Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:48:58 GMT

اعتراض‌ها علیه نژادپرستی به انگلیس هم کشیده شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۳۱۸

ایرنا نوشت: صدها تن از معترضان در چارچوب پویشی به نام «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد»، صبح امروز در منطقه بریکستون در جنوب لندن تجمع کرده و علیه نژادپرستی و حمایت از سیاهپوستان شعارهایی سردادند. آنها ضمن حمل شعارنوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی همچون «سیاهپوستان مهم هستند؛ ننگ بر اسلام هراسی و به مهاجران خوش‌آمد می‌گوییم»، فریاد می‌زدند: انگلیس بی‌گناه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان که تعدادشان به هزاران تن می‌رسید چند ساعت بعد در میدان مشهور ترافلگار لندن تجمع کرده و فریاد عدالت‌خواهی و صلح سردادند.
در این حرکت اعتراضی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، فعالان حقوق‌بشری، نمایندگان اتحادیه‌های کارگری و دانشجویان سخنانی را در محکومیت رفتار پلیس آمریکا ایراد کردند.  

آنها دیروز نیز برای اعلام حمایت و همبستگی با معترضان آمریکایی مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کرده و شعارهایی را علیه دولت دونالد ترامپ سردادند.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز تظاهرات مشابهی در شهرهای بیرمنگام، منچستر، کاردیف و گلاسکو در چارچوب پویش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» برگزار شده و معترضان مراتب انزجار خود را از نژادپرستی در سراسر جهان ابراز کردند.

جورج فلوید ۴۳ ساله شهروند سیاهپوست آمریکایی سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، کشته شد.

دیشب(شنبه‌شب) هزاران آمریکایی در شهرهای مختلف دست به تظاهرات گسترده زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.
شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای رئیس جمهوری و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل یک فرد سیاهپوست، در دو روز اخیر دست به تظاهرات زده که در برخی شهرها به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شده است.

در همین پیوند، جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس امروز با صدور بیانیه‌ای، آنچه رفتار نژادپرستانه دولت‌ها در جهان با اقلیت‌های نژادی خواندند را به باد انتقاد گرفته و تصریح کردند که از مرگ شهروند سیاهپوست آمریکایی، به دست پلیس سفید پوست، چشم‌پوشی نخواهند کرد.
در این بیانیه آمده است: ما در کنار خانواده، دوستان و هم‌محله‌ای‌های «جورج فلوید» در مینیاپولیس ایستاده‌ و نمی‌توانیم از مرگ او به عنوان یک سیاه‌پوست غیرمسلح چشم‌پوشی کنیم.

امضاکنندگان این بیانیه، مرگ فلوید را بخشی از تاریخ محرومیت اجتماعی و استثمار اقتصادی آفریقایی‌های آمریکا تعبیر و تاکید کردند: ما به‌عنوان جنبش ضد امپریالیستی تصدیق می‌کنیم که آمریکا بر پایه سلطه‌گری و برده‌داری از آفریقایی‌ها بنا شده و از این منظر، شانه‌به‌شانه همه آن‌هایی که در این کشور و سراسر جهان از خشونت تبعیض‌آمیز دولتی به ستوه آمده‌اند، ایستاده‌ایم.

نمایندگان پارلمان انگلیس که خود را عضو پویش سوسیالیست می‌نامند، خاطرنشان کردند: اینک مهم است که ما در انگلیس درک کنیم، از آفت رفتار تبعیض‌آمیز دولتی مبرا نیستیم. سیاهپوستان انگلیسی نیز به طور نامتناسب از رفتار خشن پلیس رنج می‌برند و تعداد آنها در زندان نسبت به دیگر اقلیت‌های نژادی بیشتر است.

« دومینیک راب » وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به این تحولات، قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی را غم‌انگیز توصیف اما از محکومیت رفتار دولت ترامپ خودداری کرد. با این حال «لیسا نندی» وزیر امور خارجه دولت در سایه، واکنش لندن را ضعیف و اشتباه توصیف و تاکید کرد که جهان نباید از این تحولات چشم پوشی کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص طرحِ نور (عفاف و حجاب) آمده است: با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳  اکثرِ بانوانِ این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظانِ امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزارِ هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح، مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روز‌ها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.
براین اساس اجرایِ طرحِ نور منطبق با خواست و ساختِ عمومیِ جامعه و مسئولان اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌هایِ رسانه‌ای توسط جریان سازیِ معاندین در اجرایِ سناریوهایِ ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت. ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضایِ فعلی و راهبردِ فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره‌ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد نمود.
در پایان ضمن تقدیر و سپاس از مامورین وظیفه شناس  پلیس که با سعه صدر و خویشتنداریِ توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش می‌کنند، قدردان شما ملتِ فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

دیگر خبرها

  • با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • عملیات وعده صادق موجب به رخ کشیده شدن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران شد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان