Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@00:24:36 GMT

خرید گندم از مرز ۲ میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۷۳۷

خرید گندم از مرز ۲ میلیون تن گذشت

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از دو میلیون تن گندم کیفی از ابتدای فصل برداشت تاکنون در ۲۴ استان کشور خبر داد.

«سید محمد تقی طباطبایی» افزود: این مقدار گندم در ۲۴ استان و در قالب بیش از ۳۱۴ هزار محموله از ۱۰۲ هزار و ۷۶۴ کشاورز گندم‌کار که محموله‌های خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، فارس با ۲۸۴ هزار تن و ایلام با ۱۷۵ هزار تن از استان‌های پیشتاز در خرید تضمینی گندم هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: براساس نتایج سنجش مرکز پژوهش های غلات، افزایش کیفیت گندم‌های خریداری شده‌ی امسال به لحاظ کاهش سن‌زدگی و بهبود وضعیت افت مفید و غیر مفید از ویژگی خرید تضمینی است.

طباطبایی افزود: طی هفته گذشته ۱۸۵ هزار و ۶۸۴  تن گندم و ۱۴۵ هزار و ۴۲۵ تن آرد نانوایی یارانه‌ای، آزادپز و صنف و صنعت از طریق سامانه‌های شرکت به فروش رفته است.

۱۶۲ هزارتن دانه کلزا خریداری شد

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید تضمینی دانه‌ روغنی کلزا در کشور را ۱۶۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش این مقدار دانه‌ خریداری شده هفت هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال است که به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه دانه های روغنی در ۱۶ استان کشور خریداری می شود افزود: استان خوزستان با ۶۳ هزار تن، گلستان، ۵۱ هزار تن و ایلام با ۱۶ هزار تن پیشتاز خرید کلزا در کشور هستند.

وی اضافه کرد: استان گلستان قطب تولید کلزا حدود یک هفته‌ای وارد عملیات خرید شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خرید تضمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت اله بیرانوند روز پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار کرد: همچنین ۱۳ واحد آسیابانی با ظرفیت حدود ۷۰۰ هزار تن در استان وجود دارد که ظرفیتی حدود ۲ برابری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته روند خرید گندم در لرستان افزایشی بوده است تصریح کرد: تولید گندم در استان به عنوان یک کالای استراتژیک از ۱۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۵۳۰ هزار تن در سال گذشته رسیده که در تاریخ استان بی سابقه بوده است.

بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان گفت: کشاورزان با جهاد خود امنیت غذایی را تامین می کنند و عمده انرژی و کالری مورد نیاز مردم از طریق مصرف نان تامین می شود که زنجیره تولید و تامین گندم و نان در لرستان دارای چرخه مناسبی است.

وی اظهار کرد: مراکز خرید گندم نقش مهمی در چرخه تولید دارند و در برخی شهرستان ها همچون کوهدشت طی مدت زمان کوتاه، خرید حجم بالایی از این محصول انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • روز ملی گندم و نان
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد