Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:42:19 GMT

۱۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت گندم قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۱۳۱

۱۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت گندم قرار دارد

سید محسن طباطبائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه سطح زیر کشت گندم و جو امسال در دامغان به نسبت سال گذشته کاهش‌یافته است، ابراز داشت: طی سال جاری یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم قرار دارد.

وی دلیل کاهش کشت گندم را اقبال بهره‌برداران به سمت محصولاتی نظیر زعفران، زیره و گیاهان دارویی کم آب برشمرد و افزود: سال گذشته به میزان سه هزار و ۹۰۰ تن گندم تحویل عاملان فروش در دامغان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه سطح زیر کشت جو در این شهرستان ۶۰۰ هکتار است، ابراز داشت: میزان برداشت این محصول بیش از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

طباطبائیان به طرح پلاک‌کوبی و هویت گذاری احشام در دامغان نیز اشاره و تصریح کرد: در شهرستان ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲ هزار رأس دام سنگین وجود دارد که در حال حاضر ۱۰ درصد این دام‌ها پلاک‌کوبی و هویت گذاری شده است.

وی بابیان اینکه مشکلات کشاورزان دامغانی پیگیری می‌شود، افزود: شهرستان شش هزار بهره‌بردار دارد که عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی هستند.

کد خبر 4938407

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان گندم دامغان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا مشهد کشت گندم زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ در جلسه ستاد برداشت غلات که صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت برداشت گندم در قم آغاز شده و تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: امسال ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۰۹۰ هکتار گندم دیم و ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • اجرای ۱۸ پروژه بااولویت/۱۲۰۰ هکتار به فضای سبز ساری اضافه می شود
  • برداشت هندوانه آناناسی در استان بوشهر تا ۱۰ اردیبهشت