Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای گلستان از کاهش ذخیره آبخوان های عمیق گلستان در ماه جاری خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ حسن فرازجو امروز در گفتگو با خبرنگاران،  اظهار کرد: هر چند در پایان اردیبهشت ماه سال جاری، حجم ذخیره آبخوان کم عمق استان نسبت به میانگین این ماه در دوره آماری موجود ، حدود ۵۱ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما ذخیره آبخوان عمیق استان نسبت به متوسط این ماه در دوره آماری موجود ، حدود ۱۵ میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد و تراز آب زیرزمینی اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه درازمدت در آبخوان عمیق استان حدود یک متر و سی سانتیمتر کاهش یافته است.  

فرازجو افزود: شواهد نشان می دهد که در سال های اخیر به علت تغییرات اقلیمی ، برداشت منابع آب زیرزمینی ، تغییر رابطه بارش رواناب و تداوم اثر خشکسالی سال های گذشته ، سطح آب آبخوانهای عمیق کاهش یافته و حتی وقوع بارش های نرمال و بیش از نرمال به معنی تکمیل ظرفیت سفره های آب زیرزمینی نیست .

مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای گلستان توصیه کرد: با توجه به محدودیت منابع آب ، مدیریت صحیح مصرف در ماه های آتی ، بسیار مهم و ضروری است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ذخیره آبخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد گلستان از فردا

برای مدیریت حجم آب مخزن سد و تامین نیاز آبی زمین‌های کشاورزی محدوده سد و شبکه وشمگیر بخشی از آب سد گلستان از ساعت ۷ صبح فردا شنبه اول اردیبهشت رهاسازی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری، سد درآستانه سرریز شدن است و برای سومین بار در سال آبی جاری، رها سازی آب سد انجام می‌شود.

براساس این اطلاعیه، رها سازی آب این سد برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف آب رودخانه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ رها سازی آب این سد برای تامین آب زمین‌های کشاورزی و مصارف محدوده سد و شبکه وشمگیر است و برداشت آب توسط بهره برداران مسیر رودخانه گرگانرود در حد فاصل پایاب سد گلستان تا سد وشمگیر ممنوع است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان شهر‌ها وروستا‌های مسیر گرگانرود خواسته شده است؛ از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • رها سازی آب سد گلستان از فردا
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است