Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی دولت استرالیا امروز در پیامی ایمیلی اعلام کرد این کشور از دعوت رسمی برای حضور در اجلاس گروه هفت استقبال می‌کند و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در این خصوص با مقامات واشنگتن در تماس است.

این سخنگو در ایمیل خود نوشت: «نشست گروه هفت موضوع مهم تبادل نظر‌های اخیر (میان) مقامات رده بالا (استرالیا و آمریکا) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرالیا از دعوت رسمی استقبال می‌کند. تقویت همکاری‌های بین‌المللی میان کشور‌های همفکر در زمان کنونی که جهان با چالش بی‌سابقه روبروست، ارزشمند است.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است نشست گروه هفت را که امیدوار بود ماه آینده برگزار شود تا ماه سپتامبر به تاخیر انداخته و فهرست کشور‌های دعوت شده را نیز افزایش داده و از استرالیا، روسیه، هند و کره جنوبی نیز برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.

بنا به نوشته رویترز، آمریکا و استرالیا روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند، هرچند اخیرا بر سر مسئله منشا ویروس کرونا دچار تنش‌هایی شده‌اند. موریسون یکی از معدود مقامات جهان است که در دوران تصدی ترامپ در کاخ سفید به واشنگتن سفر رسمی می‌کند. او برخلاف همتایان اروپایی خود به انتقاد علنی از ترامپ نمی‌پردازد و در مسئله موضع‌گیری علیه چین علی‌رغم آنکه پکن شریک اصلی تجاری کانبرا محسوب می‌شود با آمریکا همراهی کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود با توجه به اینکه گروه ۷ در شکل فعلی آن یک گروه بسیار منسوخ از کشور‌هاست، می‌خواهد کشور‌های دیگر را به منظور گفت‌وگو درباره چین به نشست گروه ۷ دعوت کند.

نشست سران این گروه قرار بود اواخر ژوئن برگزار شود، اما همانطور که گفته شد تا سپتامبر به تعویق افتاده است. پیش از این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دعوت ترامپ برای حضور در نشست گروه ۷ را رد کرد اما دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی در روز پنجشنبه توافق کردند که نشست سران گروه هفت باید در آینده‌ای نزدیک و به صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ نشست گروه هفت نخست وزیر استرالیا نشست گروه گروه هفت گروه ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • دعوت از مردم نوع دوست استان برای اهداء خون
  • دعوت ۲۲ بازیکن دیگر به اردوی انتخابی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ