Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ایران گفت: ونزوئلا درخواست‌هایی را برای تعمیرات بعضی از تاسیسات خود مطرح کرده که تحت بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت نفتکش‌های اعزامی به ونزوئلا عنوان کرد: آخرین نفتکش ظرف امروز به سواحل ونزوئلا می‌رسد، تعدادی از نفتکش‌هایی که رسیده‌اند و کارهایشان تمام شده، احتمالا برنامه بازگشت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری همچنین گفت: خوشبختانه بدون هیچ حادثه و گرفتاری همکاری بین ایران و ونزوئلا به خوبی و خوشی پیش رفت.

وی ونزوئلا را یکی از بازارهای خوب برای محصولات و تولیدات پایین دستی نفت ایران برشمرد و افزود: این فکر همچنان در ما وجود دارد که اگر متقاضی باشند، تجارت در بخش‌های مختلف می‌تواند ادامه یابد.

انصاری خاطرنشان کرد: ونزوئلا درخواست‌هایی برای کمک به تعمیرات بعضی از تاسیسات خود دارند که این درخواست تحت بررسی است و اگر متقاضی باشند، علاقه‌مندیم به آنها کمک کنیم که در این بخش‌ها نیازهای خود را برطرف کنند.

معاون وزیر خارجه یادآور شد: در حوزه پایین دستی و در حوزه نفت، همکاری از گذشته بین ایران و ونزوئلا بوده و قطعا در صورت تقاضای طرفین ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درباره نشست امروز ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی گفت: در ماه آبان یک سال موافقتنامه با اوراسیا پایان می‌یابد و باید طبق توافق وارد مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا شویم، در نشست امروز از وزارت صمت و اتاق بازرگانی و کسانی که به شکلی در این موافقتنامه سهم دارند آمادگی‌های خود را برای مذاکرات اصلی داشته باشند که موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیاست، ۲ سال برای مذاکرات فرصت داریم و در پایان سه سال باید بتوانیم وارد مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد شویم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز بحث‌ همکاری‌های بانکی و پولی و مالی با مجموعه اوراسیاست، گفت: بانک مرکزی پیشنهادات خیلی خوبی داشتند که وزارت صمت هم تایید کرد که اینها عملی است که بتوانیم پول واحدی را معرفی کنیم که همه شرکت کنندگان در اتحادیه آن را قبول داشته باشند و سهل‌تر با هم مراودات داشته باشیم.

انصاری ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک کارهای کارشناسی بیشتری روی این موضوعات انجام شود و آنها را به صورت پیشنهادات وارد مذاکره با اعضای اوراسیا کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی گفت: در مجموع روند کار بسیار مثبت است و در این فرصت بسیار کوتاه بیش از یک میلیارد دلار مبادلات تجاری بین طرفین بوده و البته آمار متفاوت است، ولی در مجموع به نظر می‌رسد بیش از این مقدار تجارت انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ونزوئلا غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، روابط عمومی وزارت برنامه ریزی و توسعه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «احسن اقبال» وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان طی دیدار با «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در اسلام آباد پیرامون موضوعات مورد علاقه بویژه تقویت همکاری‌های تجاری دوجانبه گفتگو کرده است.
این بیانیه افزود: طرفین در این دیدار توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی میان ایران و پاکستان را جهت افزایش حجم تجارت ۲.۵ میلیارد دلاری فعلی فی مابین مهم ارزیابی کردند.
در این دیدار بر اهمیت ایجاد مسیر‌های ترانزیتی میان دو کشور همسایه از جمله احیای هرچه بیشتر خدمات قطار باری پاکستان - ایران - ترکیه موسوم به خط ریلی «اکو» با هدف افزایش حجم تجارت دوجانبه و منطقه‌ای نیز تاکید شد.
وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان با مهم برشمردن ظرفیت مرز ۹۰۰ کیلومتری این کشور با ایران و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی، مذهبی و سیاسی دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک منبع خوب و مقرون به‌صرفه برای تامین نیاز‌های انرژی پاکستان است.
طرفین در این دیدار همچنین در خصوص برنامه‌های سفر آتی «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به پاکستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

«دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان نیز بر اهمیت استراتژیک بنادر چابهار، گوادر و کراچی برای تقویت تجارت فی مابین تاکید کرد و از برنامه ایران برای اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی زاهدان و به طور بالقوه گسترش اتصال به روسیه و کشور‌های آسیای میانه خبر داد.

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • نحوه درست کردن یک چراغ دیواری ساده و ارزان با لوله پلیکا و لامپ LED (فیلم)
  • تعمیر سیم های شارژ آسیب دیده توسط تعمیرکار مشهور تایوانی (فیلم)
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • تعمیر کردن لامپ LED با باتری قلمی (فیلم)
  • روش خلاقانه لوله کش آمریکایی برای تعمیر راحت دوش شکسته حمام (فیلم)
  • چگونه ریموت کنترل تلویزیون را با ورق قرص تعمیر کنیم (فیلم)
  • نحوه تعمیر لامپ LED قدیمی با کمک یک مداد (فیلم)
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • نحوه تعمیر لامپ LED به روش برقکار انگلیسی (فیلم)