Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ انتظار رفتار معامله‌گران در خصوص قیمت طلا در اوایل هفته آتی در محدوده هزار و 744 و 10 سنت تا هزار و 754 و 30 سنت خواهد بود. این مسئله نشان خواهد داد که خریداران به بازار بازگشته‌اند یا فروشندگان کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. گفتنی است که معاملات آتی طلا در اواخر روز جمعه، حتی پس از نفس راحت کشیدن سرمایه‌گذاران در بازار سهام ایالات متحده، بعد از اینکه ترامپ اعلام کرد به رغم افزایش تنش‌ها با چین، تغییراتی در معاملات تجاری انجام نشده، جهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان یک کنفرانس خبری، ترامپ گفت برای از بین بردن رفتار ویژه در مقابل هنگ‌کنگ اقدام خواهد کرد. با این حال، وی اشاره نکرد که آمریکا از توافق‌نامه مرحله نخست تجاری که در اوایل سال جاری با چین به دست آورد، کنار خواهد کشید و نگرانی‌های معامله‌گران را در این زمان کاهش خواهد داد. گفتنی است که در روز جمعه، قیمت طلا با 23دلار و 40سنت صعود (1.35درصد)، به هزار و 751و 70سنت افزایش یافت. برای هفته گذشته، بازار با 0.10درصد کاهش (1.80دلار) به پایان رسید. قیمت طلای جهانی برای ماه گذشته، با 50دلار و 70 سنت (2.98درصد) بسته شد. به دلیل احتیاط انجام شده در مقابل کنفرانس مطبوعاتی ترامپ و واکنش وی به قانون امنیتی چین برای هنگ‌کنگ و همچنین تاثیر نهان آن بر اقتصاد جهانی، این تجارت به صورت آزمایشی انجام شد. تحلیل نوسان روزانه بر اساس جدول نوسان روزانه، روند اصلی به صورت صعودی است، با این حال، میزان حرکت پایین‌تر از شکل برگشت قیمت بسته شده آن در تاریخ 18مه بوده است. روند اصلی داد و ستد، از طریق قیمت معاملاتی هزار و 701دلار و 60سنت به سمت کاهشی تغییر خواهد یافت.حرکت از هزار و 787هزار و 50سنت باعث روند معکوس قیمت و جلوگیری از صعود  خواهد شد. قابل ذکر است که روند پایین‌تر نزولی است. این مسئله تغییر در میزان حرکت را تایید می‌کند. معاملات از هزار و 770دلار و 10 سنت، روند پایین‌تر را به صعودی تغییر خواهد داد. محدوده کوتاه‌مدت از هزار و 789دلار تا هزار و 669دلار و 40سنت است. سطح 50درصدی آن در هزار و 728 دلار و 70سنت پشتیبانی می‌شود. محدوده پایین‌تر از هزار و 787دلار و 50سنت تا هزار و 701دلار و 60سنت خواهد بود. منطقه پشتیبانی آن در هزار و 744دلار و 10 سنت تا هزار و 754 و 30سنت است. قیمت طلا در روز جمعه در این محدوده بسته شد. دامنه اصلی از هزار و 454دلار و 80سنت تا هزار و 789دلار است. اگر روند اصلی نزولی شود، منطقه اصلاحی آن از هزار و 621دلار و 90سنت تا هزار و 582دلار و 40سنت به عنوان هدف اولیه کاهشی تبدیل خواهد شد. خریداران احتمالا به امتحان این محدوده قیمت روی خواهند آورد. چشم‌انداز کوتاه‌مدت قرار است که در اوایل هفته آتی واکنش معامله‌گران را نسبت به قیمت هزار و 744دلار و 10سنت تا هزار و 754دلار و 30ست مشاهده کنیم. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران به بازار بازگشته‌اند یا فروشندگان کنترل را در دست گرفته‌اند. یک حرکت پایدار تحت قیمت هزار و 744دلار و 10سنت، بیانگر حضور فروشندگان خواهد بود.  سبقت گرفتن از قیمت هزار و 754دلار و 30سنت و حفظ قدرت آن، نشان‌دهنده حضور خریداران خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده تجارت چین سهام بازار سهام قیمت طلا بازار طلا پایین تر قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته در روند متوازنی قرار داشت و یکدست نزولی شد. با وجود اینکه ریتم بازار طلا کاهشی بود، اما روند حباب در بازار سکه افزایشی شد. معامله‌گران، به ثبات نسبی بازار ارز و اثر آن بر بازار طلا تاکید دارند.

کاهش انس جهانی به بازار طلا خط داد
گفتنی است انس جهانی طلا از شب گذشته تا لحظه نگارش این گزارش کاهش ۵۰ دلاری داشته و با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است؛ بنابراین می‌توان گفت با نوسان کاهشی انس جهانی طلا اثر افزایش محدود دلار خنثی شد؛ امروز، طلای جهانی لیدر اصلی بازار طلا بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افت قیمت انس طلا بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اثر کاهشی گذاشته است. معامله‌گران، روند بازار طلا را با ثبات ارزیابی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند، فعلا روند قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته باشد، مگر آنکه اتفاق خاصی در حوزه بین‌المللی، سیاسی یا اقتصادی رخ دهد.


نوسانات سکه کوچک شد
قیمت سکه امامی روز دوشنبه سوم اردیبهشت با کاهش ۹۱ هزار تومانی با رقم ۴۳ میلیون و ۳۰۳ هزار تومانی معامله شد. سکه بهار افت ۱۷۵ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۴۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در سومین روز هفته قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۰۹ هزار تومان کاهش داشت و به کانال ۱۵ میلیونی برگشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۶۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۷۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در سومین روز معاملاتی هفته برخلاف کاهش قیمت، افزایش قابل توجهی داشت. حباب سکه امامی ۷۶۱ هزارتومان، سکه بهار ۷۱۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۳ هزار تومان و سکه گرمی ۹ هزار تومان رشد داشت.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد