Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:12:10 GMT

شبکه مستند به همراهان کروناروایت پیوست

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۸۷۲

شبکه مستند به همراهان کروناروایت پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلیم غفوری در دیدار با دبیر کرونا روایت و مدیر بخش سینمایی این رویداد، ضمن ارزشمند خواندن مستندسازی رشادت‌هایی که در اپیدمی کرونا رخ داده، اعلام آمادگی کرد بخشی را در جشنواره شبکه مستند به رویداد کرونا روایت اختصاص دهد.

در این دیدار، محمد کیاسالار دبیر کروناروایت و ارد عطارپور مدیر بخش سینمای کرونا روایت، اهداف و برنامه‌های این رویداد را تشریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس سید سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، ضمن تاکید بر همراهی این شبکه با رویداد کرونا روایت، پیشنهادهایی در راستای افزایش کارایی و اثربخشی این پروژه ارائه کرد.

رویداد کرونا روایت در ۱۰ بخش جداگانه برگزار می‌شود و متقاضیان تا ۱۵ تیر ۹۹ فرصت دارند آثار خود را در وبسایت نظام پزشکی به نشانی irimc.org در سامانه کرونا روایت ثبت کنند.

کد خبر 4938396

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شبکه مستند سیما وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 هفته سلامت گوارش سعید نمکی علیرضا زالی ستاد مقابله با کرونا سازمان غذا و دارو شیوع کرونا بیماری ام اس کرونا روایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برترین آثار مستند رادیویی در بخش‌های مختلف در این جشنواره معرفی می‌شوند.
آقای حمید رضا افتخاری دبیر این جشنواره با حضور در استدیو شبکه خبر گفت: این جشنواره ساعت ۱۵ بعدازظهر امروز مراسم­ افتتاحیه جشنواره را آغاز می‌کنیم­، برنامه‌ای حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ای تدارک دیده شده که تقدیم حضار (از­ اهالی رادیو­­هستند) ­و بینندگان و شنوندگان می‌شود.
وی ادامه داد: هماهنگی‌ها انجام شده و شبکه خبر ۲ به طور مستقیم این برنامه را پخش می‌کند و علاقه‌مندان همچنین به سایت ایرانصدا هم­ می‌توانند مراجعه کنند، رادیو ایران و رادیو جوان هم این جشنواره را به صورت مستقیم پخش می‌کند، شبکه‌های مختلف هم به فراخور گزارش هایی­ از اجرای برنامه خواهند داشت.
وی در ادامه گفت: امروز سالگرد تاسیس رادیو است و در واقع افتتاحیه با همین هدف­ روز ۴ اردیبهشت برای برگزاری آن برنامه ریزی شد در واقع افتتاحیه ما جشن رادیو هست، ما از برگزیدگان در بخش‌های مستمر، مستند‌های مستمر و برنامه‌های مستمر­ و بخش مستند نگاری از برگزیدگانشان تقدیر می‌کنیم در کنار آن بخش‌های متنوعی داریم تقدیر از پیشکسوت، شعر خوانی، نمایش و رونمایی داریم و بخش‌های متنوع و سرگرم کننده داریم در کنار شنیدن سخنان معاون صدا آقای بخشی زاده که در مورد جشنواره صحبت می‌کنند.
افتخاری گفت: بخش مستمر بخشی بود که مختص برنامه سازان معاونت صدا بود و در واقع برنامه‌های پخش شده­ از آنتن شبکه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و بررسی شد، امروز هم روز رادیو است و به واسطه این که جشن رادیو را برگزار می‌کنیم، آن بخش‌هایی را برگزیدگانش را تقدیر می‌کنیم که مرتبط است با خود معاونت صدا به جز بخش مستند نگاری که بخش فراگیر است.
افتخاری در توضیح بخش مستمر و مستند نگاری گفت: بخش مستمر برنامه‌هایی است که در طول یک سال گذشته (از جشنواره قبل تا جشنواره بعد) به صورت اتفاقی از روی آنتن شبکه‌ها انتخاب و ارزیابی کردیم، بخش مستند نگاری بخش مکتوب­ ما است بخش پژوهش محور ما است، در این بخش پژوهشگران متون پژوهشی آماده برای تولید یک مستند رادیویی را ارائه می‌کنند و مورد داوری قرار می‌دهند، یعنی پژوهش‌هایی که آماده سازی شده برای تولید یک مستند رادیویی نه یک تحقیق صرف محصول را بخواهیم بررسی کنیم، پژوهشی که برای تولید یک مستند رادیویی آماده شده آن‌ها (متون) را فرستادن برای داوری و امروز از برگزیدگان ان تقدیر می‌کنیم.
وی درباره بخش‌های دیگر این جشنواره هم گفت: بخش اصلی ما که ۷ جایزه مشخص خودش را دارد­ با نشان‌های خودش، بخش ویژه که بخش­ ترکیبی موضوع و ساختار است، این دو بخش به همراه بخش مردمی­، بخش‌هایی هستند که در اختتامیه روز ۲۹ اردیبهشت برگزیدگان آن معرفی می‌شوند.
دبیر ­جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ادامه داد: قرار ما این است که تا ۱۰ اردیبهشت نامزد‌های دریافت جایزه را معرفی کنیم و بعد از آن هم رای گیری برای بهترین­ اثر مردمی در بخش اصلی را­ از طریق تارنمای جشنواره­ شروع می‌کنیم.
افتخاری در خصوص کیفیت ساخت مستند گفت: همین که ما امروز در سومین جشنواره به جایی می‌رسیم که بخش مستمر را که خروجی دو جشنواره گذشته بوده مستقل برگزار کنیم و مراسم جداگانه‌ای بگیریم یعنی این که موفق بودیم، یعنی ما توانستیم آنتن شبکه‌ها را متاثر کنیم از تولید مستند رادیویی به عنوان گونه‌ای جذاب و سخت که شبکه‌های رادیویی کمتر به سراغ آن می‌رفتند، بخشی را می‌توانیم داشته باشیم که برویم و رقابت ایجاد کنیم بین آثاری که در طول سال گذشته پخش شدند و این یعنی این که ما آثار قابل توجهی داشتیم که می‌توانیم این رقابت را برگزار کنیم و به نظرم ما به بخش عمده‌ای از اهدافمان دست پیدا کردیم.
وی در پایان گفت: ما در بخش اصلی و ویژه مراکز استان‌ها می‌توانستند برای ما آثار خود را ارسال کنند، اتفاقا حضور قوی داشتند و ارزیابی اولیه­ آثاری که به مرحله نهایی راه یافتند تقریبا مراکز سهم زیادی دارند و در بخش مردمی هم ما رشد داشتیم و در حوزه کیفیت هم داوران معتقد بودند که اثار نسبت به سال گذشته آثار با کیفیت تری هست مردم هم با توجه به این که مستند گونه سختی است استقبال خوبی کردند و تعداد آثارشان هم قابل توجه بود که ان شاالله روز اختتامیه از برگزیدگان بخش مردمی هم تجلیل می‌شود، داوران هم به واسطه تعدد بخش‌ها، داوری هر بخش را تیم داوری مجزایی بر عهده گرفت، نزدیک به ۶۰ نفر داوری مرحله انتخاب آثار و بخش پایانی را برعهده داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • «قلب سلیم» در شبکه تهران