Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:10:42 GMT

کشته شدن ۱۹ تروریست تکفیری در سینای مصر

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۳۵۷

کشته شدن ۱۹ تروریست تکفیری در سینای مصر

به گزارش پایگاه روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم»، ارتش مصر دیروز (شنبه) اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده مبنی بر حضور عناصر مسلح تکفیری در اطراف شهرهای «بئر العبد»، «الشیخ زویّد» و «رفح» در استان سینای شمالی و در نتیجه دو عملیات نیروهای مسلح مصر در این منطقه، سه تروریست بسیار خطرناک به قتل رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش مصر افزود: نیروی هوایی ارتش هم در چند مرحله حمله هوایی به مراکز تجمع گروه‌های تکفیری توانستند ۱۶ تروریست را به قتل برسانند.

یک نظامی مصری هم در این عملیات کشته و ۴ افسر و سرباز زخمی شدند.

مصر از بهمن سال ۱۳۹۶ عملیات گسترده ای را برای مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه در استان سینای شمالی در شرق این کشور آغاز کرده است.

در طول این مدت بر اساس اعلام مقامات مصر حدود ۹۷۰ عضو گروه های تکفیری - جهادی و ده‌ها نفر از نظامیان مصری کشته شده اند.

فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی مصر متمرکز است اما این گروه ‌ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر ترتیب می ‌دهند.

گروه موسوم به «انصار بیت‌المقدس» خطرناک‌ترین گروه‌ افراطی در شبه جزیره سینا است که پس از بیعت با گروه تروریستی «داعش»، نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

این حملات از زمان سرنگونی «محمد مرسی» رییس جمهوری پیشین مصر در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) تشدید شده است.

برچسب‌ها گروه های تکفیری ارتش مصر تروریست مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه های تکفیری ارتش مصر تروریست مصر گروه های تکفیری ارتش مصر تروریست مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه

وزارت دفاع سوریه از انهدام مقرهای متعلق به تروریست‌ها در حومه‌های «دیر الزور» و «تدمر» و سقوط پهپادها در حومه «حلب» در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه در واکنش به حملات مکرر گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش این کشور و روستاها، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای روسیه در جریان چندین عملیات دقیق هوایی توسط جنگنده و پهپاد، مقرهای متعلق به تروریست‌ها و مواضع و تجهیزات آنها در حومه دیرالزور واقع در شرق و تدمر واقع در مرکز سوریه را منهدم کردند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، وزارت دفاع سوریه همچنین اعلام کرد یگان‌های ارتش سوریه در حومه حلب نیز شماری از پهپادهای تروریست‌ها را منهدم کرده و مانع از تحقق اهداف آنها شدند.

در جریان حمله هوایی، مقرهای تروریست‌ها به طور کامل منهدم شد و ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند که در میان آنها سرکرده‌های گروه تروریستی داعش نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس
  • جزئیات علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه