Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در حال حاضر تبلیغ و تبیین اسلام ناب به علت سوء عملکرد برخی مسئولین دچار خدشه شده است، تبلیغ یک پدیده اجتماعی است و نباید بعد اجتماعی آن نادیده گرفته شود، گره‌گشایی از زندگی مردم زمینه تبلیغ و تبیین مؤثر را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی که صبح امروز ۱۱ خردادماه در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مکتب امام خمینی (ره) به همه ما یاد داد که علی‌وار زندگی کردن و تا آستانه مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست، امام خمینی (ره) حجت را در این عصر بر عالم و آدم تمام کرد که می‌شود به‌گونه‌ای دیگر زیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مکتب پر از نور و روحانیت امام خمینی (ره) سطور مهمی به‌عنوان شاخص وجود دارد که به‌صورت لحظه‌ای می‌توانیم سقوط فردی و دسته‌جمعی‌مان را نسبت به آن ارزیابی کنیم؛ یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این مکتب مردم است، در مکتب امام خمینی (ره) مردم به معنای واقعی سالار بودند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: مسئول در جمهوری اسلامی خادم و نوکر مردم است اگر این امر توسط مردم حس نمی‌شود به نحوه ایفای نقش و مسئولیت در نظام خلل وارد شده است، مردم و به‌طور خاص مستضعفین ولی‌نعمت مسئولان هستند و مسئله اول و آخر مسئولین باید مستضعفین باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تبلیغ و تبیین اسلام ناب به علت سوء عملکرد برخی مسئولین دچار خدشه شده است، تبلیغ یک پدیده اجتماعی است و نباید بعد اجتماعی آن نادیده گرفته شود، گره‌گشایی از زندگی مردم زمینه تبلیغ و تبیین مؤثر را فراهم می‌کند.

گروه‌های مردمی باید مبلغ اسلام باشند

به گزارش ایسنا، قمی اظهار کرد: مردم و گروه‌های مردمی باید مبلغ اسلام باشند و اسلام را اقامه کنند، در این میان دستگاه‌های حاکمیتی خادم و پشتیبان هستند، حجت‌الاسلام نعمت الهی سال‌ها در قزوین به‌عنوان سنگربان خدمت کردند و امروز جریان جوان، مؤمن و انقلابی به این مرحله از پختگی رسیده است که از این خدمت قدردانی کند.

وی بیان کرد: راه مفید این است که دشمن سودای از پا درآوردن تو را بر سر داشته باشد، سردار سلیمانی یکی از موفقیت‌های ما است که تا سال‌ها دشمن باید هزینه روحی و روانی و رسانه‌ای بپردازد تا اثر آن را خنثی کند؛ مجاهدی که می‌خواهد در راه اسلام فعال باشد به دل خطر و دشمن می‌زند، دشمن با سلوک علوی ما مشکل دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: استان قزوین دارای اهمیت بالایی در عرصه فرهنگ و دین است، بزرگان زیادی از استان قزوین مانند آیت‌الله شالی، آیت‌الله باریک‌بین و حجت‌الاسلام ابوترابی از اولیا الهی بودند که بار فرهنگ را به دوش برداشتند، بنابراین استان قزوین باید نسبت به سایر استان‌ها جلودار و پیش‌قراول باشد.

وی تأکید کرد: این بار سنگینی و فشار زیاد است نباید در این راه تزلزلی ایجاد شود، سرمایه‌هایی که در مصاف جریان مکتبی وجود دارد باید موردتوجه قرار بگیرد، بانوان مؤمن انقلابی باید در این مسیر نقش‌آفرین باشد و باری از دوش این انقلاب بردارند.

قمی اظهار کرد: شیخ محمدجواد زهرایی با پذیرفتن این مسئولیت بار سنگینی بر دوش دارد و باید مسئولین استانی نیز از وی حمایت کنند؛ نسبت به این انتخاب خوش‌بین هستم و با جدیت پشتیبانی می‌کنم، امیدوارم با همراهی همه شما اتفاقات خوبی در استان قزوین رقم بخورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان تبليغات تبلیغ دین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تبلیغ و تبیین استان قزوین امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: ورود مردم به عرصه اقتصاد نیاز به یک سری زیر ساخت‌ها چون تسهیل گری، صدور مجوز، تسهیلات بانکی و بعد از آن بازار فروش تولیدات دارد که در واقع دولت در این زمینه‌ها باید مانع زدایی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: فرض کنید که شبکه امامان جماعت ما بخواهند یک کارگاه بسیار کوچک تولیدی راه بیندازند که به صورت طبیعی این موضوع نیاز به مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط دارد که اگر در صدور مجوز تسهیل گری وجود نداشته باشند کار قفل می‌شود.

مانع زدایی از مسیر حضور مردم در اقتصاد

سالاری با اشاره به اینکه دولت باید مانع زدایی از مسیر حضور مردم در عرصه اقتصاد داشته باشد، بیان کرد: به نظر من بدون این مانع زدایی کار در حد یک شعار در حرف و کلام باقی خواهد ماند.

وی گفت: بخش مردمی که بخواهد وارد عرصه اقتصاد شود باید اطمینان خاطر از این جهت داشته باشد که آینده به نفع فعالیت اقتصادی او خواهد بود و به زبان ساده‌تر ضرر نکرده و پشیمان نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همچنین باید نسبت به بازار فروش محصول تولیدی در داخل و خارج از استان نیز یک اطمینان خاطر نسبی وجود داشته باشد، اظهار کرد: این موارد در تحقق شعار سال بسیار مهم است.

سالاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های اقتصادی کشور در سال گذشته زده ولی آن را ناکافی دانستند و فراتر از رونق تولید بحث جهش تولید را مطرح کردند.

اولویت‌های خراسان جنوبی در جهش تولید مد نظر باشد

وی با بیان اینکه شعار امسال از سه واژه جهش، تولید و مردم تشکیل شده است، گفت: البته در جهش تولید در خراسان جنوبی باید اولویت‌ها و ظرفیت‌های استان را نیز در نظر گرفت تا آورده و ارزش اقتصادی برای استان به همراه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از دانش روز در تولید نیز استفاده کنیم تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، اظهار کرد: به عنوان مثال امروزه باید از کشاورزی به شیوه سنتی عبور کنیم.

سالاری بیان کرد: گاه همان سرمایه‌های خُرد در دست مردم به جای به کار گرفته شدن در بخش تولید به سمت فعالیت‌های کاذبی چون خرید دلار و طلا و....می‌رود و در همان بخش‌ها نیز تلاطم‌هایی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: فعال شدن کارخانه‌های راکد و نیمه تمام را نیز در راستای تحقق جهش تولید باید مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه «وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی «را باید در عرصه اقتصاد نشان دهیم، یادآور شد: همان مردمی که در خراسان جنوبی مشارکت بالایی در انتخابات را رقم زدند در راستای اطاعت از امر ولی می‌توانند در مشارکت اقتصادی نیز نقش آفرین باشند.

کد خبر 6061918

دیگر خبرها

  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • ۶۴ هزار کردستانی در مسابقه پیامکی «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • زاکانی : مراسم هایی مانند «شهر رمضان» ادامه خواهد یافت | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود