Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده سفیر چین در آمریکا قانون امنیت ملی درباره هنگ کنگ برای حفظ "یک کشور- دو نظام" و شکوفایی و ثبات دراز مدت هنگ کنگ سودمند است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، «سوی تیان کای» سفیر چین در آمریکا دیروز شنبه با انتشار مقاله ای در پایگاه اینترنتی بلومبرگ اعلام کرد: قانون امنیت ملی درباره هنگ کنگ برای حفظ "یک کشور- دو نظام" و شکوفایی و ثبات درازمدت هنگ کنگ سودمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از بروز آشوب در پی اصلاح قانون مجرمان فراری در سال گذشته، فتنه گران به پلیس، مسافران و ساختمان های دولتی حمله کرده و سبب رکود اقتصاد هنگ کنگ شدند. سکوت و عدم واکنش هنگ کنگ در زمینه امنیت ملی باعث ناآرامی در این منطقه و آسیب رسانی به امنیت ملی چین شده است. بنابراین، برطرف کردن ریسک امنیت ملی در هنگ کنگ با قانونگذاری بسیار ضروری و فوری است. تصمیم اخیر سیزدهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین برای ایجاد و تکمیل نظام حقوقی و اجرایی در زمینه امنیت ملی مورد حمایت و واکنش مثبت مردم چین از جمله هموطنان هنگ کنگی قرار گرفته و خواست مشترک مردم است.

در این مقاله همچنین آمده است: قانونگذاری درباره امنیت ملی حق قانونی هر کشوری در جهان است. دولت مرکزی چین بزرگ ترین و اصلی ترین مسئول حفظ امنیت ملی است. پیشنهاد مجلس ملی نماینگان خلق چین درباره قانونگذاری به طور روشن حکایت از آن دارد که چین قاطعانه و به طور همه جانبه بر اصل "یک کشور- دو نظام"، مدیریت هنگ کنگ توسط مردم هنگ کنگ و خودمختاری عالی پایبند است و حفظ امنیت ملی پایه اصلی "یک کشور- دو نظام" به شمار می رود. در صورت تحکیم امنیت ملی، ثبات کلی اجتماعی، برتری نظام مند اصل "یک کشور- دو نظام" نشان داده شده و تضاد عمیق در اقتصاد و زندگی مردم حل و فصل شده و فضای گسترده تری برای توسعه هنگ کنگ فراهم خواهد شد. بدون امنیت ملی، شکوفایی و ثبات درازمدت هنگ کنگ میسر نمی شود.

سفیر چین در بخشی دیگر از این مقاله گفت: تدوین قانون امنیت ملی درباره هنگ کنگ برای مبارزه با رویکردهای تهدید امنیت ملی چین از جمله جدایی طلبی ملی، سرنگونی دولت، سازماندهی فعالیت های تروریستی و مداخله خارجی صورت می گیرد. هر کس این تخلفات را مرتکب نشود، می تواند با خیالی آسوده در هنگ کنگ زندگی و سرمایه گذاری کند. تدوین قانون یاد شده تنها به شکل بهتر خودمختاری عالی منطقه هنگ کنگ را تامین کرده و برای حفظ محیط قانونمدار و سرمایه گذاری در هنگ کنگ سودمند است. ثبات و توسعه هنگ کنگ فرصت های بیشتری را برای مردمی که در این منطقه کار، سرمایه گذاری و زندگی می کنند، فراهم خواهد کرد.

رویکرد دوگانه ترامپ؛ حمایت از معترضان هنگ کنگ/تهدید معترضان ضدنژادپرستی در آمریکاجنگ لفظی آمریکا و چین و متحدان در سازمان ملل بر سر هنگ کنگحمایت تمام قد کره شمالی از چین درقبال هنگ کنگتهدید ترامپ درخصوص تغییر سیاست آمریکا در قبال هنگ کنگ

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین قانون امنیت ملی امنیت ملی سفیر چین دو نظام هنگ کنگ یک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر عبداللهیان : اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی آرامش و ثبات منطقه را برهم بزند

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای عمان خود تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می داند و اجازه نمی دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند. 

به گزارش ایرنا، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات منطقه، به خصوص تحولات جاری در فلسطین تلفنی گفت وگو و رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی آخرین مواضع و دیدگاه های کشورمان را در مورد روند تحولات در منطقه به خصوص بعد از عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی تجاوزگر رژیم صهیونیستی و در راستای دفاع مشروع و تنبیه این رژیم، همچنین تحرکات کشورمان در عرصه های سیاسی و حقوقی و بین المللی را تشریح کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می داند و اجازه نمی دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفت وگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشورهای منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تامین ثبات و امنیت پایدار در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین با مرور آخرین وضعیت انسانی در نوار غزه، بر ضرورت تداوم و تقویت تلاش‌های دو کشور به همراه سایر کشورهای موثر اسلامی و عربی در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی آرامش منطقه را بر هم بزند
  • امیر عبداللهیان : اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی آرامش و ثبات منطقه را برهم بزند
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • کشور‌ها درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • درس عبرت‌آموز نیروهای مسلح ایران به دشمن صهیونیستی
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران
  • قطر: جامعه بین‌المللی برای توقف تنش‌ها اقدام فوری انجام دهد
  • تدوین طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور در مجلس