Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:56:28 GMT

پرداخت ۱۹۱ میلیاردی خسارت سیل در قیروکارزین

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۱۴۳

پرداخت ۱۹۱ میلیاردی خسارت سیل در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اعتبارات به مبلغ ۱۹۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال را به باغداران و کشاورزان خسارت‌دیده سیل ۹۸ پرداخت‌شده است.

مهدی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال را از اعتبار تخصیصی در قالب کمک‌های بلاعوض بوده که بخش نخست آن به میزان ۶۳ میلیارد ریال به‌حساب خسارت دیدگان واریز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با اشاره به تخصیص بیش از ۲۸۹ میلیارد رالب اعتبار جبران خسارت سیل سال ۹۸ به بخش کشاورزی این شهرستان افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد از این اعتبارات به مبلغ ۱۹۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال به خسارت دیدگان پرداخت‌شده است
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: مرحله دوم این کمک‌ها در حال تدارک برای پرداخت است که با توجه به تعهدات اخذشده از باغداران، واریز آن منوط به رفع اثر سوء ناشی از حادثه روی‌داده و ارائه بیمه‌نامه معتبر واحد خسارت‌دیده است.
همتی اضافه کرد: بالغ‌بر ۱۴۴ میلیارد ریال از اعتبارات مذکور نیز به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد بوده که در حال حاضر ۱۱۳۴ نفر از افراد مشمول حدود ۱۲۹ میلیارد ریال آن را جذب کرده‌اند.
وی بیان داشت: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی و جذب مبالغ کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه، قیروکارزین در میزان اعتبار تخصیص‌یافته پیشتاز و رکورددار جذب آن در استان فارس است.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به تقدیر از تلاش همکاران خود در پرداخت این حجم از خسارت‌ها ابراز داشت: در پرداخت این اعتبارات شعب بانک‌های کشاورزی، ملی، توسعه تعاون، صادرات، ملت و سپه مشارکت فعال داشته و نهایت همکاری را با باغداران و افراد خسارت‌دیده دارند.

همتی با اشاره به این‌که کارگروه خسارت سیل ۹۸ در سال پیش درخواست‌های خسارت را بررسی کرده: خاطرنشان کرد: برای پرداخت این خسارت‌ها هزار و ۳۹۵ فقره درخواست تائید شده در سامانه جامع امداد و بازسازی دولت بارگذاری و دستور پرداخت آن صادرشده است.

وی با تائید کارگروه شهرستانی و استانی خسارت سیل ۹۸ در قیروکارزین باغداران خسارت‌دیده مشمول به ازای هر هکتار باغ مثمر ۲۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۹۸۳۱۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل کشاورزی کشاورزان اعتبارات میلیون ریال خسارت دیده خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی   اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت ۳۴۳ میلیون متر مکعب سرریز کرده است.

وی توصیه کرد: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵، بریس۱۱۷ میلی متر بارندگی گزارش شد.

وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود.

حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • محکومیت میلیاردی ذوب‌آهن با آرمان
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان