Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اجرای 40 کیلومتر سیستم آبیاری هوشمند درختان وگیاهان 31 بوستان مرکز پایتخت که آذر ماه سال گذشته از سوی شهرداری منطقه 11 آغاز شده بود ؛ فاز نخست این پروژه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ کورش خرد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 در این باره گفت: طرح توسعه سیستم آبیاری هوشمند با هدف آبیاری مکانیزه درختان به جای روش های سنتی اجرا شده است که 40 کیلومتر در فاز اول انجام  و 80 کیلومتر باقی مانده نیز در فاز دوم اجراخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرد افزود: این منطقه  31 بوستان با متراژ بیش از 383هزار مترطول و لوله های آبرسانی و 24 چاه با دبی کل 255 و 6 مخزن ذخیره آب با حجم کل بیش از 28هزار مترمکعب دارد که پیش از اجرای پروژه شبکه ها دارای نقص بوده و ایستگاه های پمپاژ و مخازن از رده بهره برداری خارج شده بودند .

او با بیان این که برنامه ریزی آبیاری به دلیل پیچیدگی شبکه و انشعابات زیاد و شیر فلکه های فراوان و با کادر کارگری مشکل و تحقق ناپذیر بود؛ ادامه داد: هدر رفت آب ، نبود امکان برنامه ریزی آبیاری ، نبودن نقشه لوله های آبرسانی ، نبود طراحی شبکه ومحاسبات هیدرولیکی، مصرف بالای آب در هکتار و بازدهی 50 درصدی بهره برداری را دشوار و پیچیده کرده بود.

به گفته خرد با اجرای این پروژه افزایش راندمان وجلوگیری ازهدر رفت آب ، امکان رصدمیزان مصرف آب به صورت لحظه ای ودر بازه های زمانی مختلف ، امکان برنامه ریزی آبیاری وتعریف ساعات ونوبت آبیاری ، انجام محاسبات هیدروکسی ، تجهیز ایستگاه پمپاژ مخزن ، نصب تجهیزات هوشمند اصلاح شبکه موجود ایجاد مونیتورینگ ، مصرف متر مکعب در هکتار و  بهره برداری آسان حاصل شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ این طرح‌ها شامل ساخت زیست پزشک روستا‌های جنت آباد و قلعه چم، خانه بهداشت روستاهای الویرآباد و   ملک قلعه است که با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.   دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: ساخت طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی نشان دهنده توجه جدی مسئولان بهداشت و درمان به سلامت مردم روستاهاست.   دکتر اصغری رئیس مرکز بهداشت استان نیز در این آیین گفت: یکی از خدمات مراکز روستایی کنترل فشار خون و دیابت بود که در راستای سلامت و خود مراقبتی روستائیان نقش موثری داشت.

دیگر خبرها

  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است