Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جمال ارونقی از تخلیه ۴ میلیون تن کالای اساسی تا ۱۱ خردادماه امسال در بنادر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به وضعیت موجودی کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات کشور، اظهار داشت: طبق آخرین آمار، مربوط به ۱۱ خرداد سال جاری بالغ بر ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که از این میزان بیش از سه میلیون تن کالا در بندر امام خمینی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فنی و امورگمرکی گمرک ایران افزود: مابقی کالا‌های اساسی نیز در سایر بنادر مانند شهید رجایی، امیرآباد، شهید باهنر، بوشهر، خرمشهر، نوشهر و فریدونکنار هستند.

وی در مورد عمده اقلام کالا‌های اساسی بیان داشت: این کالا‌ها شامل گندم، ذرت، دانه روغنی، جو، شکر، روغن خوراکی و سویا است.

ارونقی با اشاره به اینکه ۱۶ شناور حاوی کالای اساسی در حال تخلیه هستند تصریح کرد: در بندر امام خمینی ۵۵۹ هزار تن ذرت، شکر، دانه‌های روغنی و گندم، بندر انزلی ۵۵۰۰ تن از طریق ۴ شناور و ۹۷۴۳ تن روغن و ذرت در بندر امیرآباد در حال تخلیه است؛ بنابراین در مجموع در سه بندر یاد شده ۵۷۴۴۲۷ تن کالا در این ۱۶ فروند در حال تخلیه هستند.

معاون فنی و امورگمرکی با بیان اینکه ۲۱ فروند شناور در لنگرگاه‌های ۵ بندر مهم کشور منتظر پهلوگیری هستند، افزود: حجم کالا‌های این شناور‌ها شامل ۶۶۹ هزار و ۴۲۹ تن ذرت، شکر و دانه‌های روغنی است که از این تعداد ۵ فروند شامل ۱۸ هزار تن ذرت و جو در بندر انزلی، سه فروند شامل ۱۵۴۷۳۴ تن گندم و روغن در بندر شهید رجایی، ۷۸۰۰ تن جو در بندر نوشهر و یک فروند شناور با ۴ هزار و ۲۷۰ تن روغن و ذرت در بندر امیرآباد در انتظار تخلیه است.

ارونقی با تاکید بر اینکه مشکلی در رابطه با موجودی کالا‌های اساسی برای تخلیه و انجام تشریفات گمرکی وجود ندارد، عنوان کرد: به ترتیب ذرت با ۲ میلیون ۳۱۷ هزار تن، جو ۵۸۱ هزارتن، و ۳۴۴ هزارتن رتبه اول تا سوم عمده کالای اساسی محسوب می‌شوند.

وی افزود: تا زمانی که کالا به گمرک اظهار نشده مسئولیتی برای ترخیص کالا ندارد و پس از دریافت کد رهگیری بانکی می‌تواند برای انجام تشریفات گمرکی اقدام کند.

معاون فنی گمرک در مورد نحوه ترخیص کالا‌ها نیز خاطرنشان کرد: اقلامی که در صف تامین ارز باشند صرفاً به صورت درصدی قابل خروج از گمرک هستند و امکان ترخیص کالا‌هایی که در صف تخصیص ارز باشند، وجود ندارد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تخلیه کالاهای اساسی گمرکات کشور کالا های اساسی کالای اساسی معاون فنی هزار تن تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر عسلویه، سرهنگ عبدالله خسروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به رصد و پایش همه شناورها در نوار ساحلی و مرز دریایی خلیج‌ فارس استان بوشهر اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا و سوخت در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به شناسایی محموله سوخت قاچاق در بندر عسلویه خاطرنشان کرد: با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی مرزبانان کنگان موفق شدند یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اضافه کرد: از این شناور 102 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف و 2 نفر به مراجع قضایی استان بوشهر معرفی شد.

سرهنگ خسروی ارزش اقتصادی این میزان سوخت قاچاق را 3.2 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: حمل کالاها و دیگر محموله‌ها بدون مجوز دستگاه‌های ذیربط مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: عزم مرزبانان علاوه بر تأمین نظم و امنیت مرزهای دریایی خلیج‌ فارس، مبارزه با قاچاق‌های سازمان یافته جدی و قاطع است و با قاچاقچیان قاطعانه برخورد می‌شود.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • توقیف ۳ فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر عسلویه
  • کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
  • پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی