Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه بررسی نحوه تأمین ارز واردات دارو و کالاهای اساسی عصر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه گفت: برنامه ریزی ‌برای تأمین دارو و کالاهای اساسی باید به نحوی انجام شود که جامعه این اطمینان را حاصل کند که اقلام ضروری مورد نیاز با قیمت مناسب و به وفور در اختیار مردم قرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز نسبت به تأمین کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم تأکید ویژه دارند، از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی خواست جلسات مرتبط با تأمین کالاهای اساسی و دارو را به صورت هفتگی برگزار کنند و گزارش های مربوط به تأمین کالاهای اساسی و دارو و نیز تأمین ارز مورد نیاز برای واردات اقلام ضروری و میزان ذخایر کالاهای اساسی را به صورت مستمر ارائه دهند.


معاون اول رییس جمهور افزود: باید از جریان واردات کالاهای اساسی، میزان ذخایر و تأمین ارز مورد نیاز برای واردات دارو و کالاهای اساسی اطمینان حاصل شود به نحوی که مردم تا پایان سال دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از برگزاری مستمر جلسات هفتگی با نمایندگان بانک مرکزی و دستگاه های ذیربط برای تأمین کالاهای اساسی ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده دغدغه و نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال وجود نخواهد داشت.

مدرس خیابانی همچنین گزارشی از میزان ذخایر برخی اقلام و کالاهای اساسی نظیر گندم، برنج، ذرت، کنجاله، شکر، دانه های روغنی و گوشت مرغ ارائه کرد و افزود: علی رغم همه محدودیت ها، خوشبختانه میزان ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت مطلوب قرار دارد و روند واردات به شکل مناسب در حال انجام است.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گزارشی از نیازهای ارزی برای تأمین واردات دارو ارائه کرد و خواستار تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای تأمین مواد اولیه تولید دارو و واردات اقلام و تجهیزات پزشکی شد.

وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست به ارائه گزارشی از میزان تولید و روند ذخیره سازی محصولات کشاورزی پرداخت و دغدغه ها و نیازهای این وزارتخانه را برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ارائه کرد.

در این جلسه که رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند، راهکارهای تأمین ارز مورد نیاز واردات دارو و کالاهای اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد بانک مرکزی ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی را بر اساس اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طبق برنامه زمان بندی، در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.
در این نشست همچنین مقرر شد جلسات مرتبط با تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی به صورت هفتگی و مستمر با حضور دستگاه های ذیربط برگزار و گزارش های مربوط به نحوه تأمین کالاهای اساسی و دارو و نیز تأمین ارز مورد نیاز اقلام ضروری و میزان ذخایر دارو و کالاهای اساسی به طور مداوم ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رييس جمهور کالاهای اساسی تأمین کالاهای اساسی دارو و کالاهای اساسی تأمین ارز مورد نیاز واردات دارو اقلام ضروری میزان ذخایر بانک مرکزی برای تأمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بر مراکز عرضه کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نجف زاده   اعلام داشت: هدف از برگزاری این بازرسی ،نظارت بر چگونگی وضعیت توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج،روغن،گوشت قرمز و مرغ منجمد و شکر است که  به حد کافی این کالاها موجود بوده و در بین مردم توزیع می شود و انشاالله  امر نظارت و رسیدگی به تخلفات احتمالی از سوی مراکز عرضه کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: با وجود اینکه از وظایف ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی و اجرای پرونده های وارده از دستگاههای نظارتی می باشد لیکن به منظور رفاه حال مردم با حضور میدانی در سطح بازار ضمن نظارت و کنترل بازار بر تخلفات احتمالی در محل تخلف رسیدگی می کند.

دیگر خبرها

  • استمرار توزیع کالاهای اساسی در بازار لرستان
  • برنامه‌ریزی در تامین کالاهای اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی
  • برنامه‌ریزی تأمین کالاهای اساسی با توجه به تحولات جهانی
  • تامین کالاهای اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان
  • مشکلی در تأمین و توزیع کالاهای اساسی در کردستان وجود ندارد
  • کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در خراسان شمالی تامین است
  • نظارت بر بازار آذربایجان غربی در روزهای پایانی سال تشدید شود
  • نظارت تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بر مراکز عرضه کالاهای اساسی
  • کالاهای اساسی باید با مناسب‌ترین قیمت به دست مردم برسد
  • کالاهای اساسی تنظیم بازار در ایلام تامین شده است