Web Analytics Made Easy - Statcounter

"عبدالرحمن السهیمی" فعال سیاسی مخالف خاندان آل سعود از تشکیل شورای هماهنگی مخالفان از جمله با حمایت سه شاهزاده سعودی با هدف برکناری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، -"عبدالرحمن السهیمی" فعال سیاسی مخالف خاندان آل سعود از تشکیل شورای هماهنگی مخالفان از جمله با حمایت سه شاهزاده سعودی با هدف برکناری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السهیمی در ویدیوئی که در یوتیوب خطاب به پارلمان‌های اسلامی و دولت‌ها حاشیه خلیج‌فارس منتشر کرد مطالبی را درباره تشکیل شورای هماهنگ مخالفان خاندان سعودی برای برکناری محمد بن سلمان، پشت پرده قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار و مخالف سعودی، توطئه سعودی‌ها علیه قطر و برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور افشا کرد.

وی گفته که این شورا از شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برای برپایی دولتی بر اساس قانون اساسی و پارلمان منتخب حمایت می‌کنند.

این فعال عربستانی با بیان اینکه ۱۷ دولت اسلامی از رویکرد این شورا حمایت می‌کند ،‌اظهار داشت که آن‌ها از ملک سلمان می‌خواهند تا فرزندش را از منصب ولیعهدی عزل کند و شاهزاده احمد بن عبدالعزیز را به جای او منصوب کند.

حمله به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و قتل خاشقچی

السهیمی در سخنان خود توطئه بعضی از مسئولان سعودی برای هدف حمله قرار دادن میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال و ترتیب دادن انفجارها پیش از مسابقات برای برهم زدن جریان آن را افشا کرد.
وی در این باره افشا کرد که یکی از وکلای نظام سعودی افشا کرد که جام جهانی فوتبال هرگز در قطر در سال ۲۰۲۲ برگزار نخواهد شد و آن‌ها می‌توانند با چند خودروی بمب‌گذاری شده در یک کشور کوچک همانند قطر جریان این مسابقات را برهم بزنند.
وی درباره قتل قاشقچی نیز افشا کرد که وی نام یکی از کسانی را که در جریان انتقال جسد خاشقچی دست داشته می‌داند و آن را به سازمان ملل متحد اطلاع خواهد داد، در حالی که پیش از این در پرونده‌هایی که در ترکیه و عربستان تشکیل شده نامی از وی ذکر نشده است.

السهیمی با بیان اینکه دستگاه‌های قضایی و مؤسسات دینی در عربستان، سیاسی و در خدمت رژیم سعودی از جمله بن سلمان بوده افزود که اگر ملک سلمان بخواهد به صورت موروثی قدرت را به فرزندش انتقال دهد ما برده و بنده و بازیچه دست او نیستیم.

تشکیل شورای هماهنگ مخالفان سعودی

وی معتقد است که شرایط در عربستان خطرناک شده و شهروندان به دنبال تأمین معاش خود هستند در حالی که سعودی‌ها در جنگ یمن و حمایت از کردها در ترکیه و گروه‌های مسلح در عراق و سوریه میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند.
این فعال عربستانی تصریح کرد که ولیعهد این کشور عربستان را ویران و روابط آن با باقی کشورها را تخریب کرده و همه علما، فعالان و ده‌ها فلسطینی و مخالفان از جمله شاهزاده‌های مخالف را بازداشت کرده و ۹۰۰ هزار شهروند عربستانی در خارج از این کشور زندگی می‌کنند.
وی ضمن بیان اینکه همه مخالفان داخل و خارج این کشور باید متحد شوند از جنبش‌هایی در میان قبیله‌های داخل عربستان ضد سیاست‌های بن سلمان خبر داد.

مگس‌های اینترنتی و حملات اینترنتی

السهیمی همچنین افشا کرد که دستگاه رسانه‌ای سعودی و مگس‌های اینترنتی (حساب‌های کاربری جعلی اینترنتی) سعودی اقدام به حمله به برخی کشورهای عربی و برهم زدن ثبات در این کشورها می‌کنند. او درباره این مسئله به شهروندان عربستانی هشدار داد.
وی ضمن بیان اینکه مکه و مدینه‌تنها اختصاص به ۳۰ میلیون شهروند عربستانی ندارد بلکه متعلق به همه امت اسلامی است، افزود که رسانه‌های سعودی قدس را به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام به رسمیت نمی‌شناسند.
وی تأکید کرد که وجود قاتلی به نام محمد بن سلمان به‌عنوان وصی مقدسات اسلامی نه‌تنها از سوی شهروندان عربستانی بلکه از سوی همه مسلمانان غیرقابل قبول است.

پاتریوت های آمریکایی و حمایت از کاخ‌های بن سلمان

این فعال عربستانی درباره سامانه پاتریوت مستقر در عربستان نیز افشا کرد که ۷۰ درصد از این سامانه‌ها طوری نصب شده‌اند که از کاخ‌های محمد بن سلمان حمایت می‌کند و ۳۰ درصد بقیه برای حمایت از حریم هوایی کشور و تأسیسات ملی است.

نیوم برای خدمت به رژیم صهیونیستی

وی درباره پروژه نیوم ولیعهد عربستان نیز گفت که این پروژه برای خدمت به اسرائیل است و به باقی خاک عربستان نیز کشیده می‌شود و یهودیان را به دژهای خودشان در خیبر و مدینه منوره باز خواهد گرداند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: آل سعود شاهزاده سعودی محمد بن سلمان محمد بن سلمان تشکیل شورای جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج 90 هزار ایرانی عازم سرزمین‌ وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پروازها به مدت 20 روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به 6000 نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی 90 هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه پس از گذشت 9 سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینهآغاز عملیات حج عمره پس از وقفه 9 ساله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات