فروشان و میدان آزادی هم وجود دارد.

استاندار کرمانشاه خواستار ورود جدی دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و فرمانداری به خیابان‌های شلوغ و پرخطر شد و گفت: برنامه تعیین تکلیف این خیابان‌های شلوغ باید تا فردا به صورت کتبی و با ذکر دستگاه‌های متولی به ما اعلام شود.

وی اشاره‌ای هم به فعالیت تالارهای عروسی داشت و افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و صفر نمی‌توان جلوی عروسی‎های مردم را گرفت و اگر تالارها بسته شود، مردم عروسی را به خانه‌های کوچک خود منتقل می‌کنند که مخاطرات آن بیشتر است.

بازوند تعطیلی مطلق تالارهای عروسی را غیرمنطقی دانست و اضافه کرد: اگر امکان نظارت 50 تا 60 درصد بر تالارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها وجود دارد، چنانچه عروسی ها وارد خانه‌های مردم شود مطلقا امکان نظارت بر آن نیست و می‌تواند هزینه‌های سنگین‌تری در زمینه گسترش بیماری به ما تحمیل کند.

استاندار کرمانشاه تصمیم‌گیری نهایی در زمینه فعالیت تالارهای عروسی را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کرد و ادامه داد: اگر قرار به برپایی جشن عروسی در تالارها باشد باید موازین بهداشتی و پذیرش مهمان معادل حدود نصف ظرفیت تالار حتما رعایت شود.

استاندار کرمانشاه از مسئولین آموزش و پرورش استان هم خواست در زمان کوتاهی نظرات خود را در زمینه نحوه برگزاری امتحانات و همچنین حضور برخی از دانش آموزان به صورت شفاف اعلام کنند.

بازوند تعطیلی آبدارخانه کلیه ادارت را نیز از دیگر مواردی دانست که باید رعایت شود و افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف است نظارت دقیقی بر شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف داشته باشد.

دستور کار دیگر جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه تدوین دو برنامه "کاهش خطر سوانح و حوادث" و همچنین "برنامه استانی آمادگی و پاسخ" بر اساس اسناد بالادستی بود که استاندار کرمانشاه بر لزوم تدوین هرچه زودتر این اسناد با همکاری دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

بازوند همچنین مستندسازی مباحث مربوط به زلزله کرمانشاه برای استفاده از تجربیات آن در حوادث طبیعی مشابه را ضروری دانست و گفت: اگر از گذشته برنامه و یا سندی در زمینه سوانح و حوادث داشتیم از بسیاری از مشکلات ایام زلزله کرمانشاه کاسته می‌شد.

وی اظهار کرد: در جریان زلزله کرمانشاه عمدتا بر اساس سعی و خطا عمل کردیم که خوشبختانه نتیجه خوبی داشت و باید تجاربی که به دست آوردیم را در قالب سند در اختیار تمام کشور قرار دهیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: از سوی دیگر زلزله کرمانشاه اولین زلزله‌ای بود که به شدت از فضای مجازی چه از بعد مثبت و چه منفی تاثیر پذیرفت و این موضوع نیز باید در مستندسازی زلزله کرمانشاه مدنظر قرار گیرد.

بازوند همچنین تغییرات آیین نامه زلزله را نیز ضروری خواند و افزود: این آیین نامه از زلزله بم تاکنون تغییری نداشته است.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس كرمانشاه بحران زلزله کرمانشاه استاندار کرمانشاه زلزله کرمانشاه تالارهای عروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با اشاره به مقوله تعیین سقف ارزی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه به ویژه افزایش میزان تولید در اجرای طرح توسعه هستند با چالش جدی روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه واحدهای جدیدالاحداث چون سابقه فعالیت ارزی نداشتند دچار چالش می‌شوند، افزود: در این زمینه وزارت صمت با پیگیری‌های مستمر و الزام به ثبت برنامه تولید از سوی واحدهای صنعتی تمرکز خود را بر امین ارز بخش تولید و بازرگانان مربوط به شرکت‌های تولیدی قرار داده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با تشریح صف دریافت ارز در بانک مرکزی که طولانی بوده و تا دو ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: برای تأمین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمتی نیازمند تسهیلات مناسب با زمان بازپرداخت بیش از ۲ سال هستیم.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که سود تسهیلات بانکی به ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش هست و بانک‌ها از هم اکنون به صورت غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانیم تسهیلات بدهیم.

پور حیدری با تاکید بر اینکه بیش از ۱۴۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا منتظر تسهیلات مناسب بانکی هستند که طرح خود را تکمیل و به بهره برداری و اشتغال برسانند، گفت: ابلاغ تسهیلات جدید به صورت فوری می‌تواند کارگشا باشد و برای تحقق اهداف شعار سال کمک کند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با ابراز تأسف از اینکه تولید و صنعت گیلان در ابتدای سال؛ دچار سانحه برق گرفتگی شدید شد، افزود: افزایش غیر منطقی و غیر کارشناسانه تعرفه برق آن هم بیش از ۹۰۰ درصد، با شعار سال همخوانی ندارد و کارخانجات را با چالش اساسی مواجه می‌کند.

وی با تشریح وضعیت کارخانه‌ها در پی افزایش تعرفه‌ها ادامه داد: کارخانه آردی که ۳۸ میلیون ماهانه هزینه برق پرداخت می‌کرد اکنون باید ۴۸۰ میلیون پرداخت کند در غیر این صورت برق قطع می‌شود، بنابراین طبعاً آرد گران و مصرف نهایی نان و کلوچه و کیک و صنایع وابسته آن نیز گران عرضه می‌شود.

پورحیدری اضافه کرد: علیرغم چالش قطع و زمان بندی مصرف برق صنایع در ایام گرم پیش روی سال، افزایش تعرفه تحت عنوان ترانزیت، نیز مزید بر علت قطع برق در فصل گرما است که واقعاً برای جامعه بزرگ صنعتی ما رنج آور شده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مشکل کمبود اراضی صنعتی به ویژه در مرکز استان هم یک چالش حل نشده است، تصریح کرد: امور اراضی و منابع طبیعی استان باید نقاط و زون هایی را برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید اعلام کنند.

پورحیدری بر ضرورت تخصیص تسهیلات جدید به کسب و کارهای خرد و تولیدی صنفی اشاره کرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، افزود: بیش از ۱۷ هزار واحد تولیدی صنفی در حاشیه و داخل شهر استان به صورت کارگاهی مشغول فعالیت هستند ولی مسیر اعطای تسهیلاتی برایشان مشخص نشده و در قالب کارگروه رونق تولید دیده نشده‌اند.

وی افزود: موضوع تأمین زمین مناسب برای احداث یک میدان میوه و تره بار مطلوب با قابلیت‌های همچون پارکینگ، بازارچه خرده فروشی، فروشگاه‌های بزرگ توزیع کننده اقلام اساسی، انبار، سردخانه علی رغم مصوبه تنظیم بازار و تشکیل یک جلسه در حوزه معاونت امور عمرانی ابتر مانده است، که عمده مشکل موجود تأمین زمین مناسب برای احداث این زیرساخت مهم بازرگانی است.

کد خبر 6088401

دیگر خبرها

  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم