Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@17:35:02 GMT

بوئینگ ۷۳۷ مکس به آسمان‌ باز می‌گردد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۹۵۲

بوئینگ ۷۳۷ مکس به آسمان‌ باز می‌گردد

تین نیوز

مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی ایرلاین به تازگی در برآوردی اعلام کرده است که هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به آسمان جهان باز خواهند گشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، گری کلی، مدیر ارشد اجرایی ساوث وست ایرلاینز به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ارائه دهنده پروازهای اقتصادی و ارزان قیمت در جهان، به تازگی برآورد و اعلام کرده است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از حدود یک سال زمین‌گیری، باری دیگر در آینده ای نزدیک مجوز های لازم را برای پرواز و بازگشت به آسمان جهان دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش‌بینی کرده است که این اتفاق تا فصل پایانی سال جاری میلادی یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ رخ خواهد داد و تمامی شرکت‌های هواپیمایی که میزبان این نوع و مدل از هواپیما هستند و در یک سال اخیر نتوانستند از آن استفاده کنند، بار دیگر قادر خواهند بود آن را وارد ناوگان هوایی خود کنند و خیل عظیمی از مسافران شان را با این پرنده آمریکایی جابه‌جا کنند.

بعد از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه سقوط کردند و بالغ بر ۶۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آنها جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده آن یعنی بویینگ و سایر موسسات و کارشناسان مربوطه در خصوص نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در طول یک سال اخیر در تمامی ایرلاین های فعال در جهان ضرر و زیان های مالی بسیاری را برای این غول هواپیماسازی آمریکایی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی به ارمغان آورده است. البته به باور بسیاری از تحلیلگران درصورتی که جلوی پرواز این هواپیماهای بزرگ در کشورهای مختلف گرفته نمی‌شد، حوادث هوایی و ناگوار بسیاری رخ می‌داد و رزومه تیره و تاریک این پرنده می افزود.

بوئینگ این یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می‌رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می‌کند. این شرکت تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در سال گذشته تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد دلار زیان دهی داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت هواپیمایی ایرلاین بوئینگ ۷۳۷ مکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جعفر یازرلو اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت عملیات اعمال شده در برخی فرودگاههای کشور برطرف شده است.

بیشتر بخوانید ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

وی افزود: ضمن پوزش از مسافران به دلیل مشکلات ماشی از ابطال یا تاخیر برخی پروازها به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت‌های عملیاتی اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف شده و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی شده هستند.

وی تاکید کرد: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا تماس بگیرند یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227631 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • لغو پرواز‌های شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی
  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری