Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه خبری – تحلیلی آمریکایی در گزارشی از تشدید حملات پلیس به خبرنگاران در حین پوشش جنبش ضدنژادپرستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هافینگتون پست، همزمان با تشدید تظاهرات در آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید»، نیروهای امنیتی و پلیس این کشور به حمله و دستگیری خبرنگاران شدت بخشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امنیتی و پلیس شهر نیویورک خبرنگار این رسانه را حین پوشش اخبار اعتراضات علیه قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» بازداشت کردند.

طبق این گزارش، به‌رغم آنکه روز شنبه (دیروز) «کریس ماتیاس» خبرنگار هافینگتون پست کارت خبرنگاری به گردن آویخته و به‌صورت مسالمت‌آمیز در حال انجام‌وظیفه حرفه‌ای خود برای پوشش اخبار اعتراضات بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هافینگتون پست در گزارش خود خبر داد، کریس ماتیاس سابقه فعالیت در زمینه پوشش اخبار مربوط به افکار افراطی و نفرت‌پراکنی را داشته و طی روزهای اخیر اخبار اعتراضات آمریکا را دنبال می‌کرد.

بنا بر اعلام این رسانه آمریکایی، نیروهای پلیس نیویورک بعد از بازداشت ماتیاس او را به زندان بردند و امروز یکشنبه آزادش کردند.

«فیبی لیلا باروتی» یکی از خبرنگاران آمریکایی که شاهد صحنه بازداشت کریس ماتیاس بود، دراین‌باره توضیحاتی داد. به گفته او، نیروهای پلیس نیویورک به طرزی خشونت‌آمیز ماتیاس را بازداشت کردند.

باروتی در توئیتر نوشت: «آن‌ها (پلیس نیویورک) به طرزی خشن کریس را گرفتند و کشان‌کشان به داخل خودرو بردند. او به آن‌ها گفت بگذارید تلفنم را بردارم البته به او اجازه این کار را هم ندادند».

«هیلاری فری» سردبیر اجرایی هافینگتون پست به‌شدت از بازداشت خبرنگار این رسانه انتقاد کرد و گفت، ماتیاس درحالی‌که داشت کار حرفه‌ای خودش را انجام می‌داد، بازداشت شد.

به دنبال جنجال‌ها درباره این بازداشت، سخنگوی دفتر شهردار نیویورک با ارسال ایمیل به هافینگتون پست بابت اتفاقی که برای ماتیاس افتاد، عذرخواهی کرد.

هافینگتون پست در گزارش خود درباره ماجرای بازداشت خبرنگاران، از رفتار خشن و سازمان‌یافته روزهای اخیر نیروهای پلیس و امنیتی آمریکا با اصحاب رسانه خبر داده است.

در گزارش آمده است: «ماتیاس یکی از تعداد بسیار زیاد خبرنگارانی است که در جریان تظاهرات سراسری علیه نژادپرستی (در آمریکا) هدف پلیس قرارگرفته است. برخی از خبرنگاران در (ایالت) مینه‌سوتا گفتند که هدف شلیک گلوله‌های پلاستیکی قرار گرفتند و برخی دیگر هدف گاز اشک‌آور قرار گرفتند».

هافینگتون پست افزود: «لیندا تیرادو عکاس مستقل و خبرنگار آزاد حین پوشش اخبار اعتراضات مینیاپولیس به چشمش شلیک شد و به یک خبرنگار در لوئیزویل ایالت کنتاکی هم در جریان پوشش زنده تلویزیونی گاز فلفل شلیک شد».

انتشار گزارش‌ها درباره حملات نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا به معترضان و خبرنگاران در حالی مطرح‌شده که اعتراضات سراسری به قتل نژادپرستانه جورج فلوید در این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: نژادپرستی هافینگتون پست جورج فلوید نیروهای امنیتی اخبار اعتراضات هافینگتون پست پوشش اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا