Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:04:41 GMT

روسیه جعل اسکناس برای لیبی از سوی آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۸۷۴

روسیه جعل اسکناس برای لیبی از سوی آمریکا را رد کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود به بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مصادره اسکناس‌های جعلی لیبی توسط شرکت دولتی «گوس ازناک» روسیه برای دولت شرق لیبی واکنش نشان داد. 

در این بیانیه گفته شده است: قرارداد برای چاپ دینار لیبی در سال ۲۰۱۵ بین شرکت گوس ازناک روسیه و رئیس بانک مرکزی لیبی امضا شده بود که در مجلس نمایندگان لیبی تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که مالت یک محموله اسکناسهای جعلی لیبی را به ارزش معادل ۱.۱ میلیارد دلار توقیف کرده است که توسط شرکت روسی «گوس ازناک» چاپ شده است.

 در بیانیه وزارت خارجه آمریکا گفته شد که جریان قاچاق اسکناس های دینار لیبی که در روسیه چاپ شده است در سالهای اخیر مشکلات اقتصادی لیبی را تشدید کرده است.  

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود گفته است: طرف لیبیایی مبلغ پیش پرداخت لازم برای اسکناس ها را پرداخت کرده بود. سازمان گوس ازناک روسیه در راستای اجرای قرارداد محموله ای از اسکناس های دینار را به آدرس بانک مرکزی لیبی در شهر توبروک فرستاد.

در بیانیه خاطرنشان شده است که اسکناس هایی که ارسال شده برای حفظ ثبات اقتصاد لیبی لازم است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: اسکناس های دینار ارسال شده به مقصد لیبی جعلی نبود بلکه بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مورد آن جعلی است. روسیه خواهان حل و فصل سیاسی مسائل لیبی در چارچوب گسترده‌های ملی گسترده است و از تصمیم‌های جامعه جهانی در مورد این کشور حمایت می‌کند.

در پایان بیانیه روسیه، بر حمایت این کشور برحمایت از پیشنهاد رئیس پارلمان لیبی برای پایان جنگ در این کشور و تاسیس سازمان های جدید دولتی تاکید شده است. 

گفتنی است چند روز پیش نیز آمریکا مدعی شد که روسیه چندین فروند جت جنگنده به لیبی اعزام کرده است و مسکو آن را رد کرد. 

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها مانند ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا لیبی روسیه ایالات متحده آمریکا لیبی وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت