Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@10:20:35 GMT

همه‌گیری کووید ۱۹ و مراقبت از چشم‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۲۴۸

همه‌گیری کووید ۱۹ و مراقبت از چشم‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، درحالی که متخصصان آکادمی چشم پزشکی آمریکا محدود کردن استفاده از لنزهای تماسی را در شرایط فعلی توصیه کرده‌ و جایگزین کردن عینک را در زمان همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ پیشنهاد داده‌اند، انجمن اپتومتریست آمریکا اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر تاثیر استفاده از لنزهای تماسی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر دنیل ناتالی، اپتومتریست در بالتیمور آمریکا گفت: با شستشوی صحیح دست‌ها پیش از قرار دادن لنزها داخل چشم و خارج کردن آن، پاکسازی صحیح لنزها و خودداری از تماس دست‌ها با چشم می‌توان از بی‌خطر بودن استفاده از لنزها در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ اطمینان حاصل کرد.

قرمزی چشم ممکن است نشانه عفونت با ویروس کرونا باشد

به گفته کارشناسان در صورت بروز علائم مشابه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا لازم است از قرار دادن لنزهای تماسی در چشم‌ها خودداری شود.

هرچند گروهی از کارشناسان تاکید دارند: کروناویروس جدید می‌تواند از طریق ترشحات تنفسی که هنگام نفس کشیدن، صحبت کردن، سرفه یا عطسه از دهان و بینی خارج می‌شود انتقال پیدا کند. بنابراین خوب است که در صورت امکان چشم‌ها با عینک، شیلد یا دیگر وسایل حفاظتی پوشانده شود.

درحالیکه عینک‌های معمولی تا حدودی از چشم‌ها محافظت می‌کنند و امکان انتقال ویروس از کناره‌ها، بالا و پایین قاب عینک وجود دارد عینک‌های حفاظتی به خوبی از چشم‌ها حفاظت می‌کنند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، همچنین کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند روزانه عینک‌های خود را با آب و صابون ضد عفونی و با پارچه‌های میکروفایبر خشک کنند.

کد خبر 516485 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سرماخوردگی كروناويروس کووید ۱۹ چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان

دکتر مریم بابائیان اظهار داشت: خانم ۶۵ ساله با وزن ۱۰۳ کیلوگرم بر اثر تصادف دچار مصدومیت و به بیمارستان شهدا اعزام شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات اولیه توسط متخصص طب اورژانس و پرسنل بخش اورژانس افزود: بعد از جااندازی در رفتگی دوطرفه لگن، بیمار توسط دکتر عبدالله شکیبا متخصص ارتوپدی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

رئیس بیمارستان شهدا لردگان ادامه داد: این عمل جراحی بسیار تکنیکال و وابسته به اشعه ایلیو ساکرال بود، بطوری که اشتباه چند میلیمتری در جایگذاری پیچ می‌توانست منجر به مرگ یا لطمات جبران ناپذیری برای بیمار شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیمار با وضعیت مطلوب در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری و تحت مراقبت است.

بیشتر بخوانید

خروج توده از شکم بیمار ۴۷ ساله در شهرکرد

به گفته دکتر بابائیان؛ این عمل جراحی در سالیان گذشته به ندرت در بیمارستان شهدا لردگان انجام شده است.

وی در پایان از تلاش‌های دکتر شکیبا متخصص ارتوپدی، دکتر مکارمی متخصص بیهوشی خانم و سایر همکاران بویژه پرسنل اتاق عمل و بیهوشی قدردانی و برای مدافعان سلامت از خداوند متعال موفقیت و تندرستی را مسئلت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آیا عمان مرکز سلامت و درمان منطقه می‌شود؟
  • تولد دوازده نوزاد در تعطیلات نوروزی در بیمارستان کیش
  • راز عمر ۱۰۰ساله مردم این کشور چیست؟
  • تاکید پلیس فتا بر مراقبت از کارت‌های بانکی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان