Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروین صالحی مبارکه با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت بدون توجه به منابع مالی دولت، اجرایی شده است، گفت: طرح تحول سلامت شکست خورده و نیازمند اصلاحات اساسی است.

پروین صالحی مبارکه، نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مهم‌ترین چالش‌های نظام سلامت کشور، گفت: یکسان‌سازی تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی و دولتی از جمله چالش‌های است که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی، انگیزه پزشکان برای فعالیت در بیمارستان‌های بخش دولتی را کاهش داده است. این موضوع نظام سلامت کشور را دچار مشکل کرده است.

صالحی در مورد ایرادات طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. طرح مذکور بدون توجه به منابع مالی دولت اجرایی شده است. بودجه این طرح باید مشخص باشد. در طرح تحول سلامت فرانشیز ( سهم مردم) به طور شدیدی کم شده و اصلا مشخص نیست که مابقی سهم درمان باید از کجا پرداخته شود. سهم مردم در طرح تحول سلامت باید واقع‌بینانه‌تر تعیین می‌شد.

وی در ادامه افزود: حتی منابع مالی که بیمه‌ها باید تامین کنند هم شفاف نمی‌باشد. طرح تحول شکست خورده و نیازمند اصلاحات اساسی است.

صالحی مبارکه با بیان اینکه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نباید صرفا پزشک باشند، گفت: تغییر ترکیب کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم از دیگر اقداماتی است که باید در مجلس یازدهم به آن توجه شود. اعضای کمیسیون بهداشت مجلس می‌توانند غیر پزشک باشند.

وی ادامه داد: نماینده‌های که در رشته‌های اقتصاد، مدیریت، برنامه‌ریزی و ... تحصیل کرده‌اند باید در کمیسیون بهداشت مجلس عضو شوند. در صورتی که این موضوع عملی شود شائبه تعارض منافع در کمیسیون بهداشت مجلس هم از بین خواهد رفت.

نماینده مردم اصفهان درباره کمبود پزشک گفت: افزایش تعداد پزشک و توزیع مناسب آن هم ازجمله مواردی است که باید در مجلس یازدهم پیگیری شود. اعضای کمیسیون بهداشت نماینده قشر پزشکان نیستند بلکه نماینده کل مردم و اصناف هستند.

صالحی در پایان تصریح کرد: اگر خدای ناکرده احدی از نمایندگان بخواهد مصالح فردی خودش را در نظر بگیرند، مسلما رسالتش را انجام نداده‌اند. بنده هم به عنوان یک فردی که اولین بار وارد مجلس شده‌ام، تا جایی که در توان دارم سعی می‌کنم که کارها شفاف باشد و امانتی که مردم به صورت رأی داده‌اند را پاس بدارم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سلامت اصفهان صالحی کمیسیون بهداشت مجلس طرح تحول سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم

فارس نوشت: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دفاع نماینده عضو جبهه پایداری از گشت محلی سپاه/ حاجی دلیگانی: تعارضی با وظایف نیروی انتظامی ندارد وقتی نماینده مجلس وزیر ارشاد را نمی شناسد! (عکس)

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر