Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@04:15:42 GMT

نیشابور دوباره در وضعیت قرمزقرارگرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۶۶۱

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: نیشابور امروز یازدهم خرداد ۹۹ از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است. ناطقان: به گزارش دانشکده علوم پزشکی نیشابور دکتر محمدرضا داوریان افزود: شرایط فعلی، شرایط نگران کننده‌ای است و همان گونه که مکرر اعلام شده است رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت افراد جامعه توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شهروندان شست و شوی مکرر دستها، رعایت بهداشت فردی و به ویژه فاصله گذاری اجتماعی با رعایت فاصله دو متر را مورد توجه قرار داده و در اماکن شلوغ و عمومی حتما از ماسک استفاده کنند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه یازدهم خرداد ۱۳۹۹، ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته،تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۷۹۷ تن رسید.
منبع: عصر ایران برچسب ها: نیشابور ، وضعیت قرمز ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نیشابور وضعیت قرمز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های ضروری که در سن بالا باید رعایت کنید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احتمالا والدینتان به شما هم می‌گفتند که صاف بایستید یا قوز نکنید؛ این تاکید برای صاف نشستن تنها به بهتر شدن حالت بدن کمک نمی‌کند، بلکه بر سلامتی هم موثر است.

بیشتر بخوانید: اصلی‌ترین علت زانو درد در زنان

بد نشستن یا بد ایستادن به مرور زمان و با افزایش سن، می‌تواند مشکلات جسمی ایجاد کند و حتی سلامتی را به خطر بیندازد. قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب می‌تواند باعث شود برخی ماهیچه‌ها و مفاصل بیش از حد کار کنند که خستگی آن‌ها را به دنبال خواهد داشت. در برخی موارد، حتی می‌تواند شرایطی مانند التهاب مفصل یا آرتریت را تشدید کند، به گردش خون ضعیف منجر شود یا باعث درد فک، سردرد و موارد دیگر شود. وضعیت بدنی نامناسب همچنین می‌تواند انبساط ریه‌ها و دیافراگم را محدود و تنفس خوب و عمیق را دشوارتر کند.

سیستم اسکلتی‌عضلانی شامل ستون فقرات و ماهیچه‌ها، در طول عمر دستخوش تغییراتی می‌شود اما فقط پیر شدن نیست که بر فرم و حالت بدن تاثیر می‌گذارد؛ عواملی مانند نشستن طولانی‌مدت، سبک زندگی بی‌تحرک و نداشتن تعادل عضلانی همگی می‌توانند فرم بدن را تغییر دهند.

برای بهبود وضعیت بدن چندین تمرین ساده وجود دارد:

پاها را روی زمین قرار دهید

وقتی به وضعیت و فرم درست بدن فکر می‌کنیم، معمولا ابتدا ذهنمان به سمت مدل شانه‌ها یا حالت کمر می‌رود اما دکتر مایکل فردریکسون، متخصص پزشکی ورزشی در مرکز سلامت استنفورد، می‌گوید که بهتر است ابتدا ببینید پاهایتان را کجا گذاشته‌اید.

او به یاهولایف می‌گوید: «من همیشه از پا شروع می‌کنم و به سمت بالا می‌روم. برای حفظ وضعیت بدنی مناسب در حالت ایستاده به حمایت پاها نیاز دارید. در حالت ایستاده، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. حتی زمانی که روی صندلی نشسته‌اید، هم پاهایتان را روی زمین قرار دهید. این کار در بهتر شدن فرم بدن موثر است. در حالت نشسته، بهتر است زانوها به موازات انگشتان پا باشند و برای قفل نشدن زانوها، توصیه می‌شود آن‌ها را کمی خم کنید.»

بدن را سفت نکنید

فردریکسون می‌گوید اگر با شنیدن جمله «صاف بنشین» بلافاصله بدنتان را صاف و سفت می‌کنید، باید بدانید که این دقیقا همان کاری است که نباید انجام دهید. به جای اینکه مانند قرار گرفتن در شرایط نظامی، بدن‌ را سفت کنید و قفسه سینه را جلو دهید، تنها کافی است شانه‌ها را شل و ‌آن‌ها را باز کنید. در مورد ستون فقرات به خاطر داشته باشید که بهتر است در حالت طبیعی و بدون متمایل شدن به جهتی خاص باشد. برای این کار می‌توانید به دنبالچه توجه کنید که باید به سمت پایین باشد.

فردریکسون می‌گوید افراد در کل فشار و تنش زیادی را در بدن نگه می‌دارند که موجب می‌شود هنگام حرکت، بدن خیلی سفت شود. اگر می‌توانید، به جای قفسه سینه از قسمت پایین شکم (دیافراگم) نفس بکشید و لگن را طوری تنظیم کنید که فشار بر دنبالچه به سمت پایین باشد. این کار واقعا کمک‌کننده است.

اگر به دنبال ورزشی می‌گردید که وضعیت بدنتان را عالی کند، فردریکسون ورزش‌های رزمی را پیشنهاد می‌کند. از جمله «تای‌چی» که به حفظ تعادل و در یک راستا قرار گرفتن بدن کمک می‌کند.

این تمرین کششی آسان را امتحان کنید

دکتر پیتر وانگ، جراح ارتوپد متخصص ستون فقرات، می‌گوید بهترین راه برای گنجاندن تمرین‌های روزانه مربوط به اصلاح فرم بدن انتخاب تمرین‌هایی است که بتوانید آن‌ها را هر جایی انجام دهید. او اغلب این تمرین‌ها را پیشنهاد می‌کند:

ــ بایستید و انگشتان دست‌ها را پشتتان قلاب کنید. انگشت‌ها باید پایین و نزدیک باسن باشند.

‌ــ نفس عمیق بکشید و در حین بازدم شانه‌ها را بالا بیاورید و تیغه‌های شانه‌ها را از عقب به سمت هم جمع کنید تا قفسه سینه باز شود. ۱۵ ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد استراحتی کوتاه کنید. این عمل را سه تا چهار بار تکرار کنید.

مراقب وضعیت بدنتان در محیط کار باشید

کالینز ازک، مربی خصوصی چهره‌های مشهور، به یاهولایف می‌گوید: «اگر زمان زیادی پشت میز می‌نشینید، باید مطمئن شوید وضعیت قرار گرفتن بدن شما در محیط کار مناسب است. این یعنی صفحه نمایش کامپیوتر باید هم‌سطح چشمانتان باشد تا از پایین یا بالا نگه‌ داشتن سر و فشار بر گردن جلوگیری شود.

همانطور که فردریکسن توصیه می‌کند، پاهایتان را روی زمین بگذارید. ازک هم می‌گوید مهم است که پاهایتان را صاف یا روی جاپایی بگذارید و زانوها را در سطح لگن قرار دهید.

او می‌افزاید: «صندلی انتخاب کنید که انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ می‌کند. در صورت نیاز می‌توانید از بالشتک یا حوله تاشده برای پر کردن قسمت گودی کمر استفاده کنید. حواستان باشد که وقفه‌های منظم حین کار برای انجام دادن تمرین‌های کششی و قدم‌ زدن، بسیار مهم است.

تمرین کششی گربه گاو را انجام دهید

اگر اهل یوگا باشید، حتما تمرین کششی گربه گاو برای گرم‌ کردن بدن را می‌شناسید. برای این تمرین، از قرار دادن دست‌ها و زانوها روی زمین شروع کنید؛ به طوری که مچ‌ دست‌ها زیر شانه‌ها و زانوها در امتداد باسن باشند. سپس انگشتان را کاملا باز کنید و به سمت پایین دست‌ها فشار دهید. با کشیدن نفس به درون یا دم کمر را قوس دهید و سر و دنبالچه‌تان را برای حالت گاو بلند کنید. در این حالت پشت به سمت داخل بدن و زمین قوس برمی‌دارد. سپس با بیرون دادن نفس یا بازدم، ستون فقرات را گرد کنید و برای حرکت گربه، چانه را به سمت داخل قفسه سینه ببرید. در این حالت پشت به سمت بالا قوس برمی‌دارد.

انجام دادن این حرکات را نفس‌هایتان هماهنگ کنید تا انعطاف ستون فقرات را افزایش دهید. این کار را پنج تا ۱۰ دور تکرار کنید و بر تنفس آهسته، استوار و نرم متمرکز باشید.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1224754 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • عدم رعایت فاصله طولی مناسب یکی از عوامل مهم بروز تصادف
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان ارگونومی در محیط کار در مهریز
  • توصیه‌های ضروری که در سن بالا باید رعایت کنید
  • بیانیه کمیته ویژه منتخب رئیس جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ | از وضعیت جانباختگان و مصدومین تا پرونده های قضائی
  • توصیه‌های ویژه طب سنتی برای روزه‌داران
  • متعرضان به انفال عمومی رصد می‌شوند
  • جمع آوری ۲ میلیارد تومان داروی تاریخ گذشته در نیشابور
  • آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت