Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@06:09:08 GMT

رانندگان حمل‌ونقل عمومی برای دریافت یارانه معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۲۷۲

رانندگان حمل‌ونقل عمومی برای دریافت یارانه معرفی شدند

وزیر راه و شهرسازی گفت: شماره کارت هوشمند ثبت شده از ۱۱۳ هزار راننده اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی بین‌شهری به وزارت رفاه ارائه شده تا به هرکدام از رانندگان ۶ میلیون تومان کمک معیشتی پرداخت شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست هم‌اندیشی تشکل‌های حمل‌ونقلی و مسکنی با بیان اینکه امسال با توجه به سال جهش تولید اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مسکن و حمل‌ونقلی انجام داده‌ایم گفت: در بحث زیر ساخت حمل‌ونقل برنامه مفصلی داریم، به‌طوری که ۹۸۰ کیلومتر آزادراه ساخته و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۶۰ کیلومتر آزادراه داریم که مجموع آزادراه‌ها در کشور به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد.

اتمام راه‌آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۶۰۰ کیلومتر بزرگراه جدید تا پایان سال به بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی به خط آهن کشور اضافه شده و همچنین در حوزه حمل‌ونقل ریلی در مسیر رشت به بندر کاسپین، مسیر یزد به ابرکوه -اقلید و راه‌آهن زاهدان -چابهار تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

اسلامی با بیان اینکه در زمینه طرح‌های فرودگاهی ۱۰ میلیون مسافر جدید با اجرای ۲۹ طرح فرودگاهی اضافه می‌شود گفت: نوسازی ناوگان باری و مسافری را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده‌ایم به‌طوری که ۵۳ هزار کامیون جدید در طی سه سال نوسازی می‌شوند؛ و از سال ۷۸ تاکنون ۲۰ هزار کامیون فرسوده نوسازی شده که این مسئله موجب صرفه‌جویی ۹۶۰ میلیون لیتر گازوئیل می‌شود.

او ادامه داد: در بخش ناوگان دریایی و ریلی هم مقرر شده ۷۸۰ لکوموتیو جدید به ناوگان حمل‌ونقل ریلی اضافه شود و در این زمینه قصد داریم از بحث تولید داخلی حمایت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شماره کارت هوشمند ثبت شده از ۱۱۳ هزار راننده اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی بین‌شهری به وزارت رفاه ارائه شده تا به هرکدام از رانندگان ۶ میلیون تومان کمک معیشتی پرداخت شود.

اسلامی افزود: اگر راننده‌ای پیامک را دریافت نکرده است، احتمالاً شماره ثبت شده در کارت هوشمندش متفاوت بوده و می‌تواند این موضوع را پیگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: قرار است به تعاونی‌های خوش‌سابقه زمین بدهیم تا خانه بسازند، اما این خانه‌ها را باید به مردمی که در طرح «اقدام ملی مسکن» ثبت‌نام کرده‌اند، واگذار کنند.

بازگشایی دو مرز بین‌المللی کشور برای تردد رانندگان دارای گواهی سلامت

او با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه‌ای که با چند کشور به امضا رسید مقرر شد تا رانندگانی که قصد عبور از مرز برای جابه‌جایی کالا را دارند با در اختیار داشتن گواهی سلامت و تست منفی کرونا بتوانند از مرز عبور کنند اظهار کرد: در تمامی مرز‌ها تونل‌های ضدعفونی قرار داده شده و تا یکی دو روز آینده محدودیت‌های تردد بین ۲ کشور برداشته خواهد شد و مرز‌ها بازگشایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تعاونی‌ها نقش ماندگاری در تمامی حوزه‌ها داشته و وزارت راه و شهرسازی هم تا کنون توانسته است برنامه‌ها و جهت‌‎گیری‌های مختلفی را در این حوزه دنبال کند.

او با بیان اینکه در تفاهم‌نامه امروز ۲ بخش حمل‌ونقلی و مسکن مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد با تعامل و همکاری اتاق تعاون منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی ساخته شود و بتوانیم پروژه‌های مسکونی را در این شهرک‌ها فعال کنیم.

اسلامی گفت: هم اکنون در شهر‌های کاسپین و ایوانکی که در آن‌ها شهرک‌های صنعتی فعال هستند ساخت این پروژه‌ها آغاز شده و هدف‌گذاری که در این زمینه صورت گرفته، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در بخش حمل‌ونقل نیز سعی کرده‌ایم بخش کشاورزی را فعال کنیم و در طی چند وقت اخیر هم یک شرکت در حال ساخت ناوگان یخچال دار است که به زودی این شرکت افتتاح می‌شود و خوشبختانه اتحادیه‌های تعاونی‌ها نیز می‌توانند از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنند.

اسلامی در پایان تصریح کرد: در بحث کشتیرانی و ریل هم از ورود تعاونی‌های حمایت خواهیم کرد و تا کنون شرکت کشتیرانی هم همکاری‌های بسیار نزدیکی با وزارت راه و شهرسازی داشته و این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی کمک معیشتی وزیر راه و شهرسازی تعاونی ها حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در آستانه هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، برنامه‌های اجرایی این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار کرد: در تقویم سالیانه کشور، هفتم اردیبهشت از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نام‌گذاری شد تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی باشد.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، منشأ بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به کاربران جاده‌ای، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران، طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش اشاره کرد.

وی یادآور شد: حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان به منظور ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه به منظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی از برنامه‌های مهم این هفته است.

باقری هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم برای افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها و مردم تا پایان سال‌جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه پیدا کند و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هم‌وطنان باشیم.

کد خبر 747560

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند