Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:12:36 GMT

هوای قزوین از دوشنبه گرم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۱۲۹

هوای قزوین از دوشنبه گرم می‌شود

ایسنا/قزوین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین با اعلام اینکه از روز دوشنبه ۱۲ خرداد با توجه به جنوبی شدن جریانات هوا روند افزایش دما آغاز می‌شود، گفت: برای سه‌شنبه نیز افزایش ابر، در پاره‌ای از مناطق رگبار و رعدوبرق، وزش بادهای لحظه‌ای شدید و گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

مهدی آخوندی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای امروز یکشنبه ۱۱ خرداد و فردا دوشنبه دوازدهم خردادماه وضعیت جوی در سطح منطقه نسبتاً پایدار است و شاهد آسمانی صاف و آفتابی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه امروز یکشنبه یازدهم خردادماه جریانات هوا در سطح منطقه شمالی است، ادامه داد: وزش بادهای شمالی باعث می‌شود کاهش نسبی دما را در سطح منطقه به‌ویژه در شهرهای شمالی شاهد باشیم.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین بیان کرد: از دوشنبه با توجه به جنوبی شدن جریانات هوا روند افزایش دما آغاز می‌شود؛ با توجه به گذر امواج ناپایدار برای ساعات بعدازظهر روز سه‌شنبه فزایش ابر، در پاره‌ای از مناطق رگبار و رعدوبرق، وزش بادهای لحظه‌ای شدید و گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

آخوندی در پایان اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قزوین با ۱۱ و رازمیان با ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند و دماسنج‌های شهر قزوین نیز در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۶ درجه سلسیوسی را نمایش دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پیش بینی وضع هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از تخصیص ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اجرای طرح‌های حوزه آب این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه ششم اردیبهشت- در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان به عهده دارد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تأمین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است. مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، رودخانه‌ها و تأسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

تکمیل آب‌رسانی از سد طالقان ۱۰ همت بودجه نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه چند طرح ملی مهم در استان توسط این شرکت در حال اجرا است، گفت: برای شمال و جنوب استان قزوین موضوع تأمین آب شرب و کشاورزی را برای افق ۲۰-۳۰ ساله ترسیم کرده‌ایم و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم استان را در تأمین آب شرب بیمه کنیم.

ستوده ادامه داد: یکی از این طرح‌های مهم آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است. فاز نخست این طرح با هدف تأمین آب شرب باکیفیت و پایدار برای شهرستان آبیک انجام شده و فاز دوم آن هم در دست اجرا قرار دارد.

وی از اتمام طرح ساخت سد مخزنی نهب خبر داد و گفت: سد شهید لشگری نهب پروژه دیگری است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین با اشاره به وجود یک شبکه آبیاری مدرن در پایین‌دست این سد افزود: طول کانال اصلی این شبکه ۲۵ کیلومتر و طول کانالهای درجه یک و دوم آن ۹۰ کیلومتر است که ۷ کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری است.

پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت سد بالاخانلو

ستوده همچنین به وضعیت احداث سد بالاخانلو اشاره کرد و گفت: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸.۵ میلیون مترمکعب جهت تأمین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است، اعتبار مورد نیاز این طرح بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال ۴۳۵ میلیارد اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

کد خبر 747912

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟