Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@23:58:34 GMT

شهادت یک پاسدار در مبارزه با آتش در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۳۶۰

شهادت یک پاسدار در مبارزه با آتش در کرمانشاه

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست شهادت پاسدار احسان عزیزی در واقعه آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه استان کرمانشاه را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، عیسی کلانتری در این پیام تسلیت تصریح کرد: خبر حادثه جانسوز شهادت پاسدار احسان عزیزی از نیروهای جان بر کف تیپ تکاور انصار الرسول در واقعه آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» در شهرستان پاوه استان کرمانشاه موجب اندوه بسیار اینجانب و دوست داران محیط زیست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سپاه خوزستان برای تامین آب غیزانیه پای کار آمد

وی تاکید کرد: بدون شک عروج قهرمانانه و پرافتخار این عزیز درس بزرگی برای انسان های فداکار و مسئولیت پذیر در برابر محیط زیست و میراث طبیعی کشور است، اینجانب به نمایندگی از سوی همکاران پرتلاشم این مصیبت ناگوار را به خانواده داغدار آن مرحوم و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ رحمت و رضوان الهی برای او و بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

طی چند روز اخیر چند فقره آتش سوزی به طور همزمان در دو نقطه از منطقه پارک ملی دز، آتش سوزی در غرب کرخه و خائیز بهبهان، مراتع حفاظت شده منگشت، اراضی کشاورزی در جنگل های دز، جنگل های حاشیه جاده روستای خماط و بیشه زارهای حاشیه رودخانه دز و منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه استان کرمانشاه رخ داده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم شهید سپاه پاسداران آتش سوزی کرمانشاه حفاظت شده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویری زیبا از ۴ رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

او افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاو وحشی» و «گاو کوهی» نیز گفته می‌شود، یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های این استان است. 

به گفته عشوری، مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند و امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

او تأکید کرد: محیط بانان گیلانی با حضور و تلاش شبانه روزی، جنگل‌ها و زیستگاه‌های استان را برای حیات وحش امن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهر ماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه