Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- طرح فرمولاسیون و تولید آفت کش‌های گیاهی به منظور کنترل آفات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در پژوهشکده گیاهان دارویی اجرا شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، طرح فرمولاسیون و تولید آفت کش‌های گیاهی به منظور کنترل آفات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در پژوهشکده گیاهان دارویی توسط خانم دکتر فرزانه نباتی، عضو هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانم دکتر نباتی اهداف اجرای این طرح را جایگزینی آفت کش‌های طبیعی و گیاهی به جای آفت کش‌های شیمیایی، تأمین بخشی از نیاز آفت کش کشور و جلوگیری از خروج ارز و در نهایت کمک به ارتقاء و سلامت محصولات کشاورزی با کاهش کاربرد سموم کشاورزی دانست.
خانم دکتر نباتی درخصوص ضرورت اجرای این طرح عنوان کرد: با توجه به اثبات خطر استفاده از آفت کش‌ها در صنعت کشاورزی، متأسفانه در طی 50 سال گذشته، آفت کش‌ها جزء ضروری دنیای کشاورزی بوده اند و گرچه تقاضا برای تولید و توزیع آفت کش که باعث افزایش بهبود کیفیت و کارایی کشاورزی می‌شود محرز است، اما احتمال بکارگیری نابجا و غیرمعقول بسیار زیاد است.
وی افزود: متأسفانه همه سعی بر این دارند از بهترین و قویترین حشره کش‌ها و قارچ کش‌ها در کنترل آفات و بیماری‌های محصولاتشان استفاده کنند تا سرمایه ریالی افزایش یابد، ولی از آنچه که سموم شیمیایی بطور نهفته با جان و روان بشر می‌کنند چندان اطلاعی ندارند.
خانم دکتر نباتی گفت: در کشور ما با توجه به روند رو به رشد جمعیت و محدودیت منابع در بخش کشاورزی و نیازی که با افزایش تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، ضرورت انجام مبارزه‌های اصولی علیه آفات، عوامل بیماری زای گیاهی و علف‌های هرز با تأکید بر رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ سلامت و بهداشت افراد جامعه بیش از پیش احساس می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: در این طرح با توجه به دانش موجود در حوزه کشاورزی و بخصوص گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی سعی خواهد شد تا با گردآوری تمامی دستاورد‌های حاضر داخلی و خارجی نسبت به غربالگری و فرمولاسیون آفت کش‌های گیاهی اقدام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرا طرح فرمولاسیون گیاهان دارویی آفت کش خانم دکتر آفت کش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، از تجهیز بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری در سال ۱۴۰۲ خبر داد
برزگر گفت با توجه اهمیت روز افزون آب در بخش کشاورزی و وضعیت بارش‌ها در سال جاری مدیریت مصرف آب در مزارع و باغات ضروری است.

وی تصریح کرذ: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری یکی از روش‌های اصلی و کاربردی مدیریت آب در مزارع است که منجر به افزایش راندمان و بهره وری مصرف آب در مزرعه و پایداری تولیدات محصولات کشاورزی می‌گردد.

برزگر با تاکید بر اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با راندمان بالاتر و مصرف آب کمتر گفت: یکی از موارد مهم و ضروری ارتقا سامانه‌های نوین آبیاری و توسعه فناوری‌های نوین در این بخش است و استان ما، یکی از استان‌های پایلوت در خصوص آبیاری هوشمند در سطح کشور است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سالیان اخیر استفاده کشاورزان از این سامانه‌ها به شدت افزایش یافته است بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان با کمک اعتبارات دولتی و سرمایه گذار بخش خصوصی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز گردیده است

برزگر به اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور در اجرای پروژه‌های آب و خاک و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات زمینه ساز جهش بزرگی در اجرای این طرح‌ها گردید.

وی همچنین به مشارکت کشاورزان و بهره برداران در اجرای این طرح‌ها اشاره و اذعان داشت: مشارکت بهره برداران در پیشبرد طرح‌ها بسیار مهم است.

برزگر به مدل سرمایه گذاری مشارکتی که در سال گذشته موجب جذب سرمایه گذاری در بعضی از طرح‌ها گردید و بعنوان مدل در کشور معرفی و در این خصوص استان به عنوان استان برتر توسط معاونت آب و خاک معرفی گردید اشاره و یادآور شد: با توجه به درخواست متقاضیان در این بخش استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی نیز کمک شایانی به اجرای این طرح‌ها خواهد نمود.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری بر اساس درصد تجهیز سطح مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری از استان‌های پیشرو و برتر در کشور است گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به اثر بخشی این طرح‌ها خصوصاً و در روستاها در افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب، افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و مهاجرت معکوس اشاره و تاکید کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی این سازمان در سال ۱۴۰۳ است. کد خبر 6062528

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • سرمایه گذاری هزار و ۸۴ میلیارد ریالی طرح کشاورزی در استان همدان
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی