Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:34:45 GMT

رفع محدودیت کاری پاساژها و فروشگاه ها

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۰۶۴

رفع محدودیت کاری پاساژها و فروشگاه ها

به گزارش تابناک به نقل از میزان، سرهنگ نادر مرادی اظهار داشت: صبح روز گذشته با اعلام ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مصوب شد تا محدودیت زمانی فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف، رفع و متصدیان این صنوف از روز دهم خرداد ماه فعالیت خود را به صورت عادی و به روال قبل از بیماری کرونا آغاز کنند.

وی افزود: پیش از این و پیرو مصوبه قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا ساعت فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف از ابتدای اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۸:۰۰ بوده و متصدیان واحد‌های صنفی این مراکز می‌بایست پس از ساعت ۱۸:۰۰ واحد صنفی خود تعطیل می‌کردند که با ابلاغ مصوبه جدید این ستاد، ساعت فعالیت صنوف مذکور به روال عادی برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی تاکید کرد: تمامی واحد‌های صنفی کم خطر مستقر در بازار تهران، پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف می‌بایست همچنان در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از دریافت کد مجوز بهداشت آن را در واحد صنفی شان نصب کنند، چرا که در غیر این صورت فعالیت این واحد‌ها بدون ثبت نام و دریافت کد مجوز غیر مجاز خواهد بود.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در پایان خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا با همکاری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم عزیز، امکان فعالیت سایر اصناف پر خطر نیز با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان تهران نیز در مراحل بعد مهیا شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس یازدهم منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بازگشایی پاساژها فروشگاه ها ویروس کرونا مجلس یازدهم منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد

به گزارش خبرنگار مهر، رصد هفتگی بازار در دومین ماه سال نشان می‌دهد وضعیت بازار برخی کالاهای اساسی از جمله تخم مرغ و روغن شرایط به نسبت بهتری دارد اما در سایر بازارها شاهد نوسان قیمت اقلام خوراکی هستیم. امروز وارد هر فروشگاه زنجیره‌ای شوید فروش بعضی اقلام همراه با تخفیف است که این موضوع برای صنایع غذایی بیشتر صدق می‌کند.

هنگامی که محصولات به تاریخ انقضا خود نزدیک می‌شوند فروشگاه‌ها برای جلوگیری از زیان کالاها را با تخفیف به فروش می‌رسانند اما در دو سه سال اخیر این گونه نیست. با وجود اینکه تا زمان انقضا کالا ماه‌ها فرصت است اما فروشگاه داران مبادرت به فروش با قیمت کمتر از قیمت درج شده روی کالا می‌کنند. وقتی علت از این فروشندگان پرسیده می‌شود برخی عنوان می‌کنند محصولات را با حجم بالا خریداری کرده‌اند.

یکی دیگر از دلایل امر افزایش قیمت مصرف کنندگان از سوی تولیدکنندگان بوده و هنگامی که در بازار با ریزش تقاضا مواجه می‌شوند تخفیف گذاشته می‌شود تا آرام آرام ذهن خریدار را با قیمت جدید آماده کنند. اما سال گذشته در بازار لبنیات تا روزهای پایانی بیشتر فروشندگان ناچار بودند برخی محصولات کم مصرف تر را که در شرایط فعلی از سبد کالایی خانوارها حذف شده با قیمت بسیار کمتر از روی کالا به فروش برسانند. به عنوان مثال برخی دبه‌های ماست که روی آنها قیمت مصرف کننده ۹۹ هزار تومان درج شده بود در بیشتر فروشگاه‌ها با نرخ ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسید.

امسال هم این امر برای حبوبات در حال تکرار است و در حالی که قیمت مصرف کننده روی بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا قرمز ۱۴۴.۹۰۰ خورده با تخفیف ۱۱۸.۹۰۰ به فروش می‌رسد. همچنین در بازار روغن مایع هم تخفیف‌ها مطلوب است.

اما بازار برنج که در دو سال اخیر با حجم زیادی از برنج‌های خارجی مواجه بود و به دلیل جهش قیمت برنج ایرانی و کاهش قدرت خرید مردم موجب رکود بازار محصولات داخلی شده بود امسال کاهش بسیاری دارد. کمتر فروشگاه زنجیره‌ای دارای برنج هندی یا پاکستانی است و همچنین دیگر خبری از برنج‌های تایلندی و تایوانی ارزان قیمت در برخی فروشگاه‌های دولتی نیست. سال گذشته که برنج شمشیری هر کیلو گرم بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شد امسال به حدود ۹۰ هزار تومان رسیده است در حالی که برنج هاشمی به عنوان گران‌ترین برنج داخلی سال گذشته به مبلغ ۸۸ هزار تومان هم خرید و فروش می‌شد.

در حال حاضر هر کیلو گرم برنج هاشمی ۱۲۰، طارم ۱۱۰، فجر ۱۰۰ و شمشیری ۹۰ هزار تومان است.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی در بسته بندی فروشگاهی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان است).

قیمت کالاهای اساسی

کالای اساسی قیمت هفته جاری قیمت هفته گذشته
گوشت ران مرغ بسته بندی فروشگاهی (۱.۶ کیلو گرم) ۲۲۰.۸۰۰ ۲۲۰.۸۰۰
گوشت گوساله دولتی ۲۹۹ -
تن ماهی ۱۵۰ گرمی ۷۹.۹۰۰ ۷۹.۹۰۰
تخم مرغ (شانه ۳۰ عددی) ۱۱۰-۱۱۶ ۱۱۶-۱۱۹
شیر بطری کم چرب ۲۶ ۲۶
شیر بطری پر چرب ۲۷ ۲۷
پنیر سفید ۴۰۰ گرمی ۴۴.۴۰۰ ۴۴.۴۰۰
کره ۵۰ گرمی ۱۸.۵۰۰ ۱۸.۵۰۰
ماست پر چرب (دو کیلویی) ۶۵ ۶۵
خامه ۲۰۰ گرمی ۳۲.۵۰۰ ۳۲.۵۰۰
شکر (یک کیلو گرم) ۳۴-۳۵ ۳۴-۳۵
قند (۷۰۰ گرم) ۳۷ ۳۲.۵۰۰
برنج هاشمی (هر کیلو گرم) ۱۲۰ ۱۲۰
ماکارونی ۵۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۱۹ ۱۹
ماکارونی ۷۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۲۷ ۲۷
رب گوجه فرنگی (قوطی ۸۰۰ گرمی) ۵۴.۹۵۰ ۵۴.۹۵۰
روغن نیمه جامد ۴ کیلویی ۲۶۱.۷۰۰ ۲۶۱.۷۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۵ لیتری (سرخ کردنی) ۹۱.۹۰۰ ۹۱.۹۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۸ لیتری (پخت و پز) ۹۷.۹۰۰ ۹۷.۹۰۰
نخود (۹۰۰ گرم) ۱۰۱.۹۰۰ ۱۰۱.۹۰۰
عدس (۹۰۰ گرم) ۱۱۹.۹۰۰ ۹۴.۹۰۰
لوبیاچیتی (۹۰۰ گرم) ۱۴۴.۹۰۰ ۱۳۳.۹۰۰
لوبیا قرمز (۹۰۰ گرم) ۱۴۴.۹۰۰ ۱۱۸.۹۰۰
کد خبر 6084057 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد