Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:54:07 GMT

ترامپ اجلاس G7 را به تاخیر انداخت/گروه G7 تاریخ گذشته است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۸۸۴

ترامپ اجلاس G7 را به تاخیر انداخت/گروه G7 تاریخ گذشته است

دونالد ترامپ، اعلام کرد که برگزاری اجلاس گروه 7 را که قرار بود ماه آینده میلادی برگزار شود به چند ماه دیگر موکول کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد که تصمیم گرفته برگزاری اجلاس گروه G7 را که قرار بود ماه آینده میلادی برگزار شود به ماه سپتامبر یا دیرتر موکول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین گفت که در حال اضافه کردن برخی کشورها به لیست مدعوین به این اجلاس است که از جمله کشورهایی که قرار است دعوت شوند،‌استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند هستند.

وی که در حال بازگشت از فلوریدا به واشنگتن بود، ‌گفت: گروه G7 با ساختار کنونی بسیار قدیمی و تاریخ گذشته است.

ترامپ افزود: من اجلاس G7 را به تعویق می‌اندازم چرا که فکر می‌کنم که این اجلاس نمی‌تواند در شرایط کنونی آنچه که در جهان در حال روی دادن است را به نمایش بگذارد. 

هنوز مشخص نیست که تصمیم ترامپ برای دعوت از کشورهای دیگر برای شرکت در اجلاس این گروه به معنای عضو کردن دائم آنها در این گروه است یا به صورت موقت از آنها دعوت می‌شود.

دونالد ترامپ، بارها پیشنهاد کرده است که با توجه به نقش مهم مسکو در جهان،‌روسیه به این گروه اضافه شود.

در سال 2014 و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، به خاطر اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود این کشور از گروه G8 اخراج شد.

با توجه به آنکه روسیه همچنان مصر به نگه داشتن شبه جزیره کریمه است دیگر اعضای گروه G7 درخواست ترامپ برای پیوستن روسیه را رد کرده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید: ترامپ خواستار گفت‌وگوی کشورها درباره چین در نشست پیش رو است. 

ترامپ بارها چین را مسئول شیوع کرونا در جهان دانسته است. 

ترامپ خواستار برگزاری این اجلاس به صورت حضوری است و فرانسه از این پیشنهاد دفاع کرده اما دیگر اعضا نظیر کانادا معتقدند که هنوز مخاطرات جدی علیه سلامت شرکت‌ کنندگان در سایه شیوع ویروس کرونا برای برگزار کردن این اجلاس وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ ترامپ کره جنوبی روسیه گروه G7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «گوستاوو پدرو» رییس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد که این کشور علاقمند به عضویت کامل کشورهای گروه «بریکس» است.

اخیراً «مزووکیلی ماکتوکا» سفیر آفریقای جنوبی در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد در حال حاضر ۲۵ کشور در فهرست انتظار پیوستن به بریکس هستند و پیش‌بینی می‌شود اعضای جدیدی در نشست کازانِ روسیه به این گروه معرفی شوند.

ماکتوکا درادامه افزود: روشن شدن چگونگی پیوستن یک کشور به بریکس مهم است. من نمی‌خواستم از کلمه پیوستن استفاده کنم برای عضوشدن در گروه بریکس دو فرآیند وجود دارد.

وی دراین‌باره تشریح کرد: در فرآیند شمار یک، کشور موردنظر می‌تواند قصدش برای پیوستن به بریکس را نشان دهد. در فرآیند شماره دو، می‌توانید مستقیما درخواست دهید و بگویید من می‌خواهم به بریکس بپیوندم. هم‌اکنون ۶ کشور از این ۲۵ کشور درخواست رسمی داده‌اند و بقیه نیز اعلام تمایل کرده‌اند، با این حال تا اجلاس بریکس در اکتبر در شهر کازان فهرست نامزدهای نهایی مشخص خواهد شد و بریکس بزرگ‌تر خواهد شد.

اوایل دی ماه گذشته «آنیل سوکلال» نماینده آفریقای جنوبی در گروه «بریکس» اعلام کرد که ۵ کشور ایران، عربستان سعودی، امارات، اتیوپی، و مصر از امروز اول ژانویه ۲۰۲۴ به بریکس می‌پیوندند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست.

روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می دهد.

پنج کشور جدید با شرکت در آخرین نشست بریکس در دوربانِ آفریقای جنوبی، در اوایل ماه ژانویه این دعوت را پذیرفتند و نمایندگان آنها در نشست بریکس در ۳۰ ژانویه در مسکو شرکت کردند.

با این حال، کشور آرژانتین پس از پیروزی خاویر مایلی، رییس‌جمهور راست‌گرا و افراطی در ماه گذشته، درخواست این کشور برای پیوستن به بریکس را لغو کرد.

کد خبر 6081851

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • رستوران جنجالی که خواننده زدبازی راه انداخت
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • نیروهای حافظ صلح روسیه قره باغ را ترک می‌کنند
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد