Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@05:01:53 GMT

معرفی برگزیدگان پروژه چهار فصل تئاتر ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۱۲۴

به گزارش ایلنا، ایوب آقاخانی (مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و طراح و مدیر پروژه‌ جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران)، تجمیع آرای اعضای هیات‌ علمی فصل چهارم از دور نوین پروژه،‌ با عنوان «شهدای مقاومت» را اعلام کرد.

به گفته آقاخانی، ۹ طرح از ۷ استان کشور از مجموع طرح‌های واصله، توسط رحمت امینی، مهرداد رایانی‌مخصوص و ایوب آقاخانی برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی برگزیدگان و استان‌های مربوطه به شرح زیر است:

«آب بر آبرو» نوشته علی زیستی از کرمانشاه

«کمند و گیسو» نوشته علی زیستی از کرمانشاه

«ناپیدا شو» نوشته مهدی صالحیار از آذربایجان شرقی

«پیش از مرگ پس از جنگ» نوشته زهرا صدری از گیلان

«از سوسنگرد تا بستان با دوستان» نوشته افشین عموزاده لیچایی از گیلان

«صبح وصال» نوشته پژمان شاهوردی از لرستان    

«درد مدام» نوشته زهرا محمودی از قم

«مردی در غبار» نوشته سعید بادینی از سیستان و بلوچستان

این فصل از پروژه‌ آموزشی جامع نمایشنامه‌نویسی برای خارج از پایتخت، قرار بود در زمستان ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری فراگیر کرونا برگزاری آن به تأخیر افتاد. اینک لازم است برگزیدگان تا پایان خرداد ۱۳۹۹ نسخه‌های کامل‌ شده‌ نمایشنامه‌هایشان را به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکزهای هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری به‌ عنوان دبیرخانه‌ این پروژه به آدرس ایمیل sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند تا در صورت پذیرفته‌ شدن آثار برای حضور در کارگاه‌های فصلی در تهران آماده شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایوب آقاخانی شهدای مقاومت چهار فصل تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایشنامه‌ای از حسین کیانی

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و به کارگردانی کارن کیانی از پانزدهم فروردین۱۴۰۳ در تالار مولوی به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پروژه، نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و با بازی بهروز پناهنده از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، ساعت ۱۹ به اجرا در می‌آید.

آخرین تولید تازه‌ی گروه نمایش «چریکه» که از سال ۱۳۷۷ به سرپرستی حسین کیانی شکل گرفته است، آخرین نمایشنامه به قلم خود اوست که به کارگردانی جوان‌ترین عضو گروه و یکی از جوان‌ترین کارگردانان کنونی تئاتر ایران یعنی کارن کیانی به صحنه می‌رود.

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» یک نمایش تک اجراگر به بازیگری بهروز پناهنده است، که بعد از بازی او در نمایش «کافه کات» دومین تجربه‌ی خود با این گروه را این بار با کارگردان دوم گروه چریکه به انجام می‌رساند. طراحی صحنه و لباس این نمایش را حسین کیانی انجام داده است.

کهرام ‌تاراج (دستیار اول کارگردان، مدیر تولید و برنامه‌ریز)، اشکان ‌میرچی (دستیار دوم کارگردان)، کارن کیانی(طراح نور)، مهدی دوایی( طراحی پوستر و بروشور)، حامد باقری‌ تنها، معصومه کیانی (فیلم تئاتر و مستند نگاری)، امین جباری (موشن گرافیک)، الهام حسینی-تئاترآنلاین (روابط عمومی و تبلیغات مجازی)، اردلان آشناگر(عکاس)، اشکان میرچی(تنبک) ز دیگر عوامل نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» هستند.

در خلاصه داستان نمایش آمده: اسماعیل بزاز مقلد معروف و محبوب و محجوب عصر ناصری در تماشاخانه‌ی مدرسه‌ی مبارکه‌ی دارالفنون در شبی تلخ، طولانی و طاقت‌فرسا، مجبور به نوشتن توبه‌نامه‌ای‌ است...

این نمایش از تاریخ پانزدهم فروردین سال ۱۴۰۳ در تالار مولوی، سالن کوچک ساعت ۱۹ به اجرا در می‌آید.

بلیت‌فروشی نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» با ۳۰ درصد تخفیف برای سه روز نخست آغاز شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • جزئیات بازسازی مجموعه تئاتر محراب در سال ۱۴۰۳/ ۲ پروژه پلاتوسازی در شهریار و پرند به نتیجه رسید
  • «نون خ ۵» بعد از شب‌های قدر جایگزین «زیر خاکی ۴» می‌شود
  • اجرای نمایشنامه‌ای از حسین کیانی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • معرفی بازیگران «و تو هم برنگشتی»/ اولین حضور شمس‌لنگرودی در تئاتر