Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:20:27 GMT

مشکل کمی و کیفی آب روستای ینگه قلعه بجنورد حل شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۰۶۷

مشکل کمی و کیفی آب روستای ینگه قلعه بجنورد حل شد

غلام حسین ساقی در گفتگو با مهر با اشاره به اتصال آب شهرستان بجنورد به روستای ینگه قلعه، اظهار کرد: امروز با بهره برداری از پروژه‌ای مشکل کمی و کیفی آب روستای ینگه قلعه با اتصال به آب شهری شهر حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: سیاست یکپارچه سازی مدارهای آب رسانی خصوصاً برای روستاییان در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف گذاری ما این بود که ابتدا روستاهای اطراف شهر که دارای جمعیت بالایی نیز هستند از شبکه آب شهری استفاده کنند و نخستین روستا در این طرح ینگه قلعه است.

ساقی با اشاره به جمعیت ۳ هزار نفری این روستا تصریح کرد: آب این روستا از نظر کیفی مشکل داشت که اکنون شاهد آن هستیم کیفیت آب آن با کیفیت چاه‌های آب ارکان که بخشی از آب شهر بجنورد را نیز تأمین می‌کند، برابری می‌کند که اتفاق مثبتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به اجرای شبکه فاضلاب شهرک فرهنگیان نیز اشاره کرد و بیان داشت: خط انتقال این شهرک از وسط روستا عبور می‌کند لذا در اقدام بعدی این روستا به فاضلاب نیز متصل خواهد شد.

وی اصلاح ساز و کارها را دیگر برنامه این سازمان در سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: اتصال آب شهر به روستا از تغییر ساز و کارها نشأت می‌گیرد.

ساقی در پایان به لزوم احداث یک مخزن هزار متر مکعبی برای ینگه قلعه تاکید کرد و گفت: با این کار اگر شاهد حادثه‌ای باشیم، قطعی آب کمتری را برای اهالی روستا شاهد خواهیم بود.

کد خبر 4938521

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری آب و فاضلاب روستایی آبفا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا مشهد ینگه قلعه آب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد