Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:25:58 GMT

نهال‌های غیرقانونی در مریوان معدوم سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۵۷۹

نهال‌های غیرقانونی در مریوان معدوم سازی شد

آزاد نامداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از اراضی ملی و جنگلی شهرستان مریوان یک مورد تخریب اراضی ملی مشاهده شد.

وی افزود: متخلفان اقدام به کاشت درخت انگور به صورت غیرقانونی در اطراف جنگل های روستای سیف علیا کرده بودند که با صدور حکم قضایی نهال های کاشته شده قلع و قمع شده و معدوم سازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: با قلع و قمع نهال کاشته شده در این منطقه بیش از ۲ هکتار از اراضی ملی و جنگلی این شهرستان آزادسازی و از تخریب بیشتر اراضی ملی این منطقه جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: چند مورد تخریب و قطع درختان جنگلی روستای سیف علیا مشاهده شد که نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی بعد از حضور در این منطثه اقدام به مختصات برداری و مستندسازی کرده و متخلفان را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 بازداشت ۲ نفر از متخلفان عرصه های منابع طبیعی

رییس اداره منابع طبیعی مریوان از دستگیری و بازداشت ۲ نفر از متخلفان عرصه های منابع طبیعی خبر داد و گفت: در پی‌گشت زنی های نیروهای پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان و همچنین گزارشات تخریب و تصرف  در روستاهای جنگلی لنج آباد و سرنژمار متخلفان شناسایی شدند.

نامداری افزود: با دستور مقام قضایی حکم جلب برای متخلفان صادر و با همکاری نیروی انتظامی حکم جلب اجرا و متخلفان بازداشت و زندانی شدند.

وی تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان مریوان تاکنون تعداد ۳۷ نفر از متخلفان و تخریب کنندگان عرصه های ملی و جنگلی در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان جنگل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان جنگل منابع طبیعی مریوان جنگل منابع طبیعی منابع طبیعی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری