Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایروبی نکردن رودخانه‌ها یکی از عوامل اصلی سیل پارسال گلستان و خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی ناشی از آن اعلام شد که پس از آن برای لایروبی هزار و ۲۱ کیلومتر از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های گلستان تقاضا صورت گرفت.

به گفته محسن حسینی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای لایروبی و ساماندهی این مقدار از رودخانه‌های استان به سه هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون ۲۰ درصد آن معادل ۴۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در گنبدکاووس که سیل پارسال سبب آبگرفتگی یک سوم مساحت دو هزار و ۲۰۰ هکتاری این شهر و ۱۵ روستای این شهرستان شد، اقداماتی اندک اما مفید در حوزه لایروبی، دیواره سازی و ساماندهی رودخانه‌ها درحال انجام است.

به گفته سرپرست امور منابع آب گنبدکاووس، عملیات لایروبی ۱۹ کیلومتر از مسیر ۲ رودخانه "گرگانرود و چهل چای" درحوزه شهر گنبدکاووس برای کاهش خسارت ناشی از سیل و یا سیلاب‌های احتمالی آینده انجام می شود.

جواد تیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست لایروبی رودخانه‌های گنبدکاووس در رودخانه گرگانرود در قسمت شمالی این شهر و به طول هفت کیلومتر حدفاصل پل مرحوم آخوند "نوریزاد" تا پل "گدم آباد" با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال آغاز شده است. 

وی گفت: مرحله دوم لایروبی این رودخانه به طول تقریبی پنج کیلومتر حدفاصل پُل آخوند نوریزاد به سمت بالادست با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در روزهای آینده و مرحله سوم به طول هفت کیلومتر در مسیر رودخانه چهل چای در قسمت جنوبی شهر و پس از تامین منابع ۱۸ میلیارد ریالی در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

در همین پیوند شهردار گنبدکاووس هم از آغاز عملیات احداث دیواره حفاظتی در ۲ رودخانه چهل چای و گرگانرود خبر داد و گفت: درحال حاضر عملیات ساخت این دیواره در چهل چای آغاز شده و ساخت دیواره گرگانرود هم در دستور کار قرار دارد.

منصور طعنه‌گنبدی افزود: اعتبار مورد نیاز ساخت این ۲ دیواره که هر کدام ۳۵۰ متر طول و ۶ متر ارتفاع دارند از محل اعتبار ۵۸ میلیارد ریال منابع استانی به شهرداری گنبدکاووس هزینه می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان سیل گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان سیل میلیارد ریال چهل چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود اسپانلو اظهار کرد: سر شبکه هرمی ترینوست (Treenvest) به‌صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارز دیجیتال، ترغیب به سرمایه‌گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.

وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده‌اند و سر شبکه این شرکت هرمی در گنبدکاووس به اتهام کلاه‌برداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.

کد خبر 6085321

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • دور دوم انتخابات در گنبدکاووس، پروژه همه استان است