جنجال برپایی کنسرت «محسن ابراهیم زاده» در شرایط کرونایی
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۸۴۳
به گزارش افکارنیوز،
چند روزی است برخی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان از جمله محسن ابراهیمزاده که طی سالهای اخیر تبدیل به چهرههای پولسازتر در حوزه برگزاری کنسرتهای پاپ تبدیل شدهاند، با انتشار پستهایی در صفحههای شخصی خود در فضای مجازی از برگزاری تازهترین کنسرت خود در مناطقی چون جزیره کیش خبر میدهند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اخبار چهره ها - در حال حاضر ابهامات زیادی برای برگزاری کنسرت حتی در مناطق سفید کشور، مطرح شده و به گفته بسیاری از مدیران و مسئولان ذیربط، خطر شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان رفع نشده است، در چنین شرایطی این پرسش به وجود میآید که چرا تهیهکنندگان و برگزارکنندگان کنسرتها با وجود هشدارهای بهداشتی و پزشکی اصرار به برگزاری کنسرت در روزهای بحرانی دارند و نقش وزارت ارشاد در این زمینه چیست؟
محسن ابراهیمزاده در کیش میخواند؟
مهدی کرد مدیربرنامههای محسن ابراهیمزاده اخیراً با خوشحالی هرچه تمامتر صفحه مجازی خود، از برگزاری یک کنسرت در ساعات پایانی روز پانزدهم خردادماه و بامداد روز شانزدهم خرداد در جزیره کیش خبر داده و نوشته است: «بعد از مدت خیلی طولانی دوری از استیج با انرژی بالا برگشتیم و استارت کنسرت در روز پنجشنبه پانزدهم خرداد در جزیره زیبای کیش… کیش پانزدهم خرداد رو هواست.»
وی همچنین در پاسخ به کامنت هواداری که نسبت به برگزاری این کنسرت در شرایط کرونایی ابراز نگرانی کرده، توضیح داده است: «سالن سرباز است و فاصله قانونی. اگر مشکلی داشت اداره ارشاد و شبکه بهداشت و درمان اجازه صادر نمیکرد.» البته کرد اشارهای نکرده است که مجوز مربوطه را از کدام زیر مجموعه ارشاد دریافت کرده است.
موضع دفتر موسیقی ارشاد چیست؟
محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش مبنیبر انتشار برخی خبرها در صفحات مجازی پیرامون احتمال برگزاری کنسرت در چند شهر کشور از جمله جزیره کیش توضیح داد: آنچه در برخی از رسانهها و صفحات مجازی به طور غیررسمی شنیده شده دلالت بر برگزاری قریبالوقوع برخی کنسرتها در جزیره کیش دارد که هنوز به صورت رسمی از سوی برگزارکنندگان اعلام نشده اما با توجه به اینکه در جزیره کیش پیرامون ماجرای کرونا وضعیت سفید اعلام شده دور از ذهن نیست که کنسرتها در جزیره کیش برگزار شود.
وی ادامه داد: به هر حال جزیره کیش از جمله مناطقی است که از امتیازات و اعتبارات قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری تبعیت میکند و همین موضوع هم میتواند احتمال برگزاری کنسرت در کیش را بیشتر کند. اما آنچه من بهعنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میتوانم بگویم این است که هنوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هیچگونه مجوزی برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرهای مختلف کشور صادر نشده و ما همچنان منتظر اعلام رسمی این مجموعه هستیم.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بعد از برگزاری جلسات متعددی که با نمایندگان اصناف مختلف حوزه موسیقی داشتیم پیشنویسی برای نحوه برگزاری کنسرتها توسط شرکتهای برگزارکننده و تالارهای میزبان تدوین و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بررسی ارسال شد. اکنون ما منتظر اعلام ستاد در این حوزه هستیم و پیشبینی میکنم که در روزهای پایانی خرداد ستاد ملی مقابله کرونا نظر رسمی خود درباره برگزاری کنسرتها را اعلام کند.
طی روزهای گذشته مدیران سالنهای برگزاری کنسرتها و صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صحنهای و بازگشایی سالنها با حضور محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران علیرضا اعتمادی عضو هیأتمدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران و نمایندگان سالنها جلسهای را برگزار کردند. در این نشست نمایندگان سالنهای هتل اسپیناس پالاس، تالار وزارت کشور، سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران، سالن همایشهای برج میلاد، سالن همایش ایرانیان، تالار وحدت و سالن برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران حضور داشته و درباره رعایت موارد بهداشتی و حضور مخاطبان گفتگو شد که طی آن پیشنهادهای سالنها برای اقدامات بهداشتی و همچنین حمایت از اجرای کنسرتها پس از بازگشایی سالنها مطرح شد. در این جلسه مقرر شد پس از جمعبندی شرایط و تدوین شیوهنامه پیشنهادی، شیوهنامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: موسیقی پاپ کنسرت محسن ابراهیم زاده وزارت فرهنگ و ارشاد موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد کنسرت محسن ابراهیم زاده برپایی کنسرت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل دفتر موسیقی ستاد ملی مقابله محسن ابراهیم زاده برگزاری کنسرت ها برگزاری کنسرت جزیره کیش سالن ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقیهای بی سر و ته تمام میشود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کسری حاجیزاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقهمند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.
او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکههای مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفتوگویی انجام دادیم از نظرتان میگذرد:
کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.
مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروههای کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروههای کر و ارکسترها است. مگر میشود از هیچ سمت حمایتی از این گروهها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروههای کُر و ارکسترها شده است که بیشتر آنها تعطیل شدهاند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح میدهند یا در گروههای پاپ فعالیت کنند یا به کارهای غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت میگیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروهها میشود در نتیجه انگیزهای برای اعضای این گروهها نمیماند.
مخاطب امروز با کنسرتهای گروه کُر ارتباط برقرار میکند؟
مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمیشود. تمام تبلیغات، تمام سالنها و تمامی رسانهها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروهها ندارند، چون سالهای سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروههای کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجراهای سنتی، گروههای بانوان و دیگر گروهها هم نمیبینیم.
چه مخاطبانی جذب این کنسرتها میشود؟
متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروهها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرتها هستند. مشکل ما ریشهای است و زمان میبرد تا حل شود. آموزشهایی که در فضای مجازی داده میشود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عدهای با آموزشهای تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.
در کشورهای دیگر به چه صورت است؟
بر خلاف ایران در کشورهای اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیساها گروههای کر فعالیت داشتند و آوازهای مذهبی اجرا میکردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس میشود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص میدهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا میکنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه میشوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم میگیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.
آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟
هنر همیشه راه خودش را پیدا میکند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقیهای بی سر و ته هم تمام میشود، اما با سیاستهای گرفته شده در ارتباط با ارکسترها و گروههای کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.
انتهای پیام/