Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند پیش از این برخی کسب و کارها و فعالیت های روزانه با کاهش مبتلایان به ویروس کرونا از سر گرفته شده بود اما هنوز تعدادی از اماکن عمومی با محدودیت مواجه بودند که از روز گذشته (۱۰ خردادماه) و با دستور رئیس جمهوری تمامی محدودیت ها برداشته شد و استان ها موظف به اجرای این دستورالعمل البته با رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا شدند و در این میان تمامی کارمندان هم موظف به حضور در محل کار البته با تغییر در ساعات کاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر ایرنا نیز سعی کردند وضعیت فعالیت اماکن مختلف را در قالب خبر و گزارش به اطلاع عموم برسانند تا آحاد جامعه ضمن رعایت موارد بهداشتی بتوانند به کارهای روزمره خود برسند و کسب و کارها نیز که این روزها به دلیل رخنه ویروس کرونا بر درآمدشان در انزوا به سر می برند، رونق بگیرند.

در این مطلب به مهمترین خبرهای امروز ایرنا با محوریت بیماری کووید ۱۹ اشاره می شود:

بازگشایی مجدد امامزاده سیدجعفر محمد یزد بعد از سه ماه تعطیلی

اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در شلمچه برای بازگشایی گذرگاه مرزی

بازگشایی اماکن تاریخی و موزه‌ها در زنجان برای بازدید گردشگران

فعالیت هفته‌بازار شوط از هفته آینده آغاز می‌شود

مساجد شهرری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد

گزارش های کرونایی

دربندگردی با طعم کرونا

صنایع‌دستی ایلام در انتظار رونق پساکرونا

کرونا نان ملوانان گناوه را برید

دیگر خبرهای کرونایی

۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی

تحریم و کرونا، شرایط سختی را برای واحدهای تولیدی زنجان رقم زده است

توزیع ۳۰۰ بسته اقلام بهداشتی بین خانواده‌های شهدا در تایباد

یک‌هزار و ۲۴۰ بسته حمایت مومنانه از سوی هلال احمر در استان مرکزی توزیع شد

پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در مرزهای آذربایجان‌غربی رعایت می‌شود

زنگ خطر پیک دوم کرونا در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و دو هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷۹۷ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است و استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

اما ایرنا امروز (یازدهم خردادماه) خبرهای دیگری هم داشت که مهمترین آن پرداختن به حادثه آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و کرمان است، حادثه ای که منجر به نابودی صدها هکتار از مزارع و مراتع شد و در برخی نقاط هنوز هم ادامه دارد که به برخی از این خبرها اشاره می شود:

آتش‌سوزی اراضی ملی روستای بلغان شیروان مهار شد

شعله‌های آتش در منطقه خاییز دوباره شعله‌ور شد

۱۵۰۰ هکتار از گندمزارهای کهگیلویه در آتش سوخت

کابوس آتش‌سوزی جنگل‌ها در لرستان

آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گچساران ادامه دارد

آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع اندیکا مهار شد

آتش‌سوزی در ۲ هزار مترمربع از علف‌زارهای شهر اسفراین

مراتع شهربابک در آتش سوخت

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده کرایی شوشتر مهار شد

چهار هکتار از مراتع بهدان بهاباد در آتش سوخت

ضرورت آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شاهرود

دیگر خبرهای استانی

رونق کشت پنبه در سرزمین طلای سفید

سدسازی نصف و نیمه در شمال خراسان‌رضوی

ماجرای رنگ آمیزی پله های خیابان ولیعصر تهران چه بود

حمله ملخ‌های صحرایی از هند و پاکستان به اراضی چابهار و دشتیاری

گرداب اشتغال در لرستان

شهردار کرمانشاه: حتی یک مورد رابطه‌بازی در کارنامه من نیست

برچسب‌ها ویروس کرونا مسجد مراتع اطفای حریق پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مسجد مراتع اطفای حریق ویروس کرونا مسجد مراتع اطفای حریق جنگل ها و مراتع ویروس کرونا آتش سوزی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بارش هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در شمال ‌غرب، البرز غربی، امتداد کوه‌های زاگرس و نوار شمال‌ شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد در نیمه شرقی سواحل خزر، البرز میانی، استان کرمان و استان‌ها در شرق زاگرس میانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

بارش هفته دوم در شمال ‌شرق و استان‌های دو سوی البرز شرقی نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. بارش انباشته در امتداد زاگرس و شمال‌ غرب با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته سوم کشور بیش از نرمال است و با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار انباشته برای بخش‌هایی از زاگرس میانی، البرز میانی و مناطق مرکزی استان کرمان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد شده است.

انتظار می‌رود بارش هفته‌های چهارم تا ششم در محدوده نرمال باشد. در هفته ششم با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته در مناطقی از شمال ‌غرب و بخش ‌هایی از شرق زاگرس جنوبی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در سواحل خزر، غرب البرز، شمال‌ غرب و زاگرس میانی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه ) برای شمال‌ غرب پیش‌ بینی شده است.

دمای هوا در سایر مناطق کشور از ۱ تا ۸ درجه کمتر از نرمال خواهد بود که بیشترین کاهش (۳ تا ۸ درجه ) در مرکز و جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. دمای هوای هفته دوم در شمال‌ غرب، دو سوی البرز و نوار شمال‌ شرق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است و بیشترین کاهش ( ۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد.

در هفته‌های سوم و چهارم دمای هوا در شمال ‌غرب و سواحل خزر بین ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. دمای هوا در هفته پنجم در مناطق کوهپایه‌ای داخلی، مرکز و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا