Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- الاتجاه از مقابله نیرو‌های پلیس فدرال عراق با حمله شماری از عناصر داعش در استان صلاح الدین خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی الاتجاه، نیرو‌های امنیتی با حمله تروریستی عناصر باقی مانده از داعش در جنوب شهر سامرا در استان صلاح الدین مقابله کردند.
ستاد اطلاع رسانی امنیتی با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد شماری از عناصر داعش برای حمله به مرکز امنیتی پلیس فدرال در منطقه الصعیویه وابسته به منطقه المعتصم در جنوب سامرا تلاش کردند؛ اما نیرو‌های امنیتی با آن‌ها مقابله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: در این درگیری‌ها برای مقابله با حمله داعش، یکی از نیرو‌های پلیس فدرال به شهادت رسید و شماری از نیرو‌های امنیتی زخمی شدند.

دفع حملات داعش در غرب الانبار
پلیس الانبار حمله گروه وهابی صهیونیستی داعش به غرب این استان را دفع کرد. منبعی امنیتی امروز (یکشنبه) با اعلام دفع حمله گروه داعش به غرب شهر عنه در غرب استان الانبار افزود: گروهی از هنگ ویژه 23 پلیس الانبار حمله داعش به یکی از مراکز مراقبت در منطقه حصی غرب عنه (210 کیلومتری غرب الرمادی) را دفع کرد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: "این نیرو‌ها حمله عناصر داعش از صحرای غربی را پس از درگیری بین دو طرف، دفع کرد که به زخمی شدن دو تن از نیرو‌های پلیس منجر شد".نیرو‌های امنیتی عراق هر از گاهی حملات داعش به مراکز ارتباطی خود در غرب استان الانبار را دفع می‌کنند.

بازداشت هشت تروریست در استان نینوای عراق
اداره مبارزه با تروریسم استان نینوا اعلام کرد: هشت تروریست از جمله دو فرمانده گروه‌های مسلح بازداشت شدند. پایگاه اینترنتی سومریه نیوز عراق در گزارشی به قلم عمار طارق نوشت: اداره اطلاعات و مقابله با تروریسم در نینوا روز گذشته اعلام کرد هشت تروریست از جمله یکی از فرماندهان «جیش العسره» و یکی از فرماندهان «لشکرمؤتة» در این استان بازداشت شدند.
این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی پیگیری‌های میدانی مستمر و تلاش‌های امنیتی در تعقیب عناصر تروریست و تحت تعقیب، نیرو‌های از اطلاعات و مبارزه با تروریسم نینوا هشت تروریست تحت تعقیب را براساس احکام ماده چهار تروریسم به سبب عضویت در باند‌های داعش در استان نینوا بازداشت کردند.
این بیانیه افزود: «از جمله بازداشت شدگان ابو الزبیر تروریست از فرماندهان به اصطلاح جیش العسره و ابوخطاب یکی از فرماندهان به اصطلاح لشکر مؤتة هستند». در این بیانیه همچنین آمده است بازجویی از آن‌ها ثبت شد و برای تکمیل روند بازجویی تحویل نهاد قضائی شدند.

حمله به سه پایگاه «داعش» در شمال بابل
سومریه نیوز نوشت: نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی روز گذشته به چند پایگاه «داعش» در شمال بابل حمله کردند.  اداره اطلاعات نظامی روز گذشته اعلام کرد، به سه پایگاه گروه «داعش» در جرف النصر حمله شد که مقادیری سلاح و مواد منفجره به دست آمد.
این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروی مشترکی از واحد اطلاعات نظامی از تیپ تکاوران از لشکر 19 و بسیج مردمی به سه پایگاه در منطقه رویعیه از توابع جرف النصر در شمال بابل حمله کردند».
این بیانیه افزود این نیرو‌ها توانستند مقادیری سلاح، مهمات، مواد منفجره و یک دستگاه خودرو کشف و ضبط کنند.

طرح «الحشد الشعبی» برای جلوگیری از حملات داعش در چهار استان عراق
معاون امور عملیات نظامی «الحشد الشعبی» از طرح ویژه این سازمان برای جلوگیری از حملات داعش در چهار استان عراق خبر داد.
«ابو علی البصری» معاون امور عملیات نظامی سازمان «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد، طرح امنیتی گسترده‌ای برای جلوگیری از حملات داعش در چهار استان اتخاذ شده است.
بر اساس گزارش «موازین نیوز»، وی افزود، داعش از «ارعاب رسانه‌ای» برای عملیات‌های خود استفاده می‌کند و حملات اخیرش چندان خطرناک نبوده است.
البصری تأکید کرد: گروهک داعش نمی‌تواند پایگاه‌های امنیتی خطرناک را هدف بگیرد. یک طرح امنیتی گسترده با مشارکت نیروهای امنیتی و الحشد اتخاذ شده تا با آغاز آن جلوی نفوذ داعش به برخی مناطق بویژه استان‌های کرکوک، دیالی، صلاح‌الدین و نینوا گرفته شود.

شهادت نیروی الحشد الشعبی
از سوی دیگر، تیپ 41 سازمان الحشد الشعبی امروز (یکشنبه) با حمله داعش در منطقه «تل الذهب» در جنوب تکریت مقابله کرد و طی آن یک نیروی الحشد به شهادت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند.
بر اساس گزارش وبگاه «المعلومه»، الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این سازمان در مقابل خسارت‌های زیادی به داعش وارد کرده است.

عملیات نظامی عراق برای پیگرد تروریست‌های عامل به آتش کشیدن محصولات کشاورزی
فرماندهی عملیات مشترک عراق از تدارک نقشه کاملی برای مقابله با به آتش کشیدن محصولات کشاورزی توسط تروریست‌های داعش در این کشور خبر داد.
فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه از تدارک نقشه‌هایی جدید برای پیگرد عناصر داعش و حفاظت از محصولات و زمین های زراعی در مناطق حضور بقایای تروریست ها خبر داد.
«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: «فرمانده کل نیروهای مسلح بر ضرورت پیگرد بقایای داعش و پایان دادن به حضور آنها و مقابله با هر گونه اقدام آنها برای نابود کردن رزق و روزی ملت و ظرفیت های اقتصادی و زراعی آن تاکید کرد.»
وی افزود: «فرماندهی عملیات مشترک بر پیگرد گروه هایی که هر از چند گاهی درصدد به آتش کشیدن محصولات زراعی بوده و در همین راستا نیروهای امنیتی را بازاستقرار کرده و نقشه هایی جدید تدارک دیده است».
این مقام نظامی عراق تاکید کرد که فرماندهی عملیات مشترک دستورات فرماندهی کل عراق در کمک به نیروهای امنیتی برای حفاظت از محصولات زراعی و جلوگیری از نابود شدن آن را اجرا می‌کند.
به گفته مقامات عراقی، اقدام اخیر تروریست‌های داعش در آتش زدن مزارع گندم و حمله به کشاورزان به خصوص در استان دیالی عراق تنها با هدف ایجاد محاصره اقتصادی بر این مناطق صورت نمی‌گیرد بلکه هدف دیگر این اقدام، وادار کردن ساکنان این مناطق به کوچ و آوارگی است تا این مناطق به میدان مناسبی برای تسهیل تحرکات داعش و برنامه‌های شوم آنها تبدیل شود.
«حنین القدو» نماینده ائتلاف فتح عراق هم تاکید کرد که طرف‌های خارجی در پشت پرده عملیات مخرب گروهک‌های تروریستی داعش علیه تأسیسات برقی و سوزاندن محصولات کشاورزی هستند.
وی تاکید کرد: استقرار عراق برای طرف‌های خارجی خوشایند نیست، به همین دلیل از گروهک‌های تروریستی داعش در هدف قرار دادن تأسیسات برقی و سوزاندن محصول گندم حمایت می‌کنند تا ضمن ضربه زدن به اقتصاد عراق این کشور را به بازار کالاهای وارداتی تبدیل کنند.
سید صادق الحسینی از فرماندهان الحشد الشعبی هم اخیرا تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی بیش از 5 هزار جریب از زمین‌های کشاورزی را از آتش سوزی نجات دادند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق داعش فرماندهی عملیات مشترک نیرو های امنیتی حملات داعش الحشد الشعبی سه پایگاه هشت تروریست تروریست ها صلاح الدین عناصر داعش بیانیه ای حمله داعش نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله انتقام شهادت یک رزمنده خود را گرفت

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در پاسخ به شهادت یک رزمنده خود، بعد از اشباع‌ کردن سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل در سواحل شمال غربی فلسطین اشغالی،  پایگاه اسرائیلی «شراگا» را مورد تهاجم قرار داده است.

به گزارش مشرق، جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به شهادت یک رزمنده خود پایگاه اسرائیلی «شراگا» را در سواحل عکا (شمال غرب فلسطین اشغالی) مورد حمله قرار داده است.

منابع لبنانی، صبح امروز، گزارش داده بودند یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

به دنبال این حمله، حزب‌الله اعلام کرد «محمد خلیل عطیه» یک رزمنده این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

تنها ساعاتی بعد از انجام این حمله، مقاومت اسلامی لبنان به این اقدام پاسخ داد و پایگاه شراگا را در شمال غرب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داد.

حزب‌الله اعلام کرد در پاسخ به ترور یک رزمنده خود با پهپادهای اشباع‌کننده و انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر واحد ایگوز ۶۲۱ در پایگاه شراگا در شهر عکا را مورد تهاجم قرار داده است.

منابع اسرائیلی به دنبال انتشار این بیانیه خبر دادند پهپادها دقیقا با اهداف موردنظر برخورد داشته‌اند.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل «گلگلتز» نیز اعلام کرد ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین بعد از شلیک ۳ پهپاد از مبدأ لبنان به پناهگاه‌ها رفتند.

برای اولین بار طی عملیات طوفان الاقصی است که پایگاه شراگا مستقیما مورد اصابت قرار گرفته است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حزب‌الله انتقام شهادت یک رزمنده خود را گرفت
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد