Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی در ائتلاف آبی-سفید اعلام کردند، تصویب یک‌جانبه طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به انحلال دولت ائتلافی منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، این منابع گفتند، توافق میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی سفید و وزیر جنگ این رژیم بر سر تشکیل دولت ائتلافی، نتانیاهو را ملزم می‌کند پیش از اقدام به تصویب طرح الحاق با گانتس مشورت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نتانیاهو بر تصویب یک‌جانبه این طرح اصرار کند، گانتس از دولت ائتلافی خارج و به مخالفان خواهد پیوست.

به گفته منابع مذکور، با توجه به این که نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات چهارم در اراضی اشغالی نیست چرا که در سه دور گذشته پیروزی کسب نکرد و از طرفی هم می‌داند که باید به پرونده قضایی خود پیش از دوره‌ای شدن پست نخست‌وزیری پایان دهد وگرنه ممکن است با حکم حبس روبرو شود، از خطر هر اقدامی که دولت ائتلافی را تهدید کند، به خوبی آگاه است و همین مسأله او را وادار خواهد کرد این ائتلاف را حفظ کند.

از سوی دیگر، منابعی در حزب لیکود به رهبری نتایناهو گفتند، طبق بند ۲۹ توافق ائتلافی، نخست‌وزیر در خصوص طرح الحاق آزادی عمل دارد. به همین دلیل نتانیاهو قصد دارد طبق جدول زمانی مشخص شده یعنی اول ماه ژوئیه این طرح را اجرایی کند.

پیش از این نتانیاهو اعلام کرده بود فلسطینیان ساکن غور اردن که تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی قرار دارند پس از اعمال حاکمیت تل‌آویو بر این منطقه تابعیت این رژیم را به دست نخواهند آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنی گانتس بنیامین نتانیاهو الحاق کرانه باختری دولت ائتلافی طرح الحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین و پزیرش هزینه آن توسط تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با حضور در میان معترضان علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس شد.

لاپید در این باره گفت: توافق آسانی وجود نخواهد داشت، اما توافقی که منجر به بازگشت اسرا شود ارزش هزینه کردن را دارد و مورد حمایت همگی ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ پیروزی بدون بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) وجود نخواهد داشت.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر نیز با انتقاد از سیاست جنگ‌طلبانه نخست وزیر این رژیم در قبال غزه، گفته بود که نتانیاهو از شکست خود در جنگ غزه درسی نگرفته است و نمی‌تواند در راس هرم قدرت بماند.

اخیرا روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از ادامه فعالیت کابینه کنونی رژیم به نخست وزیری نتانیاهو و همچنین ادامه جنگ تل آویو علیه مردم غزه، نوشت: نتانیاهو در زمان جنگ، اسرائیل را متلاشی می‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مقبولیت نتانیاهو میان صهیونیست‌ها کاهش یافته است، افزود: نتانیاهو پس از کاهش مقبولیت خود در نظرسنجی‌ها، امیدوار است از خشم اسرائیلی‌ها برای برآورده شدن اهداف انتخاباتی استفاده کند.

هاآرتص اضافه کرد: «اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته شده‌اند اما او همچنان به قدرت چسبیده است».

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و ضربات مهلکی را به این رژیم وارد کردند و تل‌آویو نیز برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه را بمباران کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واشنگتن و تل‌آویو جایگزین‌های حمله زمینی به رفح را بررسی می‌کنند
  • حمله تند نتانیاهو به بایدن
  • حمله شدید نتانیاهو به بایدن
  • لاپید خطاب به نتانیاهو: می‌دانیم که در جنگ شکست خواهید خورد
  • نتانیاهو: پیش از آنکه به اهداف خود برسیم، جنگ متوقف نخواهد شد
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • تشدید بحران در رژیم صهیونیستی/ عضو کابینه امنیتی تهدید به استعفا کرد
  • عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تهدید به استعفا کرد
  • کاروان نتانیاهو در محاصره شهرک‌نشینان معترض
  • کاخ سفید در جستجوی واکنش به سرپیچی نتانیاهو از برنامه جنگی بایدن