Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 19:00 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۲۰۸

خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

زبان ژست

هر یک از ما، خودآگاه و ناخودآگاه از روی میل و علاقه و یا ناچار، به بیان خواسته‌ها و ابراز افکار خود به وسیله‌ی ژست‌ها می‌پردازیم. هر وضعیت یا موقعیت تاثیر گذار باعث ایجاد رفتار‌هایی در ما می‌شود و شکل دهنده‌ی واقعی «یک جریان یا حرکت جسمانی» می‌شود که در حافظه‌ی ما ثبت خواهد شد.

انعکاس این جریان در شکلی سازمان یافته به صورت ژست‌ها، رفتار‌ها و حرکات نمود می‌یابد. اما یک ژست مشخص که به جریان جسمانی معینی تعلق دارد ممکن است که برخاسته از انگیزه‌های گوناگون و متفاوت باشد. بالا بردن یک دست می‌تواند برای اشاره به آسمان یا بیان درد و رنج در تراژدی و یا براشتن یک ظرف مربا از روی قفسه یا طبقه، صورت گیرد.

هر ژست «دیده شده» موجب انعکاس جریان متناسب با آن در درون ما و یادآور حالت و منظر شخص دیگر (صاحب ژست) و سهمی از خود ما در عمل اوست. بدین ترتیب ژست به مثابه یک زبان نمود می‌یابد. بسیاری از اعمال ما کاملا غیر اختیاری‌اند و ما در اغلب اوقات به بیان احساسات درونی خود به وسیله ژست‌های غریزی می‌پردازیم:

مشت‌هایم را گره می‌کنم یا پای بر زمین می‌کوبم، زیرا عصبانی هستم، زیرا چیزی را قبول ندارم و رد می‌کنم، زیرا که معترضم!.

ما با مشاهده‌ی تأثیر رفتار و ژست‌های غریزی و کنترل نشده‌ی خود به گونه‌ای عمل کنیم که به تأثیر مناسب و نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابیم، این گونه ژست‌ها به تدریج شکل معین پیدا می‌کنند؛ با تکرار و عادت کردن، سرانجام خواهیم توانست تا آن‌ها را با طبیعت درونی خود آمیخته و یگانه بسازیم!.

بدین ترتیب، بدون آنکه نیازی به توجه یا دقتی خاص باشد آن‌ها را عملی خواهیم کرد، زیرا به طبعیت ثانوی (Second nature) ما مبدل شده اند. همه‌ ما یا اکثریت ما هنگامی که کسی برای اولین بار به ما معرفی می‌شود، حتی اگر علاقه‌ی چندانی هم به آشنایی نداشته باشیم به شکلی خود به خودی لبخند می‌زنیم، این عمل ما نشانگر ادب و نزاکت و پذیرایی است و با رفتار یک کودک که به هنگام رو به رو شدن با یک زن ناشناس می‌ترسد و گریه می‌کند، تفاوت بسیار دارد.

اکثر شخصیت‌های سیاسی، هنگامی که مقابل دوربین‌های عکاسان قرار می‌گیرند خواه برای تبلیغ و خواه به منظور ایجاد جاذبه و تاثیر مثبت لبخند می‌زنند. برای آنکه ژست به زبانی واقعی مبدل شود ضرورت دارد که آکنده از میل و نیاز به ارتباط باشد. با این همه، اکثر اوقات اختیار رفتار و ژست‌ها از دستمان در می‌رود و طبعیت درونی‌مان برملا می‌شود.
در گفتار و کلام هم که در آن مکان بیشتری هم برای تظاهر و هم کتمان وجود دارد لحن و نحوه‌ی ادای کلمات، باعث شنیدن منظور اصلی ما و انعکاس حرکت واقعی زندگی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر نقد تئاتر ژست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۱۸ اثر شامل ۸ اثر صحنه‌ای و ۱۰ اثر خیابانی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار راه پیدا کردند.

اسامی آثار بخش صحنه‌ای به شرح زیر است:

«کیلومتر ۹۴۴» به کارگردانی محمدرضا مولوی از گلستان

«هوران» به کارگردانی پویان سهرابی از گلستان

«پیکار کنار پل» به کارگردانی کیانوش احمدی از تهران

«شط و شوت» به کارگردانی مجتبی الله‌زاری از استان یزد

«بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان از سیستان و بلوچستان

«من دیگه از تاریکی نمیترسم» به کارگردانی محمد محمدی و پوریا رضایی از مرکزی

«بدریه» به کارگردانی مجید اقبالی از خوزستان

«نصرت» به کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه

در بخش خیابانی نیز آثار زیر پذیرفته شدند:

«سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از ایلام

«دعوت نشده» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام

«مستر دیفالی» به کارگردانی سیدسروش پیمبری از کرمانشاه

«ناصر جانبازه» به کارگردانی مصطفی جعفری‌خوزانی از اصفهان

«ماهیار» به کارگردانی امین پورمند از مازندران

«رفاقت در حد تانک» به کارگردانی تکتم شاه‌تقی از تهران

«فوتبال» به کارگردانی محمد نقابی از گلستان

«دور و دورتر» به کارگردانی حمیدرضا میرزایی از گلستان

«شهرخوبان» به کارگردانی بهنام کاوه از خوزستان

«واپسین نفس» به کارگردانی مصطفی بوعذار از خوزستان

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری مهدی کرم‌الهی از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت ماه امسال در گلستان برگزار می‌شود.

جدول زمان اجرا‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • «سانست بلوار» برنده جوایز تئاتر اولیویه شد
  • شمس لنگرودی: هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • حمید معصومی‌نژاد بازیگر سینمای ایران شد
  • حمید معصومی‌نژاد بازیگر سینمای ایران شد | درآمد بازیگری بیشتر از خبرنگاری است | می‌آیم تهران و در سینما با مردم فیلم می‌بینم...| عکس