Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر سید محمد علوی یکشنبه در نشست ویدیو کنفرانس وزارتی در خصوص توزیع کیت و ملزومات نمونه گیری کووید ۱۹ بیان کرد: این دستگاه کمک بسیار موثری به منظور تسریع در انجام و پاسخگویی آزمایشات کووید ۱۹ است.

وی افزود:  استراتژی های وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی، خارج نشدن از منزل، ممنوعیت تجمعات ، تعطیلی مشاغل،استفاده از ماسک و رعایت بهداشت شخصی، رصد افراد در معرض تماس نزدیک، غربالگری شفاهی، غربالگری آزمایشگاهی، قرنطینه خانگی یا در نقاهتگاه ها، درمان به موقع و پیگیری درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی ادامه داد:  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از موثر ترین راه‌ها ی انتقال بیماری است که سازمان بهداشت جهانی توصیه‌هایی کرده است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان بیان کرد: تاکنون تعداد ۲۲  مرکز ۱۶ ساعته و  ۱۹ مرکز ۲۴ ساعته در سطح شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز تجهیز و راه اندازی شده اند که به صورت تمام وقت یا ۱۶ ساعت در طول روز حتی در ایام تعطیل آماده ارایه خدمت به هم استانی‌های عزیز هستند.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از مراجعین به این مراکز با علایم خفیف نیاز به ارجاع به جایی ندارند و درمان عموما علامتی است و با استراحت و تغذیه مناسب کفایت دارد و بنا به تشخیص پزشک برای بعضی از افراد دارو درمانی به مدت پنج روز شروع می‌شود و تا زمان بهبودی به مدت ۲ هفته در سطح شهر توسط مراقبین سلامت و در روستاها توسط بهورزان مراقبت و پیگیری می‌شوند.

علوی گفت: تعداد اندکی از افرادی که امکان مراقبت در منزل یا فضای مناسبی در منزل ندارند به نقاهتگاه ها ارجاع داده شدند اما افراد با علایم شدیدتری از بیماری که حدود ۹۵۴ نفر بودند  به بیمارستان های منتخب برای ادامه درمان ارجاع شدند که البته در بیمارستان ها مجددا بررسی شده(تریاژ) و در صورتی که نیاز به بستری نداشتند  دارو درمانی سرپایی شروع و پیگیری درمان توسط مراقبین سلامت و بهورزان صورت گرفته و مابقی افراد بستری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: افراد بستری در صورت بهبود کامل ترخیص و در صورت بهبودی نسبی به نقاهتگاه ها منتقل می‌شوند و این چرخه به این‌صورت ادامه دارد و اگر علایم بیماری فردی در نقاهتگاه تشدید یابد به بیمارستان و  درصورت بهبودی کامل پس از دریافت آموزش های لازم به منزل می‌رود و کنترل پیگیری های بعدی توسط پرسنل بهداشت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کاری که در ایران انجام می شود در دنیا منحصر به فرد بوده و یکی از کارهای بسیار ارزشمند به همت همه عزیزان بخش سلامت در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

در حال حاضر هفت آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در خوزستان فعالیت دارند.

یروس کرونا در چند هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اهواز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اهواز ویروس کرونا اهواز دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی