Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:02:01 GMT

کریدور ساحلی جنوب کشور امسال در هرمزگان افتتاح شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۲۶۸

کریدور ساحلی جنوب کشور امسال در هرمزگان افتتاح شود

کریدور ساحلی جنوب کشور شامل هزار و ۶۴۶ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است،این کریدور که به طول هزار و ۶۴۶ کیلومتر از مرز شلمچه آغاز می‌شود و تا گواتر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزون بر ۵۰ درصد آن در استان هرمزگان قرار دارد.

استاندار هرمزگان عصر یکشنبه در نشست با مدیران حوزه راه و شهرسازی هرمزگان در این رابطه به ضرورت برنامه‌ریزی برای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اشاره کرد و اظهارداشت: کریدور ساحلی جنوب نقش کلیدی در ارتقای ایمنی حمل و نقل دارد و باید برنامه‌ریزی در این راستا جدی‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون همتی افزود: در این سفر برای بازدید وزیر راه و شهرسازی از بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل در جاسک، افتتاح پل احداث شده بر روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد و همچنین عملیات بازگشایی ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بشاگرد برنامه‌ریزی شود.

وی یادآور شد: در حوزه راه روستایی، برنامه‌ریزی‌های مهمی به ویژه برای شهرستان بشاگرد در سال جاری صورت گرفته که از جمله آن آسفالت و احداث ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی و بازگشایی ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در این شهرستان است و یکی از اقدامات ضروری برای شهرستان بشاگرد محسوب می‌شود.

وی بر برنامه ‌یزی، نظارت و پیگیری تکمیل طرح‌های حوزه راه‌ وشهرسازی در سال جاری تاکید کرد و اظهارداشت: در ۳۵۰ هکتار از اراضی شمال بندرعباس برای ساخت شهرک مسکونی ۱۰ هزار واحدی هدف‌گذاری شده که اقدامات آن باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: در محله اسلام آباد و گلکنی بندرعباس نیز هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در راستای ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده این محله احداث می‌شود.

همتی هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک مسکونی در محدوده بندر چارک تا بندر آفتاب در بندرلنگه خبر داد و بر لزوم پیگیری اجرای آن تاکید کرد.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان وزارت راه و شهرسازی استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان شهرستان بشاگرد راه و شهرسازی راه روستایی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی نداجا، پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

امداد رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به طور بی وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

براساس هشدار سطح قرمز هواشناسی هرمزگان و شدت بارش‌ها و وزش باد، تمامی نیروهای عملیاتی و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان درحالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

همچنین بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • ساخت ۴۷۰ کیلومتر کانال آب در افغانستان
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید