Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سارا شاه آبادی مدیر گروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره اعمال ۳۳ محدودیت جدید به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه گفت : مهمترین محدودیت‌های پیشنهاد شده اعمال محدودیت در آرامستان‌ها است، زیرا آرامستان‌ها مکانی شلوغ است و مردم در آن نکات بهداشتی را چندان رعایت نمی‌کنند بنابراین اگر مصوب شود آرامستان‌ها باید به طور جدی ساماندهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : همچنین نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با رعایت حداقل فاصله دو متر از دیگر پیشنهادات ارائه شده است.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین رعایت فاصله گذاری در اتوبوس‌ها با رعایت فاصله یک صندلی میان مسافران و همچنین سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب تاکسی از دیگر پیشنهادات ارائه شده برای اعمال محدودیت است.

شاه آبادی گفت: همچنین بر اساس یکی دیگر از پیشنهادات با همکاری نیروی انتظامی نیز از ورود افراد بدون ماسک و دستش به مجتمع‌های تجاری خودداری می‌شود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به افزایش موارد بستری و شیوع ویروس کرونا ۳۳ پیشنهاد را به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه داده و پس از بررسی نتایج آن اعلام خواهد شد.

این مسئول گفت: البته رعایت یک صندلی فاصله میان مسافران هواپیما نیز پیشنهاد شد که مورد قبول واقع نشد.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین تالار‌های پذیرایی و باغ‌ها همچنان حق فعالیت در ایام را ندارند و رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز با اولویت پذیرش سفارش بیرون بر فعال خواهند بود و در صورتی هم که مهمان را پذیرش کنند باید با رعایت فاصله میان صندلی‌ها اقدام شود.

او ادامه داد: باید نظارت بر اصناف نیز تشدید شود هرچند دانشگاه علوم پزشکی موارد تخلف مشاهده شده را به طور مکرر به مسئولان گزارش داده و برخورد‌هایی هم انجام شده است.

شاه‌آبادی گفت: مردم به دلیل مشکلات معیشتی مجبور به خروج از منزل هستند با این حال باید نکات بهداشتی رعایت شود و البته محدودیتی برای خروج از منزل اعمال نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس مطالعات جدید از آنجا که ویروس کرونا پدیده جدیدی است اطلاعات مربوطه به تدریج و توسط سازمان‌های معتبر منتشر خواهد شد، با این حال بر اساس آخرین یافته‌ها یکی از عوامل بسیار مهم در پیشگیری از ابتلاء به کرونا رعایت فاصله حداقل دو متر است، زیرا ممکن است از طریق نفس کشیدن یا صحبت کردن فرد ناقل، این ویروس انتقال یابد.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک در مجامع نیز از دیگر عوامل پیشگیری از شیوع ویروس است که متأسفانه شاهد هستیم این حساسیت در بین مردم کاهش یافته البته بازگشایی‌های اعلام شده از سوی دولت بی تأثیر نبود و مردم چنین پنداشتند که اوضاع به حالت عادی بازگشته در حالی که اینگونه نیست.

این مسئول گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و انجام بسپار یابی فعال، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه افزایش یافته است.

شاه آبادی افزود: این بیماران در جامعه حضور دارند و و صورتی که نکات بهداشتی را رعایت نکنند دیگران نیز مبتلا خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه باید همه افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستیم را ناقل بیماری تصور کنیم، افزود: همچنان تعدادی از افراد بدون علامت و ناقل هستند بنابراین باید همچنان نکات بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر آزمون‌های مدارس به جز پایه سوم متوسطه اول و سوم متوسطه دوم به صورت مجازی برگزار می‌شود و برای دانش آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند باید رعایت فاصله یک صندلی هنگام نشستن، برگزاری آزمون در فضای باز، استفاده از ماسک و دستکش و لوازم شخصی الزامی است.

شاه آبادی گفت: بر اساس بازرسی‌هایی که از مدارس انجام شده در مدارس نکات مذکور رعایت شده است.

او افزود: همچنین تاکنون برای بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها تصمیم‌گیری نشده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان علوم پزشکی درمان بیماری نکات بهداشتی ویروس کرونا رعایت فاصله شاه آبادی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

زنگ سلامت امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) همزمان با دومین روز از هفته ملی سلامت که با عنوان «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» نامگذاری شده است، در مدرسه دخترانه آذر بهنیا رشت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صدا در آمد.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: همه گیری کرونا موجب شد که بیش از پیش به اهمیت سلامتی پی ببریم و نباید نسبت به این نعمت بزرگ غافل شویم. 

او توجه دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند را به «خودمراقبتی» معطوف کرد و افزود: بهترین و بیشترین سهم اقداماتی که به سلامتی منجر می‌شود، نتیجه خودمراقبتی و توجه به سلامت خود، خانواده، اطرافیان و دیگر افراد جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین دانش آموزان را دارای نقشی مهم در ارتقای سلامت جامعه و تحقق اهداف برنامه‌های سلامت جامعه دانست و تصرریح کرد: کم تحرکی و بروز چاقی که منجر به بروز بیماری‌های متعددی از جمله دیابت و فشار خون بالا شده از چالش‌های این استان در حوزه سلامت است.

 دکتر رضوانی دانش آموزان توصیه کرد: در طول روز بخشی از وقت خود را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهند.

به گفته او، پیاده روی روزانه، نوشیدن آب بیشتر، مصرف میوه و سبزیجات تازه و همچنین برخورداری از قدرت «نه» گفتن در برخی مواقع می‌تواند منجر به سلامت جسم و روان نسل جوان شود تا در آینده شاهد جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ارائه بیش از ۲۸ میلیون خدمت بهداشتی به خوزستانی‌ها
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی