Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@19:59:50 GMT

تخریب منازل فلسطینی‌ها توسط صهیونیست ها+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۹۰۷

تخریب منازل فلسطینی‌ها توسط صهیونیست ها+تصاویر

به گزارش افکارنیوز،

پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) چهار منزل در حال ساخت فلسطینی‌ها در شهر «الطیره» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به بهانه ساخت‌وسازی بدون مجور تخریب کرد.

اخبار بین الملل-نیروهای پلیس ابتدا این منازل را محاصره و به صاحبان آنها اجازه وورد به منطقه را ندادند، سپس بلدوزرهای این رژیم شروع به تخریب منازل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی این منطقه بیم آن دارند که با توجه به شرایط فعلی، رژیم صهیونیستی به سیاست تخریب منازل در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شدت دهد.

 

گزارش ماهانه صادره دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل «اوچا» نشان می‌دهد که اسرائیل در سال ۲۰۱۹، ۶۱۷ ساختمان را در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را تخریب و مصادره کرده است که در نتیجه آن ۸۹۸ فلسطینی مجبور به مهاجرت شدند.

در همین راستا، مرکز داده‌ها درباره حقوق بشر در سرزمین‌های‌اشغالی موسوم به «بتسلیم» اعلام کرد، افزایش قابل ملاحظه‌ای در روند تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس اشغالی به بهانه مجوز صورت گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، بتسلیم در ادامه اعلام کرد، از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا ماه سپتامبر۱۴۰ منزل در قدس تخریب شده و این رقم در طول ۱۵ سال اخیر رکورد زده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فلسطینی ها منازل تخریب فلسطین اسرئیل تخریب منازل تخریب منازل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه

با گذشت ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه، سازمان‌های بین‌المللی آمار هولناکی از وحشی‌گری این رژیم و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ارائه داده و اعلام کردند همه نشانه‌های زندگی در غزه نابود شده و این میزان از توحش، در جهان بی‌سابقه و وحشتناک است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنگ غزه بعد از200 روز در سایه شکست شرم آور جامعه بین المللی در فشار بر رژیم صهیونیستی جهت متوقف کردن جنایات جنگی آن همچنان ادامه دارد و آماری که از وحشی گری اسرائیل در این 200 روز منتشر شده بسیار وحشتناک است.

آمار وحشتناک از کشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

در این زمینه سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا مدیترانه امروز با صدور بیانیه‌ای آماری هولناک از جنایت‌های نسل‌کشی مستمر رژیم اشغالگر در نوار غزه ارائه داده و اعلام کرد که اسرائیل همچنان به حملات وحشیانه خود با همان سرعت علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد و همه درخواست‌ها برای توقف این تجاوزات را نادیده گرفته و این در حالی است که حمایت های تسلیحاتی آمریکا و اروپا از اسرائیل همچنان ادامه دارد.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که غیرنظامیان فلسطینی در سایه حملات سیستماتیک و وحشیانه ارتش اسرائیل و جنگ نسل کشی که علیه غزه به راه افتاده بهای بسیار سنگین و بی سابقه‌ای را می‌پردازند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای اشغالگر تاکنون 38 هزار و 621 غیرنظامی از جمله 15 هزار و 780 کودک و 10 هزار و 91 زن را به شهادت رسانده‌اند و این در حالی است که هنوز هزاران نفر از شهدا زیر آوار قرار دارند و همچنین هزاران نفر نیز هستند که مفقود شده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بطور میانگین روزانه 212 فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل قتل عام می شوند که 79 نفر از آنها کودک و 50 تن زن هستند و این آمار در تاریخ درگیری عربی- اسرائیلی و همچنین در جنگ‌های معاصر رقم بسیار وحشتناکی است.

سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که تیم‌های این سازمان هزاران جنایت وحشتناکی که ارتش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب شده را مستند کرده‌اند. براساس شواهدی که وجود دارد نیروهای ارتش اسرائیل غیرنظامیان را تبدیل به اهداف «قانونی» خود کرده‌انداز جمله بمباران منازل و مراکز غیرنظامی بر سر ساکنان آنها و اعدام میدانی غیرنظامیان خارج از چارچوب قانون. علاوه بر آن تاکنون 140 روزنامه نگار و 485 تن از اعضای تیم های پزشکی و 66 نفر از اعضای تیم های دفاع مدنی در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش همچنین بعد از گذشت 200 روز از جنگ غزه 79 هزار و 240 فلسطینی مجروح شده‌اند که اغلب آنها از غیرنظامیان هستند و 70 درصد قربانیان قتل عام‌های اسرائیل علیه غزه را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

جنایات جدید صهیونیست‌ها با کشف گورهای دسته جمعی در غزه

در ادامه این گزارش به گورهای دسته جمعی کشف شده در بیمارستان ناصر واقع در خان یونس در جنوب غزه اشاره شده و آمده است که پدیده گورهای دسته جمعی برای اولین بار در تاریخ درگیری‌های جهان به این اندازه و شکل ظاهر شده است، زیرا بیش از 140 گور دسته جمعی در مناطق مختلف نوار غزه حفر شده که در بسیاری از موارد افرادی که توسط نیروهای اسرائیلی اعدام میدانی شده‌اند در این گورها مدفون گشته‌اند.

بر این اساس، گورهای دسته جمعی کشف شده در بیمارستان‌ها به ویژه مجتمع پزشکی شفا در شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خانیونس این حدس و گمان‌ها را ایجاد می کند که ارتش اسرائیل افرادی را که از این بیمارستان‌ها بازداشت کرده بود به شکل غیرقانونی اعدام میدانی و سپس آنها را در گورهای دسته جمعی پنهان کرده است.

سازمان حقوق بشری مذکورتصریح کرد که این جنایات مستلزم آغاز تحقیقات بین المللی است. اطلاعات نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی ده‌ها قبر را نبش کرده‌اند و صدها مرده را از قبور بیرون کشیده و آنها را مورد تجزیه و تحلیل دی ان ای قرار داده‌اند و سپس اجساد را پنهان کردند؛ اجسادی که تکه تکه شده بود.

ویرانی عظیم در نوار غزه در بمباران‌های اسرائیل

براساس این گزارش، در نتیجه ویرانی گسترده‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده بیش از 60 درصد ساختمان‌های نوار غزه عملا غیرقابل زندگی هستند و ویران شده‌اند و اغلب ویرانی‌ها با بمباران و انفجار انجام شده است. اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل بیش از 70 هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم غزه ریخته و علاوه بر آن عملیات‌های متجاوزانه زیادی از طریق بولدوزرها برای تخریب منازل مسکونی مردم غزه انجام شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه افزود که آمار اولیه و غیرنهایی حاکی از تخریب کامل حداقل 131 هزار و 200 واحد مسکونی در نوار غزه به طور کامل و تخریب جزیی 281 هزار دیگر است و این در حالی است که نیروهای اشغالگر هزاران کیلومتر از خیابان‌ها را در نوار غزه با خاک یکسان کرده‌اند.

نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی غزه و بزرگترین عملیات آوارگی اجباری

در سطح زیرساخت های غیرنظامی نیز تحقیقات نشان می‌دهد که اسرائیل اغلب ساختمان‌های عمومی در نوار غزه از جمله صدها بنای فرهنگی و مراکز خدماتی و چاه‌های آب، 133 مدرسه و موسسه آموزشی و همه دانشگاه‌های غزه، 241 مسجد و 3 کلیسا را بطور کامل نابود کرده است.

علاوه بر آن رژیم صهیونیستی بزرگترین و گسترده ترین عملیات آوارگی اجباری علیه مردم فلسطین را در تاریخ معاصر انجام داد؛ جایی که دو میلیون فلسطینی زیر بمباران و کشتار مجبور به آوارگی شدند و در حال حاضر در مراکز پناهگاهی و چادرها زندگی می‌کنند. بیش از نیمی از این مردم در شهر مرزی رفح مستقر هستند که طی روزهای اخیر مورد بمباران شدید و تحت تهدیدات فزاینده برای حمله زمینی ارتش اسرائیل قرار دارد.

گزارش آنروا از رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با اسرای غزهافشای شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران علیه بازداشت‌شدگان فلسطینیآمار تکان دهنده از 180 روز جنگ وحشیانه اسرائیل علیه غزه18.5میلیارد دلار؛ خسارت 4 ماه وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه

گرسنگی، سلاح جنگی اسرائیل علیه مردم غزه

در گزارش دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه همچنین به بحران فجیع انسانی در غزه اشاره شده و آمده است که اسرائیل از روز اول حمله به نوار غزه از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی علیه غیرنظامیان استفاده کرده و با بستن گذرگاه‌ها مانع ورود کمک‌های انسانی به ویژه غذا و دارو به این منطقه شده است؛ موضوعی که منجر به جان باختن صدها نفر از مردم غزه بر اثر شدت گرسنگی شده است. سیاست گرسنگی به طور خاص ساکنان استان و شمال غزه را مورد هدف قرار داده؛ جایی که 300 هزار فلسطینی در این مناطق درگیر یک قحطی واقعی شده‌اند و تاکنون بیش از 30 نفر در شمال غزه که اغلب آنها کودک بودند بر اثر گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.

شیوع انواع بیماری‌ها در میان غیرنظامیان غزه

همچنین شمار قابل توجهی از مردم غزه به دلیل آوارگی و نبود مراقبت‌های بهداشتی مبتلا به انواع بیماری‌ها شده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه از ابتلای 1 میلیون و 90 هزار نفر در غزه به بیماری‌های عفونی خبر داده و اعلام کرد که 8 هزار نفر نیز به عفونت هپاتیت ویروسی دچار شده‌اند. همچنین 350 هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند که به دلیل عدم وجود دارو زندگی آنها در معرض خطر قرار گرفته است. همچنین زنان باردار از جمله بزرگترین قربانیان این جنگ هستند که بر اساس آمار موجود 60 هزار زن باردار در غزه به دلیل عدم مراقبت‌های بهداشتی با خطر جدی مواجه می باشند.

نابودی سیستم بهداشتی غزه

بر اساس گزارشی که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در 16 آوریل منتشر کرد در 349 مورد حمله ارتش اسرائیل به مراکز پناهگاهی حداقل 408 آواره فلسطینی شهید و 1406 نفر دیگر مجروح شدند. همچنین 178 کارمند آنروا نیز در نوار غزه در حملات اسرائیل به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش اسرائیل به طور سیستماتیک برای نابودی نظام بهداشتی غزه تلاش کرده و 32 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه را از کار انداخته از جمله دو مجتمع پزشکی بزرگ شفا در شهر غزه و ناصر در خان یونس. همچنین 53 مرکز بهداشتی غزه نیز کاملا از خدمت خارج شده و 159 موسسه بهداشتی مورد هدف حملات ارتش صهیونیستی قرار گرفته است.

ربودن و شکنجه وحشیانه بیش از 5 هزار فلسطینی توسط ارتش اشغالگر

از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه گزارش داد که نیروهای اسرائیلی بیش از 5 هزار فلسطینی از جمله صدها زن را از خانه‌ها و مراکز سرپناهی در حین تردد در جاده‌ها بازداشت کرده و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست. اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که شماری از افرادی که توسط ارتش اسرائیل ربوده شده‌اند در زندان های این رژیم به قتل رسیده‌اند و مابقی در معرض شکنجه های بسیار وحشتناکی قرار دارند. ده‌ها نفر از این افراد ربوده شده که اخیرا آزاد شده‌اند از جمله زنان و کودکان اعلام کردند که در زندان‌های اسرائیل در معرض انواع رفتارهای وحشیانه و ضرب و شتم قرار داشتند از جمله شکنجه‌های تا سرحد مرگ و آزار و اذیت و خشونت‌های جنسی.

در پایان گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه آمده است که بعد از گذشت 200 روز از جنگ غزه نیروهای اشغالگر اسرائیلی در حال آماده شدن برای انجام یک حمله گسترده به شهر رفح در جنوب نوار غزه هستند. این در حالی است که حدود 1.2 میلیون غیرنظامی از ساکنان و آوارگان در رفح مستقر می‌باشند و ارتش اسرائیل پیش از این رفح را منطقه امن اعلام کرده بود. بنابراین در حال حاضر خطر یک فاجعه بزرگ شهر رفح را تهدید می‌کند و نگرانی‌های جدی درباره سرنوشت آوارگان و ساکنان رفح وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • زخمی شدن ۲ اسراییلی در عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • مفقود شدن ۵۰۰ فلسطینی پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از خان‌ یونس
  • ناپدید شدن هزاران نفر در غزه بعد از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها
  • مفقود شدن ۵۰۰ فلسطینی پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از خان‌یونس
  • عملیات ضدصهیونیستی نیروهای فلسطینی در کرانه باختری