Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فوزیه فرحبخش، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان از تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده ماهان خبر داد.

او با بیان اینکه ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده ماهان از برنامه‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بوده است، افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن باغ شاهزاده ماهان ساخت ۲۰ سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در محل این باغ به پایان رسیده است و هم اکنون در مرحله راه اندازی دستگاه سپتیک فاضلاب با اعتباری برابر با ۲ میلیارد ریال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحبخش با اشاره به اینکه طرح مذکور در خارج از باغ ثبت جهانی شاهزاده اجرا شده است، تصریح کرد: این اقدام به منظور رفاه بیشتر بازدیدکنندگان و گردشگران که از این باغ دیدن می‌کنند، انجام‌شده است.

او با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی استاندارد در اماکن تاریخی و گردشگری از اولویت‌های این اداره کل است.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان تصریح کرد: در خصوص نوسازی و ساخت زیرساخت‌های بهد اشتی و فرهنگی د ر اماکن گردشگری می‌توان از قابلیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده کرد.

او بیان کرد: طرح ساخت سرویس‌های بهداشتی مذکور با پیگیر‌های پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان اجرا شده است و به زودی شاهد برنامه‌های دیگری از سوی این پایگاه خواهیم بود.

فرحبخش از تجهیز باغ شاهزاده ماهان به سامانه بلیط فروشی الکترونیکی در پارسال خبر داد و افزود: این اقدام برای افزایش سطح خدمات گردشگری به لحاظ کمی و کیفی انجام گرفته است.

او بیان کرد: باغ شاهزاده ماهان، یکی از ۹ باغ ایرانی است که در تیرماه سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه و در نقشه گردشگری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی میراث جهانی گردشگری باغ شاهزاده ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۱۴۰۰ گردشگر از پایگاه گردشگری رویین در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر پایگاه گردشگری رویین در شهرستان اسفراین از بازدید ۱۴۰۰ گردشگر از این روستای تاریخی و گردشگری طی تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

حامد وظیفه شناس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از تعداد گردشگرانی که از این روستای گردشگری بازدید کردند، ۳۰۰ نفر از یک تا چند شب اقامت داشته اند.

وی گفت: تعداد افرادی که در کل تعطیلات نوروزی سال گذشته در این مکان اقامت داشته بودند ۳۸۰ نفر است.

به گفته وظیفه شناس، در این روستا هفت اقامت گاه بوم گردی و یک مجتمع تفریحی و رفاهی وجود دارد.

وی تصریح کرد: میزان اقامت در تعطیلات نوروزی در این روستای گردشگری افزایش یافته اما تعداد حضور گردشگران به علت مصادف شدن با ماه مبارک رمضان و بارندگی ها کاهش یافته است.

رحمانی تاکید کرد: وجود مناظر زیبای طبیعی، باغات زیاد سیب یکی از عوامل جذب گردشگران در این منطقه است.

وی بیان کرد: علاوه بر روستای رویین پایتخت نساجی ایران محسوب می شود که تقریبا تمامی منازل این روستا کارگاه تولید چادرشب و حوله بافی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه برخورد پژو ۴۰۵ و تیبا در ماهان
  • بهره برداری از فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار در سال جدید
  • ۵ مصدوم در حادثه رانندگی ماهان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر از پایگاه گردشگری رویین در خراسان شمالی
  • باغ شاهزاده ماهان، همچنان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود