Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@06:51:08 GMT

وجود ۴۳ هزار فرزند محسنین در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۲۴۶

وجود ۴۳ هزار فرزند محسنین در خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کلیه ایتام تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی حامی دارند و اما از ۴۳ هزار فرزند محسنین تنها ۱۳ هزار نفر حامی فعال دارند.

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده اظهار کرد:  ۲۴۳۶ حامی برای بچه‌های یتیم و محسنین در ماه رمضان جذب شد. درحال حاضر ۱۰ هزار یتیم شناسایی و تحت پوشش اداره کل کمیته امداد خراسان رضوی هستند که تمامی آنها حامی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: سرانه پوشش ایتام، برای هر یتیم یا کودک محسنین از ۱۰ هزارتومان است که با توجه به شرایط اقتصادی این میزان سرانه کفاف و اثرگذاری در یتیم یا محسنین را ندارد؛ بنابراین به لحاظ بعد مادی و معنوی نیاز است برای هر کودک یتیم یا محسنین چند حامی وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ هزار حامی فعال برای کودکان یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد داریم که کمک‌های مالی و معنوی خود را به این کودکان ارائه می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه «بچه‌های محسنین، شامل کلیه فرزندان زیر ۱۸ سال خانواده‌های نیازمند هستند»، بیان کرد: ۴۳  هزار فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند که با فرزندان یتیم تحت پوشش حدود ۵۳ هزار نفر می‌شوند.

آسوده تصریح کرد: کلیه ایتام تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی حامی دارند و تنها ۱۳ هزار فرزند محسنین حامی فعال دارند.
وی تاکید کرد: هر فرد با حداقل ۱۰ هزارتومان می‌تواند حامی این فرزندان باشد. این امر به این خاطر است که فرد با حداقل درآمد و کمترین میزان توان اقتصادی بتواند حامی این فرزندان و مشارکت در امر خیر و نیکوکارانه داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اشاره کرد: درخواست ما از نیکوکاران و خیرین جامعه این است که با وجود مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، با حداقل ۱۰ هزارتومان در ماه حامی این فرزندان شوند. با این کار همدلی و مواسات در جامعه به خوبی شکل می‌گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرزند محسنین مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هزار فرزند محسنین ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد

عباسعلی برونسی گفت: بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر در راستای ماده ۲۱ قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در استان به اجرا درآمده است.

وی افزود: مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون در استان بیش از ۳۱ هزار نفر در این استان برای طرح ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به تمدید مهلت یک ماه ، برنامه ریزی برای جذب حداقل ۱۰۰ هزار نفر را در این قالب در دستور کار قرار دارد.

برونسی از کارگزاران استان بابت تلاش و همت خود در ثبت نام مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، تقدیر کرد.

وی اضافه کرد:در این قالب همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول می توانند ثبت نام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره مند شوند.

برونسی افزود: متقاضیان باید از طریق موسسات کارگزاری صندوق در سراسر خراسان رضوی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • ماه رمضان ۴۱۹۵ حامی جدید در استان مرکزی جذب شد
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • حامیان۵۳ میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین استان کمک کردند
  • ‌جذب ۴۶۵۱ حامی جدید طی ماه رمضان امسال در کهگیلویه و بویراحمد