Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: سطح سبز مزارع گندم شهرستان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده امید واریم حدود ۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در سالجاری داشته باشیم.

او افزود: در سال زارعی جاری ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اردبیل به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان ۱۹ هزار هکتار آن آبی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: سطح سبز مزارع گندم شهرستان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۲ هزار تن گندم در سالجاری از مزارع این شهرستان برداشت شود.

احدی عالی در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص مبارزه با علف‌های هرز نیز گفت: در سال جاری در سطح ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع آبی و ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع دیم، علیه علف‌های هرز پهن برگ مبارزه شد و در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم گندم نیز مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز پهن برگ و کشیده برگ به طور توام انجام گرفت و سعی شد تا میزان خسارت علف‌های هرز در مزارع گندم به حداقل برسد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید گندم مزارع گندم برداشت گندم محصولات کشاورزی علف های هرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با  آفت سن و علف‌های‌هرز را در مزارع خود انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف‌هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه پوره‌سن نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود.

سعیدیان افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های‌هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام کرده و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا