Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@18:31:40 GMT

مهر تأیید بر مدرک نمایندگان جدید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۱۱۲

مهر تأیید بر مدرک نمایندگان جدید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، عباسعلی کدخدایی در پاسخ به سؤالی در این‌باره گفت: آنچه به ما به‌صورت گزارش رسمی رسید، تنها منتخب تفرش بود و درباره مدرک تحصیلی دیگر منتخبان مجلس یازدهم مدارک رسمی به‌دست ما نرسیده است. وی درباره اظهارات اخیر اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس و نماینده رودسر در مجلس دهم، گفت: یکی از نمایندگان مجلس دهم ادعا‌هایی را نسبت به رقیبش مطرح کرد، اما مشکلی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مدعی بود که ممکن است این فرد در دوران تحصیل خود خوب درس نخوانده باشد. این مسائل ناراحت‌کننده است که او دوباره این ادعا را درباره 8نفر از نمایندگان مجلس مطرح کرده‌ و تعابیری را به‌کار برده که دور از ‌شأن بود و بنده گفتم که بررسی‌های لازم صورت گیرد و حتی اگر لازم باشد شکایت انجام دهیم. سخنگوی شورای نگهبان درباره سازوکار روال بررسی مدارک تحصیلی درصورت ادعا درباره غیرمعتبر بودن مدرک تحصیلی منتخبان مجلس یازدهم عنوان کرد: نباید به شایعات در این خصوص توجه کرد. کدخدایی تصریح کرد: اگر گزارشی مستند باشد باید به کمیسیون تخصصی اعتبارنامه‌های مجلس ارجاع شود.

ادعای عباسی درباره مخدوش بودن مدارک تحصیلی 8نفر از منتخبان مجلس یازدهم، پس از آن مطرح شد که سینا کمالخانی، منتخب تفرش در انتخابات مجلس یازدهم، به‌دلیل غیرمعتبر بودن مدرک تحصیلی‌اش و رأی شورای نگهبان در این زمینه از راهیابی به مجلس بازماند. 

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس دهم هفته گذشته با ادعای اینکه برخی منتخبان مجلس یازدهم مدارک‌شان مخدوش است و در این‌باره مطمئن هستم، گفته بود: «شورای نگهبان نظرش بر این است که بخشی از مدرک که از طرف دانشگاه یا حوزه علمیه تأیید شده کفایت می‌کند و دیگر به فرایند آن ورود نمی‌کند، در اینجا خلأ وجود دارد. باید وزارت علوم، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و حوزه علمیه قم مجدد اینها را بررسی کنند. حداقل افرادی را که شبهه درخصوص آنها مصداق پیدا کرده را بررسی کنند. نیاز نیست حدود 250نفری که انتخاب شدند، مدرک آنها مجددا بررسی شود، همان تعداد اندکی که شبهه دارند، بررسی شده و از دانشگاه و حوزه علمیه استعلام گرفته شود و نمرات و تقلب‌هایی که اتفاق افتاده و دیپلم یا لیسانس و فوق لیسانس‌هایی که جعل کرده و پایان‌نامه درست کرده‌اند، شخص شود. انتظار می‌رود شورای نگهبان و وزارت کشور قاطع و جدی به این مسئله ورود پیدا کنند.»

استقبال از تعیین مجازات برای پدران قاتل

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره قتل رومینا اشرفی، ضمن ابراز انزجار از این جنایت، گفت: این مسائل با یک قانون حل نمی‌شود، بلکه زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی هم دارد. لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان سال ۹۷ برای ما ارسال شده و ما ایراد گرفتیم و 9-8‌ماه بعد دوباره برای ما ارسال شد و یک ایراد دوباره گرفتیم. وی ادامه داد: هیچ‌گونه قصوری از سوی شورای نگهبان در تصویب لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان نبوده است و شورای نگهبان در بازه زمانی قانونی اعلام نظر کرده است. مجلس می‌توانست به شکل دیگری آن را بررسی و با سرعت به مجلس ارسال کند؛ البته بنده هیچ ارتباطی میان تصویب این لایحه و آن جنایت نمی‌بینم. کدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص امکان اصلاح قانون مجازات در زمینه قتل فرزند توسط پدر، گفت: شورای نگهبان از هرگونه قانون جدید برای مجازات اینگونه افراد استقبال می‌کند. اگر این مشکلات با قانونگذاری حل می‌شود، شورای نگهبان خود را موظف می‌داند که گام‌هایی در این مسیر بردارد.

رئیس‌جمهور اطلاعات دقیق ندارد

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره ناهماهنگی وزارت کشور با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی، گفت: شاید رئیس‌جمهور اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارد یا گزارش دقیقی برای او ارسال نشده است. کدخدایی با اشاره به ارتباطات تنگاتنگ بین وزارت کشور و شورای نگهبان، گفت: درصورت تامین امنیت آرا مشکلی با برگزاری الکترونیکی انتخابات نداریم. با وزیر ارتباطات که فردی متخصص در این زمینه است مشورت کردم اما او هم اعلام کرد تردید جدی درخصوص این سازوکار وجود دارد.

علت غیبت جنتی

کدخدایی درباره علت غیبت آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پروتکل‌هایی وجود داشت که از ابتدا اعلام کردند تعداد مدعوین مجلس محدود است. از شورای نگهبان، بنده و آیت‌الله جنتی برای حضور در این مراسم دعوت شد. وی تصریح کرد: آقای جنتی سفر بودند، هرچند تلاش کردند که برگردند، اما امکان‌پذیر نبود به همین جهت بنده در جلسه افتتاحیه حضور یافتم.

ابهاماتی درباره حذف 4صفر وجود دارد

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره نظر شورای نگهبان درباره لایحه حذف 4 صفر از پول ملی کشور، اظهار داشت: به‌علت اهمیت لایحه حذف 4 صفر از پول ملی از رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه شورای نگهبان دعوت شد که وی پس از حدود یک ساعت توضیح در این باره، به پرسش‌های اعضای این شورا نیز پاسخ داد. وی افزود: هنوز ابهاماتی در این‌باره وجود دارد که باید رفع شود و پس از رفع ابهامات اعلام‌نظر می‌کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پدر حوزه علمیه قم شورای نگهبان قتل نمایندگان مجلس منتخبان مجلس یازدهم سخنگوی شورای نگهبان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه عفاف و حجاب هنوز در شورای نگهبان تصویب نشده و به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه تمام ارکان نظام برای جریمه بی‌حجابی به جمع‌بندی رسیدند با تأکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است